Kemény kritikát fogalmazott meg csapata idény eleji, különösen a műszaki hibáktól és balesetektől hemzsegő bakui teljesítményével kapcsolatban nemrég az Alpine-vezérigazgató Laurent Rossi, aki „elfogadhatatlannak” és „amatőrnek” nevezte az istálló produkcióját. A kijelentések által kereszttűzbe került tavaly kinevezett csapatfőnök, Otmar Szafnauer nem kerülhette ki az erre vonatkozó kérdéseket a Monacói Nagydíj sajtótájékoztatóján:
„Én is pont ugyanúgy olvastam, mint ti. Szóval nem volt tudomásom róla előtte” – mondta el a Formula.hu jelenlétében Rossi nyilatkozata kapcsán. Szafnauer elismerte, hogy voltak hibáik, de azt is megjegyezte, hogy mindent megtesznek a továbbiak elkerülése érdekében:
„Az első versenyek között volt néhány jó, hullámzó futamok, pár pedig alakulhatott volna jobban. Ha hibát követünk el vagy egy csapattag hibázik, biztosra kell mennünk, hogy megértsük annak a gyökerét, majd ellenintézkedéseket tegyünk annak érdekében, hogy többé ne kövessük el.”
„A céljaink nagy részét – nem mindegyiket – elértük a tél során, az összes eléréséhez viszont néhány változtatásra van szükségünk a szervezeten belül, s ezek már folyamatban vannak” – fogalmazott Szafnauer. „Ezek a változtatások már folyamatban vannak, csak időt vesznek igénybe. Tudjuk, hogy óriási csapatmunkáról van szó, és rendkívül tehetséges mérnökeink vannak, akik keményen dolgoznak a szabályok adta kereteken belül.”
„Limitálva van a szélcsatornában eltölthető időnk és a CFD is, szóval itt nem az dönt, hogy keményebben vagy többet dolgozunk-e, mint korábban. Emlékszem, amikor a Brawnnál voltam, három szélcsatornát működtettünk. Ma már ezt nem tehetjük meg. Úgyhogy ez nem mennyiségi, hanem minőségi kérdés, ez pedig időbe telik. Szóval vannak terveink, a megfelelő emberekkel beszélünk, csak ez időt igényel.”
Arra a kérdésre, hogy érez-e magán extra nyomást Rossi kritikái után (a pletykák már Mattia Binottót és Eric Boullier-t is szóba hozták esetleges jelöltként a helyére), Szafnauer így reagált:
„Alig valamivel több mint egy éve vagyok itt, s az első hat-nyolc hónapot azzal töltöttem, hogy alaposan felmértem a csapatot, a struktúrát, hogyan működik, mi jó, mi rossz, mi semleges, és most már jól értem ezeket. 25 éve csinálom ezt igen magas vezetőségi szinten, és tudom, mi kell ahhoz, hogy egy csapatot mondjuk az utolsóról a negyedik helyre vigyük, vagy a mezőny középről a másodikra. Úgyhogy értem ezt, és vannak tervek. Hogy van-e extra nyomás? Ez a Formula-1. Mindannyian nyomást helyezünk magunkra, ha nem nyerünk, szóval szerintem ez mindenkire igaz ebben a teremben – a Red Bull nincs itt, ők boldogok, mindenki más pedig keményen dolgozik azért, hogy felzárkózzon.”