A 2014-es Magyar Nagydíjra a Mercedes abszolút esélyesként érkezett meg: a szezon addigi tíz versenyéből kilencet nyertek az Ezüst Nyilak, egyedül a Kanadai Nagydíjon engedték ki a sikert kezeik közül, ahol mindkét autó fékhibát szenvedett, aminek következtében Hamilton kiesett, Rosberg pedig csak második lett Ricciardo mögött. A német nagy formában volt, míg Hamiltont többször balszerencse sújtotta, Rosberg az előző öt futamból a kanadai siker mellett háromszor nyert, Silverstone-ban pedig műszaki hiba miatt esett ki az élről.
Az időmérő edzésen a technika ördöge ismét kibabrált Hamiltonnal, aki már a Q1-ben sem tudott mért időt futni műszaki hibája miatt. Az első szakaszban rajta kívül Raikkönen is kiesett, akit Jules Bianchi tolt ki a legjobb 16 közül, így a francia nagy meglepetésre továbbjutott. Hamilton „távollétében” Rosbergnek nem volt ellenfele, simán szerezte meg a pole-t Vettel és Bottas előtt, míg a negyedik rajthely Daniel Ricciardóé lett.
A futam nedves körülmények közt kezdődött meg, a versenyzők egytől egyig intermediate abroncsokon indultak el, közülük 19-en a rajtrácsról, hárman pedig a bokszból: az időmérő edzésen kigyulladó, illetve balesetet szenvedő Hamilton és Magnussen mellett a felvezető kör rajtjánál lefulladó Danyiil Kvjat is innen kényszerült a mezőny után eredni. A rajtot az eső ellenére a mezőny simán átvészelte, kivéve Hamiltont, aki a 2-es kanyarban megpördült, s a falat is érintőre vette, ám nagy szerencséjére autója nem sérült meg komolyabban.
A brit ezt követően viszonylag gyorsan feljött a középmezőny végére, miközben csapattársa magabiztosan vezetett Bottas és a rajtnál a finn mögé visszaeső Vettel előtt – őket az Alonso-Button-Ricciardo hármas követte. A 8. körben minden megváltozott: Marcus Ericsson a falnak csapta Caterhamjét, jött a safety car, mely a tervezettnél tovább maradt bent, miután az újraindításra készülve Romain Grosjean is eldobta autóját – szinte pontosan ugyanott, mint a svéd, csak nem a bal, hanem a jobb oldali falat találva el.
Mivel a pálya gyors ütemben száradt, szinte mindenki a bokszba száguldott a safety car bejövetelekor, csakhogy ez nem az élmenőknek jött ki a legjobb ütemben, így az újraindításkor Ricciardo, Button és Massa is Nico Rosberg előtt állt, Bottas pedig lassú kerékcseréje miatt teljesen eltűnt a mezőnyben. A McLaren téves információi miatt ekkor egy új szett intert rakott fel Buttonnek, míg Magnussent pedig be sem hívták cserére, így a dán kilenc kör elteltével már ötödik volt a mezőny végéről.
Az újabb eső persze nem jött, így a McLaren lépése katasztrofálisnak bizonyult: bár Button a vezetést is átvette egy rövid időre, hamarosan a mezőny végén találta magát csapattársával egyetemben, pedig a végeredményt látva akár dobogó közeli eredményre is esélye lehetett volna a kétszeres hungaroringi győztesnek. Időközben Rosberg autója egy kissé rakoncátlankodni kezdett, így Jean-Eric Vergne lépett előre a negyedik helyre, míg a Mercedes németje, valamint Vettel és Hamilton az 5-6-7. helyen küzdöttek egymással.
A safety car hamarosan visszatért a pályára, miután a célegyenesben Perez odacsapta autóját – a Force India ezzel először nullázott 2014-ben, hiszen a szezon addigi összes versenyén pontot szerző Hülkenberg csapattársával ütközve már korábban feladata a futamot. Ricciardo és még néhány versenyző ismét kereket cserélt, mások viszont nem, így a versenyt az újraindításnál Fernando Alonso vezette Jean-Eric Vergne előtt!
A francia vitézkedése nem tartott sokáig, kerékcseréje előtt Hamilton, utána pedig Vettel is megelőzte, de így is emlékezetes versenyt futott. Nem is beszélve a 2008-as világbajnokról, aki második kerékcseréjét megelőzően már vezette is a futamot a bokszból indulva. A verseny utolsó szakaszában ismét Alonso állt az élre, miután Ricciardo még egyszer kereket cserélt, a spanyolt Hamilton és az ausztrál üldözte, míg Rosberg utolsó cseréje előtt nem tudta megelőzni csapattársát – hiába kérte a csapat segítségét is ehhez –, így bő húsz másodperc hátránnyal kezdhette meg az utolsó tíz kört.
Hamilton gyorsan utolérte Alonsót, ám bárhogy próbálkozott, nem tudta megelőzni. Nem úgy Ricciardo, aki miután egy remek manőverrel lehagyta Hamiltont, a célegyenes végén Alonsót is megelőzte, és három körrel a verseny vége előtt átvette a vezetést. A futam utolsó körére a friss gumikon Rosberg is felért az élen álló hármasra, s egy ízben meg is támadta Hamiltont, de megelőzni már nem tudta őt, így meg kellett elégednie a negyedik hellyel.
Az ötödik pozícióban egy fordulatos verseny végén Felipe Massa futott be, akinek nagyon kellett ez az eredmény két elsőkörös kiesése után, ahogy Raikkönennek is nagy szüksége volt már a sikerre: a finn hatodik helyezésével legjobb eredményét érte el 2014-ben. Sebastian Vettel lett a hetedik, aki ugyanott és ugyanúgy pördült meg a futam közepe táján, mint Sergio Perez, ám egy remek manőverrel, és elképesztő szerencsével sikerült elkerülnie a balesetet, és ha csak centikkel ugyan, de megúszta az autótörést.
A verseny elején remeklő Bottas végül csak négy pontot szerzett, de így is megőrizte bajnoki ötödik helyét, kilencedikként a futam közepén villogó Vergne futott be, és az óriási taktikai hiba ellenére Button is szerzett egy pontot – érdekes, hogy mindhárman álltak legalább a második helyen a futam során, sőt Button vezetett is. A Saubernek megint nem jött össze a pontszerzés, Sutil már másodszor lett 11. helyezett, Magnussen pedig a 12. helyen zárt, így megszakadt ötfutamos pontszerző sorozata.
29. Magyar Nagydíj - 2014. július 25-27. | |||||||
A rajtsorrend | A futam végeredménye | ||||||
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:22.715 | 1. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:53:05.058 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +0.486 | 2. | Fernando Alonso | Ferrari | +5.225 |
3. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +0.639 | 3. | Lewis Hamilton | Mercedes | +5.857 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | +0.676 | 4. | Nico Rosberg | Mercedes | +6.361 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | +1.194 | 5. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +29.841 |
6. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | +1.508 | 6. | Kimi Raikkönen | Ferrari | +31.491 |
7. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +1.579 | 7. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +40.964 |
8. | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | +2.005 | 8. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | +41.344 |
9. | Nico Hülkenberg | Force India-Merc. | +2.060 | 9. | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | +58.527 |
10. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | - | 10. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +1:07.280 |
Leggyorsabb kör: Nico Rosberg - 1:25.724, 64. kör | |||||||
Versenytáv: 70 kör, Idő: nedves, felszáradó |
További érdekességek:
A rovat korábbi cikkei:
1986 - Piquet élete előzésével győzött
1987 - Mansell-dráma, Kesjár autóba ült
1988 - A Senna-Prost csata újabb fejezete
1989 - Mansell legendássá tesz egy kanyart
1991 - Az utolsó futam Schumacher nélkül
1992 - A Vörös Ötös nálunk ér csúcsra
1993 - Csillagok hullnak, születnek újak
1994 - A Mester első magyarországi sikere
1995 - Amikor Schumachernek sem volt válasza
1996 - Villeneuve letette névjegyét
1997 - Amikor "eltűnt" Damon Hill
1998 - Schumacher legnagyobb győzelme
1999 - Finn ünnep Schumacher távollétében
2000 - Hakkinen-dupla a pokoli hőségben
2001 - A Ferrari kettős címszerzése
2002 - Barrichello búcsúztatta a "régi" Ringet
2003 - Alonso nálunk ér fel a csúcsra
2005 - Raikkönen felzárkózik Alonsóra
2007 - Robban a bomba a McLarennél
2008 - Kovalainen öröme, Massa bánata
2009 - Egy majdnem tragikus baleset
2010 - A safety car mindent felkavart
2011 - Button másodszor varázsol az esőben