DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
Egyéb

Régi István 2025-ben is két bajnoki elsőséggel zárta a szezont

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is két bajnokságban mérettette meg magát Régi István. Erőfeszítéseit pedig ezúttal is siker koronázta meg, miután Németországban és Magyarországon is újabb bajnoki címekkel gazdagodott.

Továbbra is csak ritkán tudják elkapni az ellenfelek Régi Istvánt, aki 2025-ben ismételten megállíthatatlan volt a németországi DMV Quad Short-Track bajnokság Classe 4 kategóriájában. A sikeres magyar motoros nagy rutinnal a háta mögött, de továbbra is motiváltan vágott neki a szezonnak a 690 köbcentis KTM nyergében, amellyel a német pályákon és a bajnokság szezonzáróján, Csehországban is a legjobb volt.



Emellett az idény előtt azt tervezte, hogy egy másik kategóriában is megvív a legjobbakkal, mégpedig a hazai terepen használt 450-es Yamaha nyergében, de végül letett erről. Maradt a 4-es számú géposztálynál, amelyben sikerült a címvédés, noha az ellenfelek nem könnyítették meg a dolgát. „Volt olyan, hogy eléggé megizzasztottak, Csehországban például a rajt után jó ideig a második helyen voltam, de sikerült visszahoznom.

A rajtjaim valamiért általában nem sikerülnek olyan jól” – kezdte értékelését. „A KTM-et használtam a Classe 4-ben, ezzel együtt végül a Classe 3 még sok lett volna. Egymás után vannak a futamok, a két motor pedig elég különböző” – tette hozzá. Régi István a technikával kapcsolatban elárulta, az erősebb versenygép idén elég megbízható volt, de a szezon végére már akadtak vele gondok, így felújításra szorul, azonban elmondása szerint még nem szükséges fejleszteni. 

Érdekesség, hogy Régi címvédése mellett más magyar sikerektől is hangos lett a bajnokság. Éppen a rutinos versenyző egy korábbi motorjával lett mögötte a tabellán második Ádám Károly, míg a már említett eggyel kisebb géposztályban Varga Norbert hódította el a bajnoki címet. Régi István ellenük is megvívott itthon a magyar bajnokság futamain.

A Short-Track hazai bajnoki címe szintén hozzá vándorolt, itt már a Yamahát alkalmazta. A bajnokságok és a pályák közötti eltérésre maga is részletesebben kitért. „Teljesen más pályákról van szó külföldön és itthon. Németországban inkább oválpályákon megyünk, ezeknek simább a felülete. A magyar pályák sokkal technikásabbak, fizikálisan is jobban elfárasztanak még a 450-es motorral is, de több kört is teljesítünk a futamokon.”

A szakág egyik legjobbja a következő évben is erős teljesítményt szeretne nyújtani, ehhez viszont a felépülésre is figyelnie kell egy nemrégiben elszenvedett sérülés okán, ami miatt műtétre volt szüksége. Miután az egyik versenyen bukott, elszakadt lábában a keresztszalag, ez pedig a szokásos felkészülési rutinját is átírja. „Kick-box edzésekre szoktam járni, ami az állóképességemet erősen fejleszti. Általában januárban elkezdem, és mire jön a szezon, már formába kerülök. A műtét után viszont a teljes felépülés nyolc hónapba fog telni, így az edzést sem merem bevállalni” – fejtette ki számunkra, majd arra is válaszolt, milyen tervekkel vág neki az új idénynek 2026-ban. „Jövőre is két bajnokságban indulok Németországban és Magyarországon, az idei év miatt pedig hálás köszönet a támogatóinknak” – zárta mondandóját.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: