DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Az egyenesekben előre-, a kanyarokban hátraléphetett a Ferrari Leclerc szerint

A monacói F1-es pilóta szerint kisebb a légellenállása az SF-23-asnak, ami jobb végsebességgel járhat – de nem biztos, hogy ez nem ment más rovására.

A Ferrari egyik fő gyengesége volt 2022-ben a rivális Red Bullhoz képest az egyenesbeli tempó: az energiaitalosok rendre jobb végsebességet produkáltak, ami megkönnyítette számukra a védekezést és a támadást egyaránt a vörösök versenyzői ellen.

Bár az idei autó, az SF-23-as külsőre hasonlít a tavalyi verzióhoz, azért történtek jelentős változtatások a tervezésben – erről maga Charles Leclerc beszélt a bahreini F1-es teszt utolsó napján tartott sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében:

f1-leclerc-ferrari-bahrein-teszt-1



„Nem fogok részletekbe bocsátkozni, de úgy gondolom, jó irányba mentünk el. Úgy vélem, kisebb a légellenállása az autónknak, úgyhogy ennek jobbnak kell lennie idén. Minden a várakozásoknak megfelelően alakul, de még meg kell találnunk a megfelelő beállításokat ehhez a karakterhez.”

Leclerc ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a várhatóan javuló végsebesség nem biztos, hogy nem járt áldozatokkal más téren: „Arra számítok, hogy valamelyest gyorsabbak leszünk az egyenesekben, cserébe kicsit talán jobban küszködünk majd a kanyarokban. Ebben a három napban még azon dolgoztunk, hogy megtaláljuk a megfelelő ablakot a beállítások terén. Úgyhogy remélem, tudunk még hova fejlődni, mert még nem találtuk meg a tökéletes beállításokat” – tette hozzá a monacói.

A Ferrari a negyedik és ötödik helyeken zárta a bahreini kollektív tesztet, bő hét tizedmásodperccel elmaradva a legjobb időt autózó Red Bull-os Sergio Pereztől.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: