Negyedik és ötödik helyen ért célba a két Mercedes a Monacói Nagydíjon – ponttermés tekintetében biztató kezdet a W14 jelentősen átalakított verziójával. George Russell nyolcadik rajthelyéhez képest három pozíciót javított, ráadásul az eső érkezését kivárva harmadik helyen is haladt 50 körös abroncsaival.
A brit a futamgyőztes Max Verstappenhez hasonlóan egy kiállást megspórolva, egyetlen cserével, a slickről köztes gumira váltással abszolválta a futamot. A csere után azonban elkövetett egy vezetői hibát, amely pozícióba került az eggyel több kiállást teljesítő Esteban Oconnal és Lewis Hamiltonnal szemben. Ez a hiba még a közvetítésből is kimaradt.
„A harmadik helyezés egyértelműen elérhető lett volna ma. Csak most tudtam meg, hogy a hibámat a tévében sem mutatták. Kényelmesen Lewis és Ocon előtt álltam, mert slicket nem cseréltem, keményről rögtön a köztesre váltottam” – nyilatkozta a Sky Sports stábjának Russell. „Sárga zászlókat lengettek, ezért visszavettem, és mikor hozzáértem a fékhez, egyszerűen blokkoltam a kerekeket. Ez egy lecke volt számomra, hogy amikor az ember nem teljesen fókuszált, akkor hibák történnek. Csalódott vagyok, mert ha ez a baki nincsen, akkor a harmadik hely szinte garantált lett volna.”
A kamerák arról nem maradtak le, mikor Russell a Mirabeau bukóteréből visszatérve nem figyelt az érkező Sergio Perezre, így a két autó össze is koccant. A Mercedes-versenyző öt másodperces időbüntetést kapott a veszélyes visszatérésért, de ez már nem változtatott végső pozícióján.
Hamilton: Előreléptünk, legyőztük a Ferrarit is
A negyedik helyen befutó Hamilton azt emelte ki, előzetesen nem tudták, milyen eredményre számítsanak az átalakított csomaggal, ezért erős termés a kettős top 5. A Spanyol Nagydíjon pedig még jobb teljesítményre számít.
„Nagyon boldog vagyok, sikerült előrelépnünk. A hétvége előtt nem tudtam, hol fogunk állni, a negyedik és ötödik helyezés nagyszerű pontokat jelent a csapat számára” – nyilatkozta Monacóban Hamilton. „Óriási köszönet jár a gyárban mindenkinek ezért a fejlesztésért. Sikerült egy darabban tartanunk, legyőztük a Ferrarikat és erős pontokkal távozunk. Jövő héten Barcelona következik, ami a legjobb tesztpálya lesz számunkra, ellentétben ezzel. Az autó nagyon merevnek érződött, sok a döccenő a pályán. Egy kifejezett területen jobbnak éreztem az autót, de kérdés, mi lesz a helyzet jövő héten. Én mindenesetre biztos vagyok abban, hogy egy sokkal jobb csomag fog legközelebb rendelkezésre állni.”