A Formula-1-es teszteken sokadlagos tényező a köridő, de a bahreini gyakorlás harmadik, utolsó napján a csapatok azért végre felpakolták a lágy abroncsokat – a hat keverékből álló skála C4 és C5 fokozatát –, és igazi gyors köröket teljesítettek, jócskán felülmúlva az első két nap legjobbját 1:31,610-et Guanyu Zhoutól.
A délelőtti órákban George Russell és Charles Leclerc játszotta a főszerepet ebben a tekintetben, mindketten többször megjavították az addigi legjobb időt. A monacói ferraris másfél óra elteltével 1:31,024-et teljesített a C4-en, ezzel felállítva azt a mércét, amellyel gyakorlatilag több mint hat órán keresztül tartotta a vezetést.
Az autót tőle délután átvevő Carlos Sainz 12 ezredre megközelítette a csapattársat – az 1-2-es sorrend jól mutatott a Ferrari számára, de előbb a csütörtökhöz képest kezesebbé váló Mercedesszel Lewis Hamilton törte át az 1:31-es határt 1:30,664-gyel, majd rövid idő múlva Perez vette át tőle az elsőséget. A mexikói egészen 1:30,305-ig javított, ami két és fél tizedmásodperccel a 2022-es pole-pozíciós kört is felülmúlja – ráadásul nem is legpuhább keveréken, hanem a C4-es fokozaton érte el.
Az egész tesztszezon alapján megbízható, gyors és jól vezethető benyomást keltő Red Bull így a köridők tekintetében is az élen zárt – kijelenthető, hogy igencsak meggyőzően kezdődik számukra a 2023-as év, abban a formában folytatják, ahogyan az előzőt abbahagyták. A Red Bullt Mercedes követi Hamilton már említett körideje révén, a harmadik hely viszont az Alfa Romeóé lett Valtteri Bottas révén.
Nevezhetjük meglepetésnek, de a péntek fényében nem is az: akárcsak előző nap Zhouval (aki szombaton már nem jutott szerephez), a csapat a finnel is autózott egy kirakatba tehető C5-ös kört. Bottas követte a két Ferrarit, illetve egy AlphaTauri és egy Haas Yuki Tsunoda és Kevin Magnussen jóvoltából.
A zárónapon 17 versenyző kapott szerepet – az említett Alfa Romeo mellett a Williams és a Red Bull cserélt, a címvédő világbajnok, Max Verstappen szombaton már nem vezetett.
Míg a csapatok többsége 130 kör felett teljesített, sőt az AlphaTauri a 160-at, a Haas a 170-et is átlépte, a McLaren 80-ig sem jutott. Messze a legkevesebb távot a csapat tette meg: a teszt egyetlen megforgását produkáló Oscar Piastri és Lando Norris is rengeteget vesztegelt a bokszban az első szárny miatt, amelyet ideiglenes megoldással próbáltak megerősíteni.
Egy kisebb és egy nagyobb incidens zavarta még meg a napot, mindkettő délelőtt folyamán: Sergio Perez autójáról az első percekben szakadt le egy szenzor, Valtteri Bottas Alfa Romeója pedig látszólag váltóhiba miatt állt le a pályán – mindkettő piros zászló eredményezett.
A részletesebb eseményekért a Formula.hu szöveges közvetítését érdemes visszaolvasni a nyolc és fél óra minden fontos történésével.
A 3. bahreini tesztnap eredménye:
Versenyző | Cspaat | Kör | Köridő | Hátrány | Keverék | |
1 | Sergio