Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. november 26. csütörtök

Audi

Búcsú a rekorder Audi RS 5 DTM-től

28 győzelem, 95 dobogó, 29 pole pozíció, 28 leggyorsabb kör és mind a hat bajnoki cím: az Audi RS 5 DTM, amely múlt vasárnap teljesítette utolsó versenyét a Hockenheimringen, mindössze két év alatt számos rekordot megdöntött vagy állított fel. Részben hatékonyságának köszönhetően az egyik legsikeresebb versenyautó a DTM történetében, amelyet 2021-től GT3-as autókkal rendeznek.

részletek

Harmadszor is René Rast a DTM bajnoka

Megtette a tőle telhetőt Nico Müller, az üldöző a hockenheimi szezonzárón, egy darabig vezette is az utolsó futamot. René Rast azonban győztes formában volt: a versenyt és a bajnoki címet is behúzta.

részletek

Tények, számok és érdekességek az Audi quattro-technikájáról

Immár 40 esztendeje az Audi meghatározó műszaki szakterülete és alappillére a quattro összkerékhajtás. E nagyszabású sikertörténet az 1980-as, manuálisan zárható központi differenciálműtől egészen az Audi e-tron sorozat új S-modelljeinek három elektromos motorjáig ível. Négy karika és négy hajtott kerék, 40 szám 40 évből – olyan tények gyűjteménye, amelyeket nem mindenki ismer.

részletek

Audi R8 LMS és RS e-tron GT tanulmány: amikor jelen és jövő találkozik

Mindketten Neckarsulmból származnak, a jelen és a jövő sportautóinak vonzerejét képviselik és tükrözik mindazt a szenvedélyt, amellyel az Audi fejleszti és építi autóit. Az Audi R8 LMS, mint sikeres GT3 versenyautó és az új Audi RS e-tron GT prototípus most először találkozik a világ legnagyobb GT3-as eseményén, a Spa-i 24 órás versenyen.

részletek

Ötszáz lóerős gépsárkánnyal autóztatott Keszthelyi Vivien

Keszthelyi Vivien az Audi pályanapon, a márka családi rendezvényén vett részt a Hungaroringen. Az ifjú autóversenyző ezúttal meglepetésként maga is a volán mögé ült, egy korábbi közel 500 lőerős versenyautójával kápráztatta el a szerencsés résztvevőket. Keszthelyiék sajtóközleményét idézzük.

részletek

Az új Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Akár 78 kilométer tisztán elektromos hatótáv (NEDC) és 150 kW (204 LE) rendszerteljesítmény: az Audi bemutatja A3 Sportback 40 TFSI e modelljét (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 13,8-13,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 34-30). A hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű kompaktmodell károsanyag-kibocsátás nélkül is közlekedhet, magasfokú gazdaságosság mellett kínál sportos menetteljesítményeket és az új A3 sorozat minden erényét felsorakoztatja.

részletek

Audi Hungaria: robot támogatja az emberi kezet

Az innováció jegyében az Audi Hungaria következetesen és fenntarthatóan újabb és újabb technológiákat alkalmaz mind a motor- mind a járműgyártás területén. Ennek legújabb példájaként a járműgyár minőségbiztosítási e-laboratóriumában egy érintést szimuláló robot, az úgynevezett Haptik robot végzi az autók belső terének érzet alapú komfortoptimalizálását.

részletek

Innovatív, dinamikus és elektromos – Az Audi e-tron S és az S Sportback

Következetesen folytatja elektromos offenzíváját az Audi – mégpedig Audi e-tron S és Audi e-tron S Sportback modelljeivel. A két tisztán elektromos hajtásrendszerű S modellt egyaránt három elektromos motor hajtja, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen dolgozik. Hajtásrendszerük intelligens szabályzása új szintre emeli a biztonságot és mindenekelőtt a menetdinamikai képességeket, az elektromos összkerékhajtást ugyanis a hátsó tengely aktív és változó arányú, elektromos forgatónyomaték-elosztásával (Torque Vectoring) egészíti ki.

részletek

GT-autókkal újul és menekül meg a DTM

Fennmarad, de átpozícionálja magát a Német Túraautó-bajnokság, amelynek Gerhard Berger által bejelentett új, GT-autókra és privát csapatokra épülú szabályait az Audi és a BMW is támogatja.

részletek

Elképesztő vezetési élmény: Az Audi S3, Audi SQ7 és az Audi SQ8 TFSI

A quattro állandó összkerékhajtás rendszere immár 40 éve az Audi márka egyik pillére és alapvető műszaki megoldása. A márka S modelljeiben – szerepeljenek akár a kompakt, akár a nagyméretű autók szegmensében – a quattro összkerékhajtás az alapfelszereltség részeként gondoskodik a rendkívüli vezetési élményről, a kiemelkedő kezelhetőségről és a minden időjárási körülmény között optimális vonóerőről.

részletek

Korábbi bajnoka szerint unalmassá és szükségtelenné vált a DTM

Onnan érkezett kemény kritika a német központú túraautós szériára, ahonnan kevesen várták volna: Mattias Ekström a bajnokság élvezeti értékét és korábbi márkája, az Audi dominanciáját illette súlyos szavakkal.

részletek

DTM: Frijns nyert, Müller lelassult

Ugyan a vasárnapi is futam is Nico Nüllernek állt egy ideig, de aztán a bokszkiállások után valamiért lelassult, így Frijns örülhetett - a bajnoki éllovas egészen az ötödik helyig csúszott vissza.

részletek
Olvastad már?