DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 30. vasárnap
F1

22 tesztpadon fut az Audi F1-es motorja: itt tart a projekt

Már F1-es pályákon szimulálják az erőforrás működését, és hamarosan összekapcsolják a komplett hajtáslánccal. Részletek az Audi helyzetéről.

Nagy várakozás előzi meg az Audi 2026-os beszállását az F1-be, hiszen a jelenlegi Stake F1 Teamet, a Saubert faragják majd gyári alakulattá. Az új motorok fejlesztése azonban már két éve gőzerővel zajlik, és az Audi most elárult néhány dolgot arról, hogy hol is tart a projekt.

„Két év után az erőforrásunk, beleértve a belsőégésű motort, az elektromos motort, az akkumulátort és a vezérlő elektronikát, már a próbapadon fut. Sikeresen összeillesztettük a különböző egységeket egy erőforrássá, és már szimulált versenytávokat teljesítettünk a motorral. 2023-ban sok tesztidőt szántunk a különböző alkatrészekre, most pedig már összeállítva üzemel, ami jó érzésekkel tölti el a csapatot” – mondta Adam Baker, az Audi Formula Racing vezérigazgatója.

Stefan Dreyer műszaki vezérigazgató hozzátette, hogy 22 tesztpadon zajlik a munka, a fejlesztéshez készített eszközeik, az infrastruktúrájuk a lehető legmodernebb, és ezek miatt nagyon meredeken tudnak haladni a programjukkal. 

audi-2026



Sikeresek voltak a teljes versenyszimulációk, és Dreyer szerint hamarosan jön a következő lépés, amikor hozzákapcsolják a teljes hajtásláncot, onnantól így egyben futtatják majd a szimulált testkilométereket. Ezzel együtt a teljesítményen is dolgoznak, azon is folyamatosan fejlesztenek.

„Különböző pályákon próbáltuk ki a motort a tesztpadon, attól függően, hogy mit akartunk éppen elérni. Például a csapatunk számára Las Vegas érdekes pálya az energiamenedzsment szempontjából, hiszen vannak gyors kanyarok, lassú kanyarok és egy nagyon hosszú padlógázas egyenes, így itt jól lehet próbálgatni az erőforrás beállításait” – mondta.

Baker szerint egyébként Spielberg és Szingapúr is volt már szimulált teszthelyszín, ezek miatt pedig úgy érzik, hogy közelebb járnak a 2026-os éles bevetéshez.

Dreyer azt is elmondta, hogy a korábbi Le Mans-, Formula–E-, és az idén lezárult Dakar-projektek során is sokat tanultak a különböző hajtásláncokról, és bizonyították, hogy minden verziót meg tudnak oldani – bár azt elismerte, hogy az F1 más kihívás

Baker szerint egyébként sikeresen igazoltak magasan kvalifikált szakembereket a riválisoktól, és bizonyították, hogy elég meggyőzőek ahhoz, hogy miattuk Németországba költözzenek – mint mondta, 23 különböző országból dolgoznak náluk alkalmazottak.

Az is kiderült, hogy már szorosan együtt dolgoznak a Sauber F1-es csapatával: ők készítik a motort, de annak a becsomagolása, hűtése, a hőmenedzselése is kritikus pont, illetve a sebességváltó kapcsán is együttműködnek Hinwillel. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: