Viharosan kezdődött a 2006-os Magyar Nagydíj hétvégéje, miután a világbajnoki éllovas, ám Schumacherrel szembeni előnyéből már csak 11 pontot őrző Fernando Alonso két másodperc büntetést gyűjtött be az időmérő edzésre a pénteki szabadedzéseken. Egyet azért kapott, mert sárga zászló alatt előzött, egyet pedig azért, mert Robert Doornbosszal szemben megengedhetetlen viselkedést tanúsított a stewardok szerint. Alonsót a holland feltartotta, válaszul megelőzése után túlságosan lelassított a kanyarban – elmondása szerint azért, hogy emlékeztesse őt a tükörhasználat fontosságára.
Szombat délelőtt aztán kiegyenlítődtek az erőviszonyok, hiszen Michael Schumacher is megkapta a maga kér másodpercét – ennek jogosságához sem férhetett sok kétség, hiszen a német piros zászló hatálya alatt előzött a harmadik szabadedzésen, s bár a büntetést ő maga túlzónak érezte, a legtöbben egyetértettek azzal, hogy az Alonso-ítélet után ez volt a helyes döntés. Rajtuk kívül többek közt Jenson Button is büntetéssel várta a kvalifikációt, korábbi motorcseréje miatt tíz hellyel hátrasorolták őt.
A kvalifikáción Schumacher és Alonso végül a második szakaszig jutott, itt estek ki úgy, hogy a két legjobb időt érték el – hiszen büntetésük értelmében itt is plusz két másodperc „járt nekik”. Végül a német a 11., a spanyol pedig a 15. helyről rajtolhatott, míg a szintén büntetett Button kettejük közé, a 14. kockába került – azaz a brit egyébként negyedikként zárta a Q3-at. Így is volt egyébként Honda az első három közt, hiszen Rubens Barrichello a harmadik helyre kvalifikált Kimi Raikkönen és Felipe Massa mögé, míg a 4. helyre a számára karriercsúcsot jelentő Pedro de la Rosa állhatott fel a másik McLarennel.
A futam esőben kezdődött meg, így ez volt az első Formula-1-es Magyar Nagydíj, melyen elő kellett venni az esőgumikat – az azóta eltelt nyolc futamon még volt erre példa, nem is egyszer. A futam első körei a két bajnoki éllovasról szóltak: Schumacher az első kanyarban öt helyet javítva már 6. volt, az első kör végén pedig a negyedik helyen állt, de ott jött a nyomában Alonso is, aki kilenc pozíciót lépett előre egyetlen kör alatt. A spanyol hamarosan csapattársát is levadászta, így Schumacher nyomába eredt.
A 2003-as győzelme óta Hungaroring-specialistának tartott Alonso pillanatok alatt utolérte a németet, és kőkemény csatába kezdett vele. A célegyenesre ráfordító kanyarban a hétszeres bajnok még meg tudta védeni pozícióját, de az 5-ösben már nem tudott mit kezdeni az ihletett formában versenyző spanyollal, így a 4. kört Alonso már a dobogósok nyomában zárta, majd Barrichello is kiállt előle, mivel rossz döntésnek bizonyult a teljes esőgumi a rajtnál.
Így tehát néhány kör elteltével alaposan felfordult a rajtsorrend. A McLaren két versenyzője állt az élen Raikkönen-de la Rosa sorrendben, majd következett az öt kör alatt a 15. rajtpozícióból a dobogóra előretörő Alonso, valamint Jenson Button, aki szintén fantasztikusan gázolt át a mezőnyön, s a hetedik fordulóban még Michael Schumachert is maga mögé utasította. A Michelinek egyértelműen jobban működtek, így Fisichella is pillanatok alatt beérte Schumachert, de annak ellenére sem tudta megelőzni, hogy körönként négy másodperccel gyorsabb volt nála.
Amikor a 16-17. körben Raikkönen és de la Rosa kiálltak szerelőikhez, Alonso átvette a vezetést, s valósággal szárnyalt. Néhány perc alatt utolérte Schumachert, így mindössze 19 körrel a német megelőzése után le is körözte őt. A vizes pálya egyébként sokakon kifogott, többek közt Raikkönen, Kubica és Fisichella is hibázott, sőt utóbbi fel is adta a futamot. A karrierje első futamán induló lengyel sem úszta meg könnyen, hiszen a sereghajtók közé esett vissza, miután szárnycserére kényszerült.
Így járt egyébként Michael Schumacher is, aki Fisichellával koccant néhány körrel az olasz kiesése előtt, így a nyolcadik helyre esett vissza Nick Heidfeld mögé. Ebben a pozícióban maradt egészen a verseny következő nagy drámájáig: a 26. körben az Alonso mögött a második helyen haladó Raikkönen lekörözés közben belerohant Liuzziba, s mindketten azonnal kiestek. A biztonsági autó érkezett a pályára, mely mögül a következő sorrendben rajtolhattak újra a pilóták: Alonso, Button, de la Rosa, Barrichello, Heidfeld, Coulthard, Schumacher, Massa.
A következő húsz körben az első négy sorrendje változatlan maradt, míg hátrább a Ferrarik, a BMW-k, a Toyoták és Coulthard birkóztak az 5-11. helyeken. Alonso, nyomában a jóval gyorsabb Buttonnal végül az 51. körben állt ki a bokszba, s teletankolta autóját, ám ezt követően már csak körülbelül egy kilométert tudott megtenni, hiszen autója a jobb hátsó kerék elégtelen rögzítése miatt a 2-es kanyar gumifalába csapódott.
Schumacher időközben beindult, s hamarosan már a második helyen állt a vezetést megöröklő Button mögött, amikor még 15 kör volt hátra a futamból. Stratégiája azonban, miszerint intermediate-eken marad, hamarosan a visszájára fordult, hiszen a száraz abroncsokon lévő üldözők hamarosan beérték.
Előbb de la Rosa előzte meg a németet, aki nem adta olcsón a bőrét, egy ízben le is vágta a sikánt, mielőtt végül kénytelen volt a spanyolnak adni a pozíciót. Ezt követően jött Nick Heidfeld, aki szintén a sikánban tette be az autót, ám ez az akció még annyira sem alakult simán, mint a spanyolé. A BMW és a Ferrari összeért, Schumacher pedig néhány körrel a leintés előtt kénytelen volt a bokszba hajtani.
Több fordulat már nem volt a leintésig: Jenson Button 115. próbálkozásra végre megszerezte karrierje első futamgyőzelmét, míg mögötte a szintén élete legjobbját teljesítő Pedro de la Rosa ért célba. Heidfeld BMW-je kibírta a futamvégi koccanást, s harmadik lett, majd jött Barrichello, Coulthard, Ralf Schumacher, Kubica és Massa. Végül azonban mégis jutott egy pont Michael Schumachernek is, hiszen Kubica súlyhatár alatt mérlegelt, s kizárták, így három kör hátrányban is nyolcadik lett a német.
21. Magyar Nagydíj - 2006. augusztus 4-6. |
|||||||
A rajtsorrend |
A futam végeredménye |
||||||
1. |
Kimi Raikkönen |
McLaren-Merc. |
1:19.599 |
1. |
Jenson Button |
Honda |
1:52:20.941 |
2. |
Felipe Massa |
Ferrari |
+0.287 |
2. |
Pedro de la Rosa |
McLaren-Merc. |
+30.837 |
3. |
Rubens Barrichello |
Honda |
+0.486 |
3. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
+43.822 |
4. |
Pedro de la Rosa |
McLaren-Merc. |
+0.518 |
4. |
Rubens Barrichello |
Honda |
+45.205 |
5. |
Mark Webber |
Williams-Cosworth |
+0.667 |
5. |
David Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
+1 kör |
6. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
+1.160 |
6. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
+1 kör |
7. |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
+1.325 |
7. |
Felipe Massa |
Ferrari |
+1 kör |
8. |
Jarno Trulli |
Toyota |
+1.533 |
8. |
Michael Schumacher |
Ferrari |
+3 kör |
Leggyorsabb kör: Felipe Massa - 1:23.516, 65. kör |
|||||||
Versenytáv: 70 kör, Idő: Hűvös, esős |
További érdekességek
A rovat korábbi cikkei:
1986 - Piquet élete előzésével győzött
1987 - Mansell-dráma, Kesjár autóba ült
1988 - A Senna-Prost csata újabb fejezete
1989 - Mansell legendássá tesz egy kanyart
1991 - Az utolsó futam Schumacher nélkül
1992 - A Vörös Ötös nálunk ér csúcsra
1993 - Csillagok hullnak, születnek újak
1994 - A Mester első magyarországi sikere
1995 - Amikor Schumachernek sem volt válasza
1996 - Villeneuve letette névjegyét
1997 - Amikor "eltűnt" Damon Hill
1998 - Schumacher legnagyobb győzelme
1999 - Finn ünnep Schumacher távollétében
2000 - Hakkinen-dupla a pokoli hőségben
2001 - A Ferrari kettős címszerzése
2002 - Barrichello búcsúztatta a "régi" Ringet