DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 15. kedd
F2/F3

Formula-2: Két Red Bull-junior a dobogón

Ayumu Iwasa nyerte az F2-es sprintfutamot, ezzel visszatért a bajnoki összetett élére. A pole-pozícióból induló Isack Hadjar az élről állt ki motorprobléma miatt.

Spanyol győzelem az F3 sprintjén

A 17 éves Josep María Martí pole-pozícióból indulva nyerte meg a Formula-3 monacói sprintfutamát szombat délelőtt, ezzel második diadalát aratta a szezonban. Mögötte Leonardo Fornaroli és Grégoire Saucy futott be a korai biztonsági autós fázistól eltekintve eseménytelen verseny végén. A listavezető Gabriel Bortoleto a hatodik helyen ért célba, így noha csupán öt pontot zsebelt be, még mindig stabilan tartja első pozícióját a bajnokságban a második Saucy előtt. 

Iwasa nyert és visszavette bajnoki vezetését

Az eseménydús pénteki időmérő után, mely során a B-csoport leggyorsabbja, Frederik Vesti szerzett pole-t a holnapi főfutamra, Isack Hadjar kezdhette a Formula-2 fordított rajtrácsos sprintfutamát az élről. Mögüle a bajnoki esélyes Ayumu Iwasa és a kvalifikáción hibázó Jehan Daruvala várhatta a rajtot a hercegségben.

A rajtnál vigyáztak egymásra a versenyzők, nem történt változás az élmezőnyben. Az első körben jött a biztonsági autó, mivel Kush Maini autójának hátuljába belement Clement Novalak, a megforgó indiai mögött pedig a feltorlódott mezőnyben többen is összekoccantak. Roy Nissany és Ralph Boschung nem is tudták folytatni a futamot, többen kimentek a bokszba, köztük a tegnap hibázó helyi pilóta, Arthur Leclerc is.



 

Az újraindítás után Iwasa simán elment Hadjar mellett az élen, mivel a francia pilóta autójának motorja megadta magát, ezzel pont csapattársa, Jak Crawford lépett fel a dobogót érő harmadik helyre. Az élen a DAMS japánja és az MP Motorsport indiaija meglépett kissé a többiektől, ezt leszámítva viszont – Monacótól megszokott módon – nem sok izgalmat szolgáltatott a verseny. Nyolc körrel a vége előtt újra pályára gurult a biztonsági autó, miután Juan Manuel Correa és Amaury Cordeel értek össze az amerikai előzési kísérlete közben, utóbbi pedig végül a falban végezte.

A végére Daruvala okozott kényelmetlen pillanatokat csapatának, ugyanis problémákra panaszkodott versenymérnökének, Crawford pedig elkezdett felzárkózni rá. Előzés azonban nem történt, így Iwasa sima győzelmet aratott, Daruvala pedig behúzta a második helyet Crawford előtt. A bajnoki pontállást így újra a japán vezeti, Theo Pourchaire a második helyre csúszott vissza.

 

Hely   No.   Pilóta   Csapat   Kör   Idő   Hátrány/kiesés oka 
 
1 11  Ayumu Iwasa DAMS 30 46:39.033    
2 Jehan Daruvala MP Motorsport 30 46:45.711 6.678  
3 Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 30 46:47.368 8.335  
4 22  R.Verschoor Van Amersfoort Racing 30 46:47.853 8.820  
5 Zane Maloney Rodin Carlin 30 46:50.011 10.978  
6 14  Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 30 46:53.668 14.635  
7 Victor Martins ART Grand Prix 30 46:54.422 15.389  
8 Théo Pourchaire ART Grand Prix 30 46:56.402 17.369  
9 Frederik Vesti Prema Racing 30 46:57.444 18.411  
10 Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 30 46:57.834 18.801  
11 23  J.M.Correa Van Amersfoort Racing 30 46:58.336 19.303  
12 17  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 30 46:59.574 20.541  
13 20  Roman Staněk Trident 30 47:00.385 21.352  
14 24  Kush Maini Campos Racing 30 47:01.428 22.395  
15 12  Arthur Leclerc DAMS 30 47:01.995 22.962  
16 Dennis Hauger MP Motorsport 30 47:04.082 25.049  
17 21  Clément Novalak Trident 30 47:17.467 38.434  
               
  Ollie Bearman Prema Racing 23 36:20.740 Kiesett  
  15  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing 21 32:34.473 Kiesett  
  10  Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 5 9:40.670 Kiesett  
  16  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 0 - Kiesett  
  25  Ralph Boschung Campos Racing 0 - Kiesett  
 
           
 
   
 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: