Teljesítette az FIA töréstesztjeit a monocoque-ot és az autó hátsó részét illetően a Cadillac – árulta el a jövőre csatlakozó tizenegyedik alakulat F1-es csapatvezetője, Graeme Lowdon.
Ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett a csapat, az autó gyártása szempontjából is fontos lépcső ez számukra – erről Lowdon a RacingNews365.com szaklapnak mesélt:
„Ha különböző részekre osztjuk az autót, a legfontosabb az időtervünk és az autó építése szempontból elsősorban a monocoque és az autó hátsó része, és ezzel gyakorlatilag csak az orrkúp marad ki” – magyarázta a csapatfőnök.

„A monocoque-ot illetően a 17 FIA homologizációs tesztből az utolsón a múlt héten mentünk át, a többit pedig korábban végeztük el. Ezek között vannak különböző toló- és nyomóerős tesztek. A legdrámaiabb teszt a dinamikus ütközési teszt: az egy meglehetősen megterhelő próba.”
„100 kilogramm vizet öntünk az üzemanyagtankba, behelyezzük a törésteszthez használt próbabábut, és aztán jön az ütközés, aminek 52g-snek kell lennie. Eléggé nagy ütközés ez, így a teszt teljesítése egy újabb mérföldkő volt számunkra az autó építése szempontjából.”
„Emellett az autó hátsó részében saját váltóházat építünk: a váltókazettát a Ferraritól vesszük, de magát a házat magunknak kell tervezni, ahogy a hátsó ütközési zónát is. A hátsó résznek négy teszten kell átmennie, és ezeket mind teljesítettük múlt héten. Úgyhogy alapvetően minden olyan teszten, amely némi bizonytalansággal jár, átmentünk mostanra.”

Lowdon elmondta: az orrkúpra külön tesztek vonatkoznak, de azok nem annyira égetően sürgősen az autó gyártása szempontjából, sőt alapvetően az utolsó pillanatra szokták hagyni. De nem is aggódnak miattuk, mert sokszor tesztelik az orrkúpot is, csak épp nem az FIA jelenlétében.
Minden a terv szerint halad
A Cadillac F1-es csapatfőnöke szerint jól állnak a munkálatokkal az autó készítését illetően: „Kiszámoltuk, hogy ahhoz, hogy Melbourne-ben rajthoz állhassunk, nagyjából 85 ezer alkatrészt kell megterveznünk és legyártanunk. Vár még ránk munka, ahogy minden egyes csapatra, de néhány jelentős mérföldkövet már letudtunk, ami lehetővé teszi, hogy folytathassuk az autó építését.”
„Úgyhogy múlt kedd óta meg tudtuk nyomni a gombot és elkezdhettük rendesen megépíteni az autót. Ez megfelel az ütemtervnek. Nagyon jó látni, hogy mindez kezd alakot ölteni” – fogalmazott Lowdon. Ha magát az autót még nem is, annak festését viszont biztosan bő két hónap múlva, a Super Bowl reklámszünetében láthatjuk majd.