Immár nemcsak a mikrofonok kereszttüzében, hanem a pályán is megkezdődött a spielbergi F1-es hétvége, melynek egyetlen szabadedzésén és sprintkvalifikációján is Max Verstappen volt a leggyorsabb, így ő várhatja az élről a holnap délben rendezett sprintet.
A leintés után Verstappen úgy nyilatkozott, hogy nem stresszeli magát a nyakában lihegő McLaren miatt, akik komoly fejlesztésekkel érkeztek arra a helyszínre, ahol tavaly a nagy áttörést elkönyvelhették, de ez sem volt elég a holland legyőzéséhez.
Lando Norris azonban ennek ellenére bizakodó, és úgy érzi, hogy akár a győzelemért is harcban lehet Verstappennel, s ugyanezen a véleményen van csapattársa is, aki arról is beszélt, miért kapott ki ilyen csúnyán Barcelonában Norristól.
Nem mindenki volt azonban elégedett a ma délután történtekkel: a foci Eb-ről is véleményt formáló George Russell úgy érzi, hogy elrontotta a gumimelegítést utolsó köre előtt, míg Lewis Hamilton arról beszélt, hogy az egész időmérő katasztrofálisan sikerült a számára.
Charles Leclerc szintén nem lehetett túl boldog, hiszen problémája támadt a lefulladásgátlóval, így nem ért fel időben gyorskörére a sprintidőmérő utolsó szakaszában. Ehhez persze a végtelenül hosszú kivárás is hozzájárult, amiről Helmut Marko formált sommás véleményt: szerinte semmi értelme ennek a gyakorlatnak.
Marko emellett Jos Verstappen és Christian Horner csörtéjéről is kifejtette nézeteit: „óvoda” – mondta az osztrák F1-veterán. A szópárbaj onnan indult ki, hogy az idősebbik Verstappen állítása szerint a Red Bull csapatfőnöke szabotálta a szerepvállalását a Red Bull Ringen rendezett, régi autókkal rendezett felvonuláson.
Horner hamarosan reagált, s megmondta Toto Wolffnak, hogy ha annyira szeretné Verstappent leigazolni, akkor Jost nyugodtan viheti – aki pár órával később tovább borzolta a kedélyeket azzal a megszólalásával, miszerint „nem kizárt”, hogy fia átigazol a Mercedeshez.
Végül ki kell térnünk Pierre Gaslyra is, aki megindokolta a sajtó számára, hogy miért hosszabbította meg szerződését az Alpine-nal, és arra is kitért, hogy nem érti, miért pletykálnak arról, hogy esetleg ügyfélcsapattá válnak a franciák.
Még két F1-es sztori jutott mára: Lewis Hamilton úgy nyilatkozott, hogy a gumihőmérséklet minden korábbinál fontosabb az F1-ben, az Audi részéről pedig elárulták, hogy 22 tesztpadon zajlik a 2026-os erőforrás előkészítő munkája.
Az F1 mellett a MotoGP-re is figyelünk a hétvégén, ahol Bagnaia-körrekorddal indult az asseni hétvége, de az igazán nagy sztori nem ez volt, hanem a tavalyi bajnokcsapat, a Pramac Yamahára váltása – az olasz csapat két évtized után szakított a Ducatival. A 2025-ös pilótafelállásról és a Ducati helyezkedéséről szintén írtunk ma, ez a cikk ide kattintva található meg.
Három további, F1-en kívüli sztoriról is beszámoltunk ma: Ott Tanak szarvasgázolás miatt kiesett a lengyel WRC-futamról; meglepetést hozott az F2 idénynyitója; kiadták a technológiák csatája, azaz a WRX nyitóforduló nevezési listáját.