Jövő héten ülésezik az F1 Bizottság, amelyen több műszaki és sportszakmai téma előkerülhet: ezek közé tartozik például az, hogy változhatnak a rajtnál való kiugrások szankcionálására vonatkozó előírások.
A Motorsport.com most arról számolt be, hogy értesüléseik szerint a Formula-1-es pontrendszer reformja is terítéken lesz. A jelenlegi szisztéma 2010 óta van érvényben, a győztes 25 pontot zsebel be és az első tíz helyezett gazdagodik világbajnoki egységgel a vasárnapi nagydíjfutamokon.
A szaklap információi szerint nem radikális átalakításról lenne szó, csupán annyi módosítás történne, hogy az első tíz helyett a top 12 kapna pontot, méghozzá úgy, hogy az első hét pozíciónál változatlan maradna a kiosztás, csupán a 8-12. helyezettek között oszlanának el jobban a bajnoki egységek. Mindez így néz ki táblázatos formában:
Helyezés | Jelenlegi pontszám | Tervezett pontszám |
1. | 25 | 25 |
2. | 18 | 18 |
3. | 15 | 15 |
4. | 12 | 12 |
5. | 10 | 10 |
6. | 8 | 8 |
7. | 6 | 6 |
8. | 4 | 5 |
9. | 2 | 4 |
10. | 1 | 3 |
11. | 0 | 2 |
12. | 0 | 1 |
Leggyorsabb kör | 1 (ha top 10-ben végez) | 1 (ha top 12-ben végez) |
Az előterjesztés mindenekelőtt a mezőny második felébe tartozó csapatok érdekeit szolgálná, akiknek jelen pillanatban az öt élcsapat hibái nélkül gyakorlatilag minimális esélyük van a pontszerzésre. Az új rendszer ráadásul jobban díjazná a konstruktőri értékelés második felébe tartozó alakulatok kiegyensúlyozott teljesítményét, mint az egy-egy káoszfutamon elért kiugró eredményt.
A lap úgy tudja, hogy nem feltétlenül élvez egyöntetű támogatást a javaslat, de elég a tízből hat csapatnak megszavaznia a módosítást ahhoz, hogy a következő szezontól életbe lépjen az új pontrendszer.