Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 16. hétfő
Retro

HGP 2012 - Hamilton visszaveri a Lotusokat

Michael Schumacher utolsó megjelenése a Hungaroringen a német karrierjének egyik legrosszabb versenyét eredményezte, mialatt Lewis Hamilton ismét bizonyította, hogy mennyire jól is érzi a magyar pályát.

A 2012-es szezon második felét megkezdve a bajnoki tabella igen furcsa képet mutatott, Fernando Alonso ugyanis 35 pontos előnnyel vezetett a magasabban rangsorolt Red Bull-pilóta, Mark Webber előtt, dacára annak, hogy a Ferrari az idény kezdetén már szinte leírta az azévi esélyeit a rosszul sikerült téli felkészülés után. Sebastian Vettel további tíz ponttal követte csapattársát, ám a kétszeres bajnok eddig nem tűnt túl acélosnak a szezonban, hiszen tíz versenyből csak egyet tudott megnyerni. Az F1-be két év kihagyás után visszatérő Kimi Raikkönen is magára talált és elkezdte a dobogókat halmozni, míg a balszerencsével és a McLaren formaingadozásával sújtott Lewis Hamilton csak a finn mögött, az ötödik helyen állt a tabellán.

 HGP 2012_16

A Hungaroring azonban a bajnoki riválisok közül mindenekelőtt Hamilton vadászterületének számított, hiszen korábban kétszer nyert már itt, és az előző évben is csak taktikai- és vezetői hibája fosztotta meg a domináns győzelemtől. A brit ezúttal ismét elemében volt, és szombaton komoly, négytizedes előnnyel szerezte meg a pole-t Romain Grosjean Lotusa és Sebastian Vettel Red Bullja előtt.

A rajtprocedúra után a Mercedesnél harmadik, egyben utolsó évét töltő Michael Schumacher okozott kavarodást, ezzel el is indítva azt a lavinát, ami aztán hosszú pályafutása egyik legszörnyűbb versenyét eredményezte. A hétszeres bajnok már szombaton is csak a 17. helyre kvalifikált, aztán másnap a felvezető kör után tévedésből nem oda, hanem a 19. rajtkockába állt fel. A versenyirányítás erre a rajt megszakításával, sárga lámpákkal reagált, a német azonban leállította az autóját, mielőtt a mezőny elindult volna egy új felvezető körre. A Mercedesnek emiatt a bokszból kellett rajtolnia, ám miután csapata ott újraindította a W03-as modellt, Schumacher átlépte a bokszutcai sebességlimitet, amiért áthajtásos büntetéssel sújtották a rajt után. Ám még mielőtt ezt letölthette volna, a második körben egy defekt miatt kellett behajtania kerékcserére.

Az élen állók persze a német kálváriájából nem sokat érzékeltek - Hamilton megtartotta az első helyet a start után, Vettel pedig támadást indított Grosjean ellen, de manővere sikertelen volt, ráadásul a 2-es és 3-as kanyarokban Jenson Button is kicselezte őt, így a 4. helyre csúszott vissza. Az élen Hamilton és Grosjean képesek voltak elhúzni üldözőiktől, sőt a Lotus olykor vészesen közel is tudott férkőzni a McLarenhez, noha előzésre nem nyílt lehetősége, sem az első, sem a hasonló képet festő második etapban.

Button féltáv magasságában eltűnt mögülük, mivel kettő- helyet háromkiállásos taktikát próbált érvényre juttatni, ám törekvései hamar nagy csapást szenvedtek, hiszen több körre beragadt Bruno Senna Williamse mögé, így sok időt vesztett közvetlen riválisaival szemben. Vettel is előnybe került vele szemben, nem beszélve Raikkönenről, aki a kezdeti KERS-hibával Alonso mögött töltött első körök után egyre erősebb tempót tudott produkálni, amivel rengeteg időt hozott az élen állókon is, és második kerékcseréje után pontosan Grosjean mellé érkezett vissza a bokszból. A két Lotus egy gyors csatát is lezavart, az 1-es kanyarban, amely során a belső ívet birtokló finn kitessékelte a pályáról fiatal csapattársát, ezzel átvéve a második helyet. Raikkönen Hamiltont is üldözőbe vette, de túljutni rajta már ő sem tudott, hiszen a tempóját végig precízen megválasztó britnek a Hungaroring adottságai is segítettek.

