DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Nem az oldaldoboz a varázsszer – Russell

Hamilton alig várja, hogy kipróbálja a Mercedes F1-es fejlesztéseit, csapattársa szerint viszont nem sok következtetést vonhatnak majd le a monacói hétvégéből.

Az imolai futam törlése miatt egy héttel később a tervezetthez képest, de Monacóban végre debütálhat a Mercedes nagy fejlesztési csomagja. Bár a csapat szakemberei szerint nem az a koncepciójuk leglényegesebb eleme, de a leglátványosabb kétségkívül a „zéró oldaldoboz” volt, amellyel a csütörtökön készült fotók szerint szakított a gárda. Na de mit várnak az újításoktól maguk a versenyzők?

„Nehéz lesz egy ilyen típusú pályán látni, hogyan működik a fejlesztés, de bízom benne, hogy némileg közelebb kerülhetünk ezekhez a srácokhoz. Nem feltétlenül gondolom, hogy a győzelemért fogunk harcolni, de remélhetőleg jobban bele tudunk szólni a csatába” – mondta el a Formula.hu jelenlétében Lewis Hamilton, aki különösképp a Mercedesnél dolgozók munkáját emelte ki:

„Sokan vannak a csapatban, akik átélték a múltbéli sikereinket, és sokan olyanok is, akik nem és ezért rendkívül éhesek. Roppant ösztönzőleg hat, amikor a gyárban látom, mennyire keményen dolgozik mindenki. Tavaly kicsit elveszettek voltunk azzal kapcsolatban, hogyan oldjuk meg a problémáinkat. Úgy érzem, a csapat most megtalálta a Sarkcsillagot, pontosan tudják, merre kell mennünk és hogyan juthatunk oda. Hihetetlen mennyiségű munka ment ebbe, és rendkívül hálás vagyok. Rendkívül izgatott vagyok, hogy beülhessek az autóba és érezzem a változásokat. Úgy érzem, remélhetőleg a megfelelő irányba állít ez minket az előrelépéshez, hogy megpróbálhassuk elkapni az előttünk állókat.”

 

Nem sokat fognak tanulni – de akkor miért vetik be már most?

A csapattárs George Russell is egyetértett Hamiltonnal abban, hogy speciális helyszín Monaco, ugyanakkor arra is rámutatott a fiatal brit, hogy bolondok lettek volna nem bevetni már most a fejlesztéseket és várni a sokkal reprezentatívabb barcelonai pályáig, ha úgy érzik, ha az előrelépést jelent:

„Nyilván tisztában vagyunk vele, hogy ez egy roppant egyedi pálya, és nem igazán fogunk sok mindent beleolvasni az új fejlesztések teljesítményébe ezen a hétvégén. Mindig vannak olyan csapatok, amelyek túl-, míg mások alulteljesítenek olyan helyszíneken, mint Monaco. De végső soron nem úgy tervezzük az autót, hogy Monacóban legyen a csúcson. Nem hiszem, hogy sokat tanulhatnánk egy ilyen versenyhétvégéből, szóval bármit is látunk, azt egy csipet sóval fogjuk kezelni, és tiszta lappal utazunk Barcelonába” – magyarázta Russell.

f1-mercedes-monaco-9



„De nem fogunk csak ülni a teljesítményt jelentő fejlesztéseken és nem használni őket. Talán merész, de mindig is az volt a terv, hogy ezzel a csomaggal fogunk itt menni. Ha például lett volna egy erős hétvégénk a régi autóval, és mondjuk fél tizedre lennénk a pole-tól, verhetnénk a fejünket a falba tudva, hogy jobb teljesítményünk is lehetett volna. Szóval ha adott a több teljesítmény, használnunk kell” – fogalmazott a Sky Sports F1 kamerái előtt.

Az egyszeres nagydíjgyőztes azt is hozzátette, hogy nem az oldaldobozok megjelenése a kulcs, hiába az a leginkább szembetűnő változás: „Remélem, hogy tévedek, de nem az oldaldobozok jelentik a varázsmegoldást. Kipipálhatunk vele egy rubrikát, többé nem lesznek kérdőjelek az oldalszekrény kapcsán, de a varázslat máshol történik. Ez egy lépés lesz a helyes irányba” – mondta el Russell. Hozzátette: a Mercedes rendre alul szokott teljesíteni Monacóban még a legerősebb éveiben is, míg a Ferrarinál például fordított a tendencia, ezért különösen nehéz lesz következtetéseket levonni a hétvégi eredményekből.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: