Továbbra is magabiztosan vezet a #7-es Toyota a Le Mans-i 24 órás versenyen, a legutóbbi safety car-periódus konzerválta a két perc körüli különbséget, ami a negyedik japán, második argentin és negyvenharmadik brit győzelmet hozhatja a világ legnagyobb autóversenyén. Alonsóék stabilan tartják a világbajnoki címet érő második helyet, míg a dobogó alsó fokán a Rebellionok hibáinak köszönhetően immár négykörös előnnyel halad a #11-es SMP.
Az LMP2-ben a G-Drive műszaki hibája után hatalmas, kör feletti előnnyel vezet a Signatech, Nicolas Lapierre közel áll ahhoz, hogy LMP2-es sikermutatóját 4/4-re javítsa – avagy megőrizze százszázalékos mérlegét. Második az egyetlen állva maradt Jackie Chan, míg őket körön belül, perc feletti hátránnyal üldözi a kalandos versenyt teljesítő, a pole-ból rajtoló, de sokáig a középmezőnyben birkózó TDS.
A GTE Pro a 21. óra végén hozott nagy fordulatot: a Nederland LMP2-esének balesete miatt beküldött safety caron rajtavesztett a vezetést az #51-es Ferrarival egymásnak passzolgató Corvette, majd az újraindítás után Magnussen odaverte az autó elejét, ezzel az amerikai egység kiszállt a versenyből, Caladóék pedig két Porsche előtt többperces előnnyel vezetik a futamot.
Az amatőrök között a helyzet változatlan: Ben Keating Fordja, két kitűnő partnerrel, Bleekemolennel és Fragával magasan vezet, de utóbbi, a brazil nemrég ijesztő hibát követett el, így a mögötte érkező, és a bajnoki cím felé haladó Project 1 még bizakodhat. Továbbra is 50 autó versenyben, bár nagy kérdés, hogy a baleset során kerekét törő Nederland visszatérhet-e még a pályára.