 

Hamilton az extra felvezető kör miatt 69 körösre rövidített versenyen így végül elsőként ért célba, harmadik győzelmét aratva a magyar pályán. A két Lotus követte őt, míg Vettel a negyedik lett, miután a futam utolsó szakaszában egy extra kerékcserét is megengedett magának, hátha a friss gumikkal még üldözőbe veheti Grosjeanékat. Végül utolérte ugyan a franciát, de előzésig ő sem jutott. Alonso maga mögött tartotta a 6. helyre visszacsúszó Buttont, és a spanyol még 10 pontot szerezve is képes volt növelni előnyét a tabellán, hiszen a szintén háromszor a bokszba látogató, és csak a 11. pozícióból startoló Webber végül csak 8. lett.

Az utolsó pont Nico Rosbergé lett, így a német legalább tett arról, hogy ne üres kézzel távozzon a Mercedes a számukra különösen nehéz hétvégéről. Schumacher az 58. körben az autó túlmelegedése miatt adta fel a versenyt a 18. helyről, ami ezzel véget vetett vasárnapi szenvedésének.

 

27. Magyar Nagydíj - 2012. július 27-29.
Az időmérő eredménye A futam végeredménye
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:20,953 1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:41:05,503
2. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:21,366 2. Kimi Raikkönen Lotus-Renault +1,032
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:21,416 3. Romain Grosjean Lotus-Renault +10,518
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:21,583 4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +11,614
5. Kimi Raikkönen Lotus-Renault 1:21,730 5. Fernando Alonso Ferrari +26,653
6. Fernando Alonso Ferrari 1:21,844 6. Jenson Button McLaren-Mercedes +30,243
7. Felipe Massa Ferrari 1:21,900 7. Bruno Senna Williams-Renault +33,899
8. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:21,939 8. Mark Webber Red Bull-Renault +34,458
9. Bruno Senna Williams-Renault 1:22,343 9. Felipe Massa Ferrari +38,350
10. Nico Hülkenberg Force India-Merc. 1:22,847 10. Nico Rosberg Mercedes +51,234
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) - 1:24,136, 68. kör
Versenytáv: 69 kör

HGP 2012_04


További érdekességek:

 

Hamilton harmadszor nyert a Hungaroringen, és 2007-es valamint 2009-es diadalához hasonlóan most is Raikkönen végzett mögötte a második helyen. 
A szezon ezen pontján a Lotus és a McLaren rendelkezett a legtöbb, egyaránt nyolc dobogóval, dacára annak, hogy az egyéni bajnokságban a Ferrari és a Red Bull versenyzői foglalták el az első három helyet. 
A sereghajtó Caterhamnél vezető Heikki Kovalainen pályafutása 100. F1-es versenyét futotta. 
A futamon csak ketten adták fel, Michael Schumacher mellett ugyanis még Narain Karthikeyan esett ki kormányprobléma miatt a 60. körében. Ugyan két körrel a vége előtt Kamui Kobayashi is megállt olajszivárgás miatt, de a japán Sauberjét még értékelték. 
21 autó látta meg a kockás zászlót - ez több, mint bármely másik Magyar Nagydíjon. 
Sohasem versenyzett még egyszerre ennyi F1-es világbajnok a Hungaroringen, ebben az évben ugyanis hatan voltak a mezőnyben: Schumacher, Alonso, Raikkönen, Button, Hamilton és Vettel.
 
HGP 2012_49

A rovat korábbi cikkei:

1986 - Piquet élete előzésével győzött

1987 - Mansell-dráma, Kesjár autóba ült

1988 - A Senna-Prost csata újabb fejezete

1989 - Mansell legendássá tesz egy kanyart

1990 - Senna árkon-bokron át

1991 - Az utolsó futam Schumacher nélkül

1992 - A Vörös Ötös nálunk ér csúcsra

1993 - Csillagok hullnak, születnek újak

1994 - A Mester első magyarországi sikere

1995 - Amikor Schumachernek sem volt válasza

1996 - Villeneuve letette névjegyét

1997 - Amikor "eltűnt" Damon Hill

1998 - Schumacher legnagyobb győzelme

1999 - Finn ünnep Schumacher távollétében

2000 - Hakkinen-dupla a pokoli hőségben

2001 - A Ferrari kettős címszerzése

2002 - Barrichello búcsúztatta a "régi" Ringet

2003 - Alonso nálunk ér fel a csúcsra

2004 - A hetedik

2005 - Raikkönen felzárkózik Alonsóra

2006 - Az évszázad futama

2007 - Robban a bomba a McLarennél

2008 - Kovalainen öröme, Massa bánata

2009 - Egy majdnem tragikus baleset

2010 - A safety car mindent felkavart

2011 - Button másodszor varázsol az esőben

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?