Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 28. csütörtök

A Toyota és az Aston Martin bejelentkezett a WEC 2020/21-es szezonjára

A 2019-es Le Mans-i 24 órás hetének péntekén a Hosszútávú Világbajnokság, a WEC bejelentette, hogy a 2020/21-es szezontól az LMP1-es csúcskategóriát új géposztály váltja fel, amelyben a prototípusok mellett utcai hiperautók versenyre specializált verziói is részt vehetnek.

Két gyártó azonnal jelezte részvételi szándékát, és versenygépeiket is bemutatták. Az LMP1-et jelenleg egyedüli gyári formációként uraló Toyota a GR Super Sport alapjaira fejleszt egy hibrid prototípust, amely jelenleg tervezési fázisában tart.

A jelenleg GT osztályban érdekelt Aston Martin szintén a rajtrácson lesz hiperautójával egy év múlva: a brit márka utcai szörnyetege, az Adrian Newey által tervezett Valkyrie átalakított verziójával áll rajthoz. Andy Palmer, az Aston Martin elnöke 6,5 literes, V12-es szívómotort ígért.

Lenyűgöző tájon járt Valtteri Bottas

A Török Nagydíjon aratott győzelem után már kevésbé alakult jól az austini futam Mercedes finn pilótája számára, ám úgy tűnik ez nem szegte kedvét. Bottas egyelőre maradt az Egyesült Államokban, a következő versenyhétvége előtti pihenését pedig Wyomingban töltötte, melyről lenyűgöző fotókat posztolt.

Már a mezőny több mint kétharmada dobogóra állt idén a MotoGP-ben

Hogy mennyire változatos és kiegyenlített a küzdelem a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában, jól szemlélteti, hogy Pol Espargaro misanói második helye után már 15 versenyző mondhatja el magáról, hogy szerzett pódiumot 2021-ben. Mind a hat márka képviseltette már magát a dobogón, ami szintén mutatja, mennyire szoros a harc. Akik még nem fértek be az első háromba a teljes szezont futó motorosok közül: az LCR Honda párosa, Alex Marquez és Takaaki Nakagami, a Tech3 KTM duója, Danilo Petrucci és Iker Lecuona, a Sky VR46 Ducati újonca, Luca Marini, valamint az idény végén visszavonuló Valentino Rossi.

motogp-misano-podium-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Továbbra is az F1 a célja a W Series kétszeres bajnokának

Jamie Chadwick nyerte a W Series 2021-es kiírását, köszönhetően az austini duplájának, azaz megvédte a két évvel ezelőtti bajnoki címét a női formulaautós sorozatban. A 23 éves hölgyversenyző egyelőre nem tudja, mit hoz számára a 2022-es esztendő, de nem biztos, hogy visszatér a szériába, ugyanis az ottani sikerét felhasználva szeretné még magasabb szintű bajnokságban megméretni magát. Chadwick azt is hozzátette, hogy még a Formula-1-es szereplésről sem tett le: „Továbbra is ez a végső cél. Még sok mindent kell elérnem ahhoz, hogy odajussak, de egyértelműen úgy érzem, közelebb kerültem ezen a hétvégén” – jelentette ki a BBC Points Westnek nyilatkozva.

A brit pilóta egyébként a Williams fejlesztőpilótájaként bizonyos szinten már most is érdekelt az F1-ben: Chadwick ki is emelte a grove-i istálló támogatását, valamint azt, hogy a szimulátorban végzett munkája is hasznos tapasztalatot jelent számára.

chadwick-wseries-bajnok-2021

Ezúttal nem üres TSZ-telepre hasonlított a COTA!

