Steward
Balogh Tamás
23:59

A #10-es DragonSpeed és a #88-as Dempsey még mindig a bokszban, egyre kétségesebb a folytatásuk...

Kollégáim, Balogh Tamás és Gobodics Tamás nevében is nagyon köszönöm az egésznapos megtisztelő figyelmet, olvassátok továbbra is a Formula.hu-t, jövőre pedig találkozzunk ismét a Le Mans-i 24 órás közvetítésén!

Búcsúzzunk a leintés képeivel...

p1 Ritka szoros volt az idei Le Mans, mindössze 11. alkalommal, s 2011 óta először fordul elő, hogy körön belül érkezik be az első két helyezett.

gtam A 41. helyen, az Am 10. helyén végzett a Kessel #83-asa, ezzel Rahel Frey, Michelle Gatling és Manuela Gostner 1977 óta az első tisztán női egység, akik sikerrel teljesítik a Le Mans-t.

És ha nem tévedek (bár ennyi ébrenlét után minden megtörténhet), Alonso mindössze a második pilóta Woolf Barnato után, aki első két Le Mans-ját egyaránt megnyeri.

p1 17 másodperc. Végül ennyi lett a különbség a két Toyota között...

Sorra érnek be az autók, az RLR M Sport már nem tudott továbbmenni, de így is 49 egységet int le a kockás, ami újabb rekordot jelent a 24 órás történetében!

Kazuki Nakajima először, Sebastien Buemi másodszor világbajnok, Fernando Alonso pedig Petter Solberg után a második versenyző, aki két FIA-szakágban is világbajnoki címet szerez!

KAZUKI NAKAJIMA, SEBASTIEN BUEMI ÉS FERNANDO ALONSO MÁSODSZOR IS MEGNYERI A LE MANS-I 24 ÓRÁS VERSENYT!

A utolsó körben járunk...

p1 És akkor közeleg az utolsó kör: a #8-as Toyotával Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi és Fernando Alonso győz és világbajnok, a hihetetlenül szerencsétlen testvérautóval Jose Maria Lopez, Kazuki Nakajima és Mike Conway, az új Le Mans-i körrekorder lesz a második, míg a #11-es SMP-vel dobogós az újonc Stoffel Vandoorne, Vitalij Petrov és Mihail Aljosin.

49 autó jelenleg a pályán, pár perc múlva új rekordot állítanak fel a célba érők!

p2 Az LMP2-ben a Signatech megvédi címét, és megnyeri a bajnokságot. Nicolas Lapierre 4 LMP2-es indulása során 4. győzelmét aratja, csapattársai Negrao és Thiriet, akárcsak tavaly. Második lesz a #38-as Jackie Chan autó (Gabirel Aubry, Ho Pin-Tung és Stephane Richelmi), míg a harmadik helyre a pole-ból induló TDS ér be Loic Duval, Francois Perrodo, Matthieu Vaxiviere felállásban.

gtpro Nyolc perc a leintésig, a Pro kategóriát az #51-es AF Corse Ferrari nyeri, Daniel Serra másodszor, James Calado és Alessandro Pier Guidi először kategóriagyőztes Le Mans-ban. Második lesz a #91-es Porsche, a volánnal Brunival, Lietzcel és Makowieckivel, míg harmadik a #93-as testvérautó, a pilóták Bamber, Tandy és Pilet. A világbajnokságot a #92-es Porschével Kevin Estre és Michael Christensen nyeri.

gtam Jó szokásunkhoz híven megkezdjük az eredményhirdetést, mivel úgy tűnik, hogy minden kérdés eldőlt, aztán legföljebb tévedünk... Az amatőr kategóriát a mezőny egyetlen olyan nevezője nyeri, mely nem valamely bajnokságból, hanem "önállóan" nevezett be: Ben Keating privát Fordja, a csapatvezető társai Jeroen Bleekemolen és Felipe Fraga. Második és WEC-bajnok a Team Project 1 Porschéje Jörg Bergmeisterrel, Patrick Lindseyvel és Egidio Perfettivel, míg harmadikként az újabb erős teljesítménnyel előrukkoló tavalyelőtti győztes, a JMW Ferrari zár Jeff Segallal, Wei Luval és Rodrigo Baptistával.

p1 Lopez azért a miheztartás végett ad 2,2 Nakajimának, de ez édeskevés. Illetve legföljebb arra elég, hogy fájdalmasan közel legyenek a végén...

gtam Bleekemolen lerázta Bergmeistert, a győzelem kapujában a Keating Ford.

p1 És Lopez a kivezető körön alig közeledett: úgy tűnik, tényleg feladta a reménytelen küzdelmet...

p1 Itt a verseny vége: Lopezre rászóltak, hogy ne erőltesse. Egy kört azért várjunk, hogy kiderüljön, mennyire veszi komolyan.

p1 Hat kör és 25 másodperc. Körönként 4-5-öt kellene Lopeznek odatennie Nakajimának, ez szinte lehetetlen. Szinte.

p1 Megtankolták a #7-est, tisztes előnye lesz a #8-as autónak – mindjárt látjuk, hogy mennyi.

p1 Lopez előnye most húsz másodperc, közben újabb 3:19,9-es kört dobott oda. Az utolsó utáni pillanatig küzdeni fog az argentin.

p1 Nem találjuk a szavakat... Nem a defektes kereket cserélték le. Sok furcsaság miatt buktak már el Le Mans-győzelmet, de ez toplistás.

p1 Nakajima kint volt az utolsó tankoláson, így most 15 másodperccel vezet a #7-es. De Lopeznek ki kell még jönnie egy üzemanyagfröccsre. Még így is szoros lehet a vége...

p1 Na itt a közlés a Toyotától: Lopez első defektjénél nem a megfelelő kereket cserélték le a szenzor hibája miatt, ezért kellett visszajönni még egyszer... Időt akartak spórolni, hiszen egy teljes szett csere pontosan négyszer annyi idő a bokszban, mint egy szimpla csere – ezen mehet el a győzelem...

p1 Lopez kinyomja az autó szemét, időtlen idő óta először megy 3:20 alá egy Toyota, miközben Nakajima ment egy laza 3:24-et... Mindent megtesz az argentin, de sorsa már nincs a saját kezében.

p2 Példás gyorsasággal dolgozott a Duqueine, a korábban a dobogót ostromló egység most hetedik a kategóriájában.

gtam Bleekemolen odalépett: nyolc másodpercre növelte az előnyt Bergmeisterrel szemben. A Próban úgy néz ki, hogy nem lesz Ford a dobogón, az Am-et viszont megnyerheti az egyetlen privát GT.

Hivatalosan még a rekordot jelentő 50 autó versenyben, de ebből 5 is a bokszban tartózkodik, márpedig a kockás zászlóig el kell jutni ahhoz, hogy célba érőként értékeljenek egy egységet.

p1 Nakajima most egy kör alatt öt másodpercet veszített, de ez már valószínűleg spórolás...

gtpro Valahogy továbbment az órákkal ezelőtt leálló BMW, Eng bejutott vele a bokszig...

p2 Óóóóó, a gyönyörűen versenyző Duqueine felfüggesztéshibával közlekedik nagyon-nagyon lassan...

p1 Helyszíni jelentések szerint nem szenzorhiba történt: két kör alatt két defektet kapott a versenyt domináló #7-es Toyota...

gtam A különbség három másodperc 1397 perc versenyzés után...

gtam Bleekemolen szállt be Keating helyére, ahogy az várható volt: két rutinos róka, két Porsche Szuperkupa-bajnok, két Le Mans-i kategóriagyőztes csap össze az amatőr kategória végső győzelméért.

p1 Nakajima harmadszor megy a győzelem felé az utolsó órában. Tavaly meglett, három éve viszont tudjuk, hogy mi történt... És azt is jó lenne tudni, hogy pontosan mi történt a Toyotával.

gtam Bergmeister jött az utolsó tankolásra, Keating még a pályán – de hamarosan neki is esedékes az utolsó kiállás. És valószínűleg a pilótacsere.

p2 Közben megint a bokszban járt a Signatech, Thiriet öt kör után továbbadta az autót, jobb, ha a profi versenyző viszi el a #36-ost a célig, és a győzelemig.

p1 Szűk perc Alonsóék előnye a #7-es autó cseréje után. Egészen elképesztő, ami történt...

p1 Az éllovas egység:

p1 A #8-as Toyota vezet Le Mans-ban!

p1 Nakajima pillanatokon belül átveszi a vezetést!

p1 Egy órával a verseny vége előtt Lopez alatt lelassul az autó. Most voltak kereket cserélni és a nyomásmérő szerint ismét defekt! Hát mi történik itt?

p1 Lelassult a #7-es Toyota! Hát ilyet!!!

p1 Defekt a #7-es Toyotánál, ha jól hallottuk az üzenetet. De már túl is vannak a kiálláson, belefért.

gtam Hát nagyjából semennyi! Úgy hat másodperc. Két kört kell még megtennie Keatingnek a kerékcsere előtt, Bergmeister addig utol is érheti – és amúgy mintha megint nem lett volna teljesen tiszta az indulás...

gtam Keating bejött letölteni a büntetést, megállt és elindult, nézzük, mennyi előnye marad...

gtpro Éles csata a 7-8. helyen: az egy szem élő Corvette-tel Garcia kergeti Plát a Fordban.

Közben már csak 37,5 másodperc Bergmeister lemaradása...

gtam ÉS ITT AZ ÚJABB DRÁMA! Keating stop&go büntetést kap, mert kipörgette a kerekét a bokszban! A csapatvezető bakija a Le Mans-i kategóriagyőzelembe kerülhet!

gtam Negyven másodperc! Óriási tempóban közelít Bergmeister, de a Keating következő, egyben utolsó kiállása után valószínűleg beül majd a kétszeres Porsche Szuperkupa-, illetve egyszeres Le Mans-i kategóriagyőztes Jeroen Bleekemolen.

p2 Az éllovas Signatechbe visszaült Pierre Thiriet. Azóta már el is telt a hiányzó hét másodperce... A francia úrvezető (azok közül viszont az egyik legjobb) a Le Mans-győzelem és a vb-cím felé viszi a #36-os autót, de egy hibával mindkettőt elbukhatják.

gtam Megint négy másodperc körül! 44 szekundum maradt Keating előnyéből.

gtam Egy történet, amelyről lemaradtunk: a Fässler Corvette-jével ütköző Dempsey-Proton azért nem megy tovább, mert a balesetben részt vevő (sokak szerint okozó) Hoshino, az 58 éves újonc japán úrvezető nem akarta folytatni a versenyt, ami azt is jelentette, hogy fel kell adniuk, mert nem lesz meg a szabályok szerint kötelezően levezetett idő.

gtam Ez most négy másodperc volt a legutóbbi körben! 48 másodperc a különbség.

Köszönet Kováts Olivér kollégának, hogy rávilágított a óriás BMW-meme mibenlétére. Így már érthető, miért törpült el a sportbíró a BMW mellett... 

A Toyotát más terepen már utolérte a dráma: Ott Tanak az utolsó szakaszon az elsőről az ötödik helyre esett vissza az olasz WRC-futamon! A győztes egy spanyol versenyző lett...

gtam Ha sem