DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 18. csütörtök
F1

Leclerc nem bánja a Ferrari döntését, de reméli, jövőre kifizetődik

Jogosnak tartja, hogy 2026-ra koncentráltak, de egyelőre csak bízni tud benni, hogy ez győztes lépés volt. A saját és a csapat teljesítményével elégedett, csak az autóéval nem.

Egyetért a Ferrari azon döntésével Charles Leclerc, hogy már tavasszal az idei helyett az új szabályok szerint építendő új autó fejlesztésére fókuszáltak, de egyelőre még csak bízni tud benne, hogy ez 2026-ban valóban kifizetődik. Szerinte ő és a csapat is jól dolgozott, csak az autó nem volt az igazi.

Az már a múlt heti F1-es Katari Nagydíj után eldőlt, hogy a Ferrari negyedikként fog végezni a konstruktőri világbajnoki értékelésben, nem érheti utol a Red Bullt és a Mercedest. Mindez azok után vált biztossá, hogy Frederic Vasseur csapatfőnök elismerte: már tavasszal leálltak a fejlesztésekkel.

leclerc-ferrari-f1-2



Ezzel pedig Leclerc is egyetért – így felelt Abu Dhabiban a sajtótájékoztatón arra a kérdésre, hogy megbánta-e, hogy így döntöttek: „Nem annyira, mert az első versenytől fogva technikai hátrányban voltunk.”

„Nem arról volt szó, hogy nagyban változtatni kellett a hozzáállásunkon a szezonra, és már elég gyorsan láttuk, hogy nem leszünk harcban a vb-címért, mert a McLaren túl erős volt, és aztán a Red Bull is nagyokat lépdelt előre.”

„Nem sok értelme volt minden erőforrásunkat abba fektetni, hogy megpróbáljuk megszerezni a második vagy harmadik helyet a konstruktőrök között a jövő év árán, legyen akármilyen is ez az ár. Akkor preferáltam volna az egész éves fejlesztést, ha megpróbáljuk megnyerni a vb-t, de ebben a pozícióban, amiben idény elején voltunk, magától értetődő volt a döntés, szóval nem is bánom.”

leclerc-ferrari-f1-1

A monacói pilóta az egész négyéves szabályciklus tanulságait összefoglalta a maranellóiak szempontjából: „2022 elején valójában elég erősen kezdtünk, de küszködtünk a pattogással, miközben a Red Bullnak nagyon stabil alapjai voltak, és igazából eléggé túlsúlyosan is kezdtek. De amint megszabadultak a tömegtől, hirtelen arra a szintre kerültek, ahol azóta is vannak.”

„És ebben az utolsó évben pedig elég hamar a következő évi autóra kezdtünk el koncentrálni, és remélem, ez egy győztes kockáztatás lesz. De nyilván hatással volt a szezon második kétharmadára, ahol jobban küszködtünk a többiekhez képest, mivel nem hoztunk sok fejlesztést.”

„De összességében is nagyon-nagyon nehéz volt megérteni ezt az autógenerációt. Többször is meglepődtünk, hogy ami működött a gyárban, a pályán nem teljesen ugyanazt adta vissza. Ez volt a kihívás, és más csapatok jobban teljesítettek ebben, főleg a McLaren és a Red Bull.”

ferrari-katar-1-f1

Magával és a csapattal elégedett, az autóval nem

Bár Leclerc csak egy pole-t és néhány dobogót szerzett idén, győzelmet nem, összetettben pedig ötödik lesz, a saját produkciójával nem elégedetlen: „Személy szerint nagyon elégedett vagyok, erős szezont futottam a magam részéről. Mindig próbálsz fejlődni egyik évről a másikra: ezt próbáltam idén is, és elégedett vagyok a munkával.”

„De sajnos a teljesítmény nem ott van, ahol szeretnénk, ezért nem is vagyok elégedett az eredményekkel és a mutatott teljesítményünkkel, főleg a tavalyi erős szezonvég után. Mások voltak a várakozások.”

„Úgy vélem, csapatként jól reagáltunk az első és az utolsó futam között, igyekeztünk megfordítani a helyzetünket. Nem volt könnyű, hiszen nem volt sok fejlesztésünk, de szerintem csapatként jól teljesítettünk a pályán. Ami végső soron hiányzott, az az autó teljesítménye. És remélem, a jövő év jobb lesz ilyen szempontból.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: