A Kínai Nagydíj első biztonsági autós újraindításakor történt ütközés a középmezőnyben: a tizedik helyen haladó Lance Stroll felöklelte az előtte haladó Daniel Ricciardót – a baleset megfosztotta mindkettőjüket a pontszerzés lehetőségétől.
Stroll már a csapatrádióban Ricciardóra hárította a felelősséget, és amikor a kanadainak osztottak ki tíz másodperces időbüntetést, értetlenül fogadta az ítéletet. Ricciardo alig bírta türtőztetni magát a nyilvánosság előtt, miután megtudta Stroll reakcióját:
„Már kezdtem lassan lehiggadni, és akkor mondták, mit gondol Lance a balesetről” – nyilatkozta a médiazónában Ricciardo, akiben kavarogtak az indulatok. „Szerinte én vagyok az idióta, és az én hibám volt. Ettől felforr a vérem, mert egyértelmű a helyzet. Biztonsági autó mögött voltunk, olyankor egy dolgot csinálunk, figyeljük az előttünk levőt. Azt nem tudjuk megjósolni, hogy az éllovasok mit lépnek, legfeljebb feltételezhetjük.”
„Igyekszem nagyon, hogy ne mondjam ki, amit mondanék, de b***a meg, és még finoman fogalmazok” – csúszott ki a szitkozódás Ricciardo száján. „Nem ütök meg ennél keményebb hangnemet, mert lehet, hogy egy óra múlva vállalni fogja a felelősséget érte, de ha nem, én nem tudok rajta segíteni. Annyira dühítő…”
Ricciardo visszanézte a balesetet az Aston Martin fedélzeti kamerájából, ezért biztosan állítja, Stroll nem figyelt rá:
„Történnek versenybalesetek, de a biztonsági autó mögött ilyennek soha nem szabadna történnie. Attól forr fel a vérem, hogy az onboardján láttam, a 14-es kanyar belső ívét nézi, engem nem, és amikor visszanéz, már az autóm hátuljában van. Nem tudom, mit művelt, hol járt az agya, de ebben a helyzetben csak rám kellett volna figyelnie. És egyértelműen nem figyelt. Várjuk meg, mit mond a sajtónak, de ha odajön hozzám, akkor ennél többet fogok mondani…”
„Nekem ebben az a legdurvább, hogy ha még én kaptam volna egy öthelyes büntetést… de ő kapott, és ő hibáztat engem. Ez a legnagyobb probléma. Azt akarom, hogy értse meg, tanuljon belőle. Mindannyian hibázunk, én is hibáztam már. De meg kell értenie, hogy ő cseszte el nem csak a saját versenyét, de az enyémet is. Ez lenne a legfontosabb tanulság” – beszélt arról, mennyire zavarja, hogy Stroll szemlátomást nem hajlandó elismerni, ő is hibázhat.
Az első tízből esett ki Ricciardo
A Visa RB ausztrálja úgy került Stroll elé, a pontszerző helyre, hogy a biztonsági autó alatt másokkal ellentétben nem állt ki. Az ütközés erejét látva meglepő volt, hogy Ricciardo nem esett ki azonnal – hamarosan azonban kiderült, sérült a padlólemez, futama így végül a bokszban ért véget.
„Olyan volt ez a futam, mint a jojó, nagyon rosszul rajtoltunk, ami kihatott az első etapra. De aztán korán álltunk ki és a második közepesen nagyon jól mentünk, gyorsnak éreztem magam. A gumi kiváló volt még, ezért maradtunk kint (a biztonsági autó alatt). Az volt a terv, hogy feltegyük a lágyat a végén, amivel nagyon jó helyen végezhettünk volna.”
„Most még a frusztráció uralkodik rajtam, de 48 óra múlva visszatekintve már egyértelműen jó hétvégének értékelhetem. A jutalom elmaradt, gyomron vágtak minket, de mélyen érzem azért a pozitívumokat” – beszélt arról, hogy biztató hétvége volt a kínai, csak ebben a helyzetben még nehéz ezt kimondani.