A nap legfontosabb eseményét, a 17. Kínai Nagydíjat Max Verstappen nyerte a biztonsági autós fázisokból profitáló Lando Norris, és az egy ponton biztosnak tűnő második helyét elbukó Sergio Perez előtt. A verseny összefoglalója itt, végeredménye itt, szöveges közvetítése pedig itt található, míg a bajnoki pontverseny állását itt tudjátok elolvasni.
A futam utáni nyilatkozatok során Verstappen valósággal ódákat zengett autójáról, mellyel megfogalmazása szerint „azt csinált, amit csak akart”, csapattársa, Sergio Perez viszont csalódott volt a harmadik hellyel, és tudja, hogy nem kizárólag a stratégia miatt maradt Norris mögött.
Norris egyébként a verseny előtt úgy nyilatkozott, hogy esélyük sincs arra, hogy dobogót szerezzenek, s ezt a leintés után is aláhúzta, hiszen elmondása szerint arra számított, hogy több mint fél perccel fognak kikapni a Ferraritól. Főnöke, Andrea Stella pedig arra intett, hogy nem elég örülni a jó teljesítménynek, meg is kell érteni, honnan fakad ez.
A valóság viszont a fordítottját hozta, hiszen a Ferrari kényszerült fejvakarásra a versenyt követően: a csapatfőnök értetlenül áll a gyenge tempó előtt, és tudja, hogy a gumistratégiába is belehibáztak, míg a versenyzők úgy érzik, a McLarennel sem volt esélyük felvenni a versenyt – hát még a Red Bull-lal…
Persze így is jobban jártak, mint a Mercedes, akinek a Ferrari ellen sem volt sanszuk: Toto Wolff szerint visszaütött a kísérletezés, míg George Russell úgy érzi, a hatodik hely volt a maximum, amit elérhetett. Hamilton ismét csak röviden nyilatkozott, és azt sem igazán hagyta, hogy megdicsérje őt a riporter.
Üde színfoltot jelentett a futamon Fernando Alonso, aki extrém taktikával kényszerült pontokat menteni a két safety car-fázis után, pedig a biztonsági autók nélkül a hetedik helynél előrébb is végezhetett volna.
Csapattársa, Lance Stroll az autótörésben jeleskedett, hiszen az első újraindítást megelőzően belerongyolt Ricciardóba – ő úgy érzi, nem tehetett semmiről, amivel rettenetesen felháborította az RB versenyzőjét, aki a nyomdafesték tűrőképességét is próbára tette a médiaketrecben.
Strollt természetesen meg is büntették az ámokfutásért, és nem ő volt az egyetlen versenyző, aki erre a sorsra jutott a futamon: rajta kívül Sargeant, Magnussen és Ricciardo is büntetőpontokat kapott, ráadásul utóbbi három rajthelyes büntetést is magával visz Miamibe.
Az ausztrál egyébként egy dologgal így is elégedett lehet, hiszen a szezon során először jobban vszerepelt fiatal csapattársánál, Yuki Tsunodánál – akit a Honda első embere szívesen látna az Aston Martinnál, de akkor sem haragszik meg, ha elválnak útjaik –, de abban nem biztos, hogy a karosszériacsere okozta-e ezt.
Az RB is azok közé a csapatok közé tartozik a mezőny második felének többi tagjával egyetemben, akik profitálhatnának abból a tervezett szabályváltozásból, melynek értelmében 10-ről 12-re növelnék azon versenyzők számát, akik pontokkal gazdagodnak egy-egy nagydíj végén.
A verseny után Christian Horner és Toto Wolff belement némi üzengetésbe, úgy tűnik, hogy Horner megelégelte, hogy a Mercedes első embere Verstappennek „udvarol”, és ennek hangot is adott – míg futamgyőztes versenyzőjét (természetesen) az egekig magasztalta.
Ami az F1-en kívüli világot illeti: Sebastien Ogier nyerte a Horvát Ralit, míg a második legtöbb pontot a negyedik helyezett Ott Tanak kapta; a Ferrari eltaktikázta hazai WEC-futamát, így győzelem helyett dobogóra sem állhattak, s a Toyota ünnepelhetett; Michelisz Norbert pedig megőrizte első helyét a TCR Világsorozat pontversenyében.