Bár az elmúlt években többször is meglehetősen kiábrándító körülmények fogadták a COTA-ra látogatókat (különösen „szomszédjával”, Mexikóval egybevetve), ezúttal a körítésre sem lehetett panasz – bár a rajtrácson lezajlott egy-két különös jelenet… A Formula Podcast legújabb adásában sok más mellett erről is beszélgettünk, s ezt 16:30-tól meg is hallgathatod!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Mégsem lesz dresszkód a Szaúd-arábiai Nagydíjon

Idén első alkalommal rendeznek futamot Szaúd-Arábiában, melynek Dzsidda városa adhat majd otthont. Mivel az országban elég szigorú szabályok vannak érvényben az öltözködést illetően, a korábbi hírek arról szóltak, hogy ezek az F1-es versenyhétvége résztvevőire is vonatkoznak majd. Jelenleg azonban nagyon úgy tűnik, hogy mindez csak egyszerű pletyka volt.

A RacingNews365 és a Racefans értesülései alapján Szaúd-Arábia kormánya nem ír elő különösebb öltözködési szabályokat a nagydíjra. A helyi sportminisztérium állítása szerint a Jeddah Corniche Circuit, valamint a város egyéb nyilvános területein nem lesznek érvényben korlátozások erre vonatkozóan, vagyis ugyanúgy öltözhetnek a látogatók, mint a régió más versenyein. 

Ne maradj le: itt a WEC bahreini 6 órás futamának programja

Nem lesz túl sűrű autósportos szempontból október utolsó hétvégéje, hiszen a jelentősebb nemzetközi sorozatok közül csak az Endurance-világbajnokság fog versenyezni, méghozzá Bahreinben, ahol a dupla évadzáró első, hatórás felvonását rendezik majd meg szombaton (jövő hétvégén egy nyolcórás viadallal zárul a szezon). A program már csütörtökön kezdődik, a versenyt pedig teljes hosszában élőben közvetíti az Eurosport 1.

Csütörtök (október 28.)  
14:30 - 16:00 1. szabadedzés  
     
Péntek (október 29.)  
07:00 - 08:30 2. szabadedzés  
11:30 - 12:30 3. szabadedzés  
15:30 - 16:00 Időmérő edzés  
     
Szombat (október 30.)  
10:00 - 16:00 Verseny (tv: Eurosport 1, élő)

wec-bahrein-start-dppi

Harmadik futam is jöhet az Egyesült Államokban?

Az USA jelenleg egyetlen Formula-1-es versenynek ad otthont, 2022-től azonban mér kettővel büszkélkedhet majd, hiszen érkezik Miami. Az Államokban zajló nagydíjakra eddig nem is panaszkodhatunk, többször voltak már itt fordulatos események, idén pedig egyenesen teltházat sikerült összehozni.

Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn rendkívül elégedetten figyeli ezeket az adatokat, és nagyon szép jövőt jósol a száguldó cirkusznak a tengerentúlon, ahogy azt a sport hivatalos oldalán vezetett rovatában is kifejtette. „Az amerikai rajongók nagyon erősen elkötelezettek most. Évekig az F1 csak egy hobbi volt, de most úgy látjuk, valóban növekszik az érdeklődés. A rajongók ismerik a pilótákat, az F1 nüanszait. Nagyon izgalmas ezt látni, és azt hiszem, az F1 nyugodtan tarthat két versenyt az Egyesült Államokban – vagy talán többet is – a szenvedély miatt, amit ezen a hétvégén tapasztaltunk.”

Ki lehetne vajon a következő? 

Különleges bulit rendezett Lewis Hamilton

A hétszeres világbajnok és kedvence közötti barátság már világhírű, a kutyus ugyanis nem csak a Mercedes pilótájának közösségi oldalain, de a paddockban is sokszor feltűnik. Roscoe híre többek között annak is köszönhető, hogy saját Instagram oldallal rendelkezik, amit már több mint 400 ezren követnek. Hamilton kutyája a hét elején nem akármilyen partin vehetett részt, ugyanis a napokban volt a születésnapja, melyet gazdájának köszönhetően méltó módon ünnepelhetett meg.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Roscoe Hamilton (@roscoelovescoco) által megosztott bejegyzés

Szorongás miatt lépett vissza a W Series szezonzárójától a spanyol hölgyversenyző

Az utóbbi időben előtérbe került a sportolók mentális egészségének kérdése: a Formula-1-ben mindenekelőtt Lando Norris beszélt többször is erről. Most a W Seriesben szereplő Marta Garcia árulta el a közösségi oldalán, hogy szorongás állt a hátterében annak, hogy a múlt hétvégén nem állt rajthoz az austini évadzáró második versenyén:

