Egy hatodik és egy nyolcadik helyet szerzett Monacóban a Ferrari: Carlos Sainz kettőt is hibázott, amivel visszacsúszott csapattársa, az időmérős büntetése miatt esélytelenként autózó Charles Leclerc mögé, így újabb kifejezetten gyenge futamot teljesített a Scuderia.
„Meglepett az első bokszkiállás, mert éppen egy nagyon gyors körön voltam a kemény gumikon, és azon gondolkodtam, hogy megnyújtjuk az etapot, úgy előzzük meg Estebant. Kiálltunk a bokszba, majd egy másodperccel mögé jöttünk vissza, amit nem értek. Majd most fogok velük erről beszélni” – mondta a bokszkiállás miatt a rádióban tomboló Sainz a futamot követően.
„Az eső közeledtével úgy gondoltam, hogy tovább fogjuk használni a kemény gumikat, aztán a második kiállás egy körrel később érkezett a szükségesnél, de az valószínűleg az én hibám: kompenzálni akartam az első kiállás miatt” – tette hozzá, akit arról is megkérdeztek, hogy miért rongyolt neki Ocon autójának még a futam első szakaszában:
„Próbáltam támadni, de az út közepén fékezett, nem volt helyem sem a bal, sem a jobb oldalon. Örülök, hogy nem történt semmi, de ez is azt mutatja, hogy ezek az autók már nem férnek el ezen a pályán, túl szűk lett mára.”
Leclerc szerint nem hibáztak
Charles Leclerc-t arról kérdezték, hogy vajon nem rontották-e el a második kerékcseréjének időzítését, hiszen jöhettek volna korábban is az intermediate gumikért, és ha meglépik, előrébb végezhettek volna.
„Voltak stratégiai hibáink a múltban, de szerintem ez most nem volt az. Ilyen körülmények között, amikor az autók slick gumikon mennek a vízen, nagyobb esély van arra, hogy baleset történik, és jön a biztonsági autó, ezért úgy döntöttünk, hogy az utolsó pillanatig várunk. Végül nem történt semmi, és utólag persze mondhatjuk, hogy korábban kellett volna jönni” – reagált a monacói.
„Az autónkat nagyon nehéz vezetni a forgalomban, szóval szerintem a tempónk annál jobb, mint amit ma láttunk. Nem nagyon tudtam mit tenni, az esőben nagyon nehéz volt vezetni ezt az autót.”