Sergio Perez elsőségét hozta a bahreini Formula-1-es teszt utolsó napja: a mexikói 1:30,305-ös köridőt ért el a C4-es gumikon a Red Bull-lal. Mögötte Lewis Hamilton lett a második a Mercedesszel, Valtteri Bottas pedig a harmadik az Alfa Romeóval, megelőzve a Ferrari duóját – beszámoló és eredmények ide kattintva.
A teszt végeztével természetesen összesítettük a köridőket, valamint a megtett körök számát versenyzőnkénti, csapatonkénti és motorgyártónkénti bontásban egyaránt – a három nap statisztikái itt böngészhetők át.
A Red Bullnál egyértelműen tetten érhető az optimizmus: Max Verstappen előrelépésnek nevezte az RB19-est, míg Perez arról beszélt, hogy sokkal erősebben kezdhetik meg a szezont, mint egy évvel ezelőtt.
A Ferrarinál is érezhető némi óvatos bizakodás: Frederic Vasseur csapatfőnök szerint tökéletes a hangulat a csapatnál és jó formában várhatják a szezonrajtot, Leclerc ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy bár az egyenesekben előreléphettek végsebesség tekintetében, a kanyarokban lehet, hogy kicsit jobban fognak küszködni.
A Mercedesnél ismét nagyot fordult a világ az előző naphoz képest: az éjszakába nyúló munka révén most már sokkal tisztább a kép – jóllehet, Lewis Hamilton jelezte: bár a pattogás eltűnt, más problémákat magukkal hoztak a tavalyi autóról.
Mindeközben a három nagycsapat mögé sokan az Aston Martin vizionálják: egyes kalkulációk szerint ráadásul a Ferrari és a Mercedesre is fenyegetést jelenthetnek Fernando Alonsóék – bővebben itt.
S ha már Aston Martin: a szombati nap végén kelt szárnyra az a szenzációs értesülés, hogy akár Sebastian Vettel is ott lehet a B opciók között arra az esetre, ha Lance Stroll nem épül fel a jövő hétvégi évadnyitóig a kerékpárbalesetéből – Mike Krack csapatfőnök ezzel kapcsolatos sejtelmes megnyilvánulásai ide kattintva olvashatók.
Ha az Aston a középmezőny kellemes, a McLaren a kellemetlen meglepetése eddig 2023-ban, Lando Norris ennek ellenére is állítja, hogy kitart a wokingiak mellett – részletek itt.
Egy érdekes értesülés látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy a Red Bull akár megválhat a második csapatától, az AlphaTauritól, ráadásul állítólag már három érdeklődő is van – minderről itt írtunk bővebben.
Lewis Hamilton szerint veszélyes a tervezett gumimelegítő-tilalom, de nem minden versenytársa osztotta a véleményét: https://formula.hu/f1/2023/02/25/ebbol-baleset-lesz-hamilton-es-tarsai-az-uj-tilalomrol
Esteban Ocon arról beszélt, hogy Mick Schumacher „ritka” és „nagyszerű” lehetőséget kapott azzal, hogy a Mercedesnél gyűjthet tapasztalatot: https://formula.hu/parc-ferme/34861
S ha már az Alpine versenyzője szóba került, a francia istállóval kapcsolatos hír, hogy már a jövő hétvégi szezonnyitóra jelentősen átalakítják az autójukat.
Végezetül pedig szót kell ejtenünk arról, hogy miközben az F1 még csak tesztelt, a Formula-E mezőnye az idei ötödik futamát teljesítette: az egészen őrült és fordulatos fokvárosi versenyen Antonio Felix da Costa győzött, miközben a vb-éllovas már az elején kiesett – összefoglaló és végeredmény ITT.