„Sziasztok, csak szerettem volna tudatni mindenkivel, hogy rendben vagyok. Köszönöm a támogató üzeneteket. Olykor alábecsüljük a mentális egészségünket. Hosszú ideje szorongástól szenvedek, egész szezonban elkísért, tegnap pedig úgy éreztem, az egészségemet kell előtérbe helyeznem” – írta Garcia. A spanyol hölgypilóta egy dobogós helyezést szerezve az összetett 12. helyén zárt a W Series 2021-es szezonjában.

garcia-wseries-insta

Hammertime – vagy mégsem? Az USA Nagydíj másképp

A Minidrivers alkotói az USA Nagydíjat is megmutatták egy más, viccesebb szemszögből. Ha a futam nem lett volna elég érdekes, akkor ebben a videóban olyan kérdésekre is választ kapunk, hogy milyen volt a sok új sisakfestés a pályáról nézve, vagy épp mi is történt abban az utolsó körben Max Verstappen, Lewis Hamilton és Mick Schumacher között.

Inkognitóban vezetett gyárlátogatást Hamilton

Hatalmas és kellemes meglepetést okozott feltörekvő mérnökpalántáknak Lewis Hamilton. Egy csapatnyi ifjú tehetség lehetőséget kapott a Mercedes gyárának bejárására, amit az egyik ott dolgozó vezetett. Az azonban csak a végén derült ki, hogy a túravezető más volt, mint akinek hitték.

A megbízhatóság lehet a Mercedes veszte?

A Formula Podcast austini értékelőjében többek között arról is beszélgettünk, hogy a sorozatos motorcserék meglehetősen baljós árnyakat vetnek a Mercedes világbajnoki esélyeire… Az adás e szakaszát 06:14-től hallhatod.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Nyolc éve ezen a napon: Sebastian Vettel négyszeres világbajnok

2013. október 27-én rendezték az akkori Formula-1-es idény 16. futamát, az Indiai Nagydíjat, amelyet Sebastian Vettel a pole-pozícióból indulva nyert meg a Red Bull-lal, s ezzel már három fordulóval a vége előtt bebiztosította újabb vb-címét, szám szerint a negyediket. Ezzel akkoriban olyanokhoz csatlakozott, mint Juan Manuel Fangio, Alain Prost és Michael Schumacher (Lewis Hamilton ekkor még csak egyetlen címmel rendelkezett). A képre vagy IDE kattintva az indiai viadal és az azt követő ünneplés összefoglalója látható:

vettel-2013-india-dppi

Újabb ex-F1-es tesztelhet az IndyCarban a McLarennel

Mint arról mi is írtunk, a hét elején Nico Hülkenberg kipróbálhatta az Arrow SP McLaren IndyCar-autóját. Úgy hírlik azonban, hogy nem ő az egyetlen korábbi Formula-1-es pilóta, akinek lehetőséget adhat a csapat: a Racer információi szerint rövidesen Stoffel Vandoorne is beülhet az autójukba. Vandoorne két szezonon át versenyzett a McLarennel az F1-ben, azóta többek között a Formula-E-ben szerepel a Mercedesszel, amelynek F1-es tartalékversenyzőjeként is funkcionál.

Taylor Kiel, az istálló elnöke a Racernek elmondta: 2023-tól szeretnének három autót indítani az IndyCarban, 2022-re pedig átmeneti évként tekintenek ilyen szempontból, így a cél, hogy minél több versenyen három versenyzővel képviseltessék magukat. Ennek kapcsán mérlegelik az opciókat, s Vandoorne is közéjük tartozik, nem kis részben a korábbi mclarenes kapcsolat okán.

vandoorne-dppi-2021

Nagy visszatérés Szocsiban: Rajthoz áll a Lada a WTCR-ben

Az orosz márka, amely az előző évtized közepén futamgyőzelmeket is szerzett a Túraautó-világbajnokságon, a TCR-érában először indul a sorozat egy versenyén. A Lada Sport Rosneft csapata a WTCR 2021-es szezonzáróján, Szocsiban áll rajthoz két Vesta TCR-rel, melyeket Kirill Ladigin és Mihail Mityajev vezet, a csapat állandó versenyzői az orosz TCR-bajnokságban, melynek most hétvégén jó eséllyel Ladigin lesz a bajnoka.

A 42 éves orosz számára nem ismeretlen terep a túraautózás élvonala: utoljára azonban 12 évvel ezelőtt szerepelt a WTCR-ben, mikor teljes szezont futott a Ladával. Mityajev a november végi versenyhétvégén debütál a világsorozatban. Bár a csapat számára a Goodyear abroncsok ismeretlenek, bíznak benne, hogy a pályaismeretből előnyt kovácsolhatnak.

Csak 273 méterrel rövidül, de 10-15 másodperccel gyorsabb lesz az Abu Dhabi pálya

2009-es megnyitása óta először nyúlnak bele a Yas Marina Circuit vonalvezetésébe, ráadásul jelentősen átszabják a pályát, a kanyarok több mint felét érinti módosítás. Többek között a hátsó egyenes előtti sikán kivételével és a 11-14-es kombináció gyors visszafordítóvá alakításával egy jóval gyorsabb átlagtempójú vonalvezetést hoznak létre.

Abu Dhabiban így a jelenlegi 21 helyett csak 16 kanyar marad, a pálya hossza pedig 273 méterrel rövidül. Ez a versenytávra is kihat, amely 55 körről 58-ra növekedik. A legérdekesebb azonban, hogy mennyivel gyorsul a pálya: a RaceFans.net szerint a módosításokat tervező Driven International egy körön 10-15 másodperces gyorsulásra számít. Ha ez igaz, 1:20-1:25-ös köridőket láthatunk kvalifikációs körülmények között.

Így búcsúzott az olasz rajongóktól Valentino Rossi – videó

Utolsó hazai versenyét teljesítette a hétvégén Misanóban a visszavonuló kilencszeres világbajnok, aki a számára tizedik helyet hozó futam leintése után a lelátók elé szaladt, s az érte szorítóknak dobta a kesztyűit és a speciális festésű sisakját is:

Felismerik-e saját idézeteiket Ricciardóék?

Kvízjátékot játszott egymással a McLaren két pilótája Austinban, amelyben azt kellett kitalálniuk, hogy melyik versenyző vagy éppen csapatvezető szájából hangzottak el bizonyos mondatok a Netflix dokumentumfilm-sorozatának, a Drive to Survive-nak az előző évadában. És persze egy-két alkalommal saját megszólalások is bekerültek a válogatásba – de vajon Daniel Ricciardo vagy Lando Norris teljesített-e jobban?

Alonso az Alfákkal, Sainz a McLarenekkel vívott – a legjobb austini onboard videók

Az USA Nagydíj után is elkészült a szokásos top 10-es összeállítás a legjobb fedélzeti kamerás felvételekből, a válogatás két főszereplőjének pedig talán a mezőny két spanyolját nevezhetjük, de persze feltűnik benne példának okáért az első kanyarban történt rajtbaleset is – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

alonso-onboard-austin-video

Hamilton: Van még idő

Lewis Hamilton váratlan ütést kapott Austinban, hiszen egy neki fekvő pályán kapott ki Max Verstappentől és a Red Bull egyszerűen gyorsabbnak tűnt a Mercedesnél. A futam után posztolt is erről a vb-címvédő - azt írta, hogy kiemelezték a dolgokat és próbálnak még jobban teljesíteni.

"Az értékelés napja. Mindent beleadtunk, de a bölcsek tudják, hogy mindig tehetünk még többet. Szóval értékelünk, újratervezünk, feltöltődünk és harcolunk! Még mindig van idő, vannak akadályok, de együtt, közösen mindent elérhetünk, amit akarunk. Szóval nyomjuk és ezt mindenkire értem! Maradjunk formában, maradjunk erősek, maradjunk koncentráltak" - írta közösségi oldalán Hamilton.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Olvastad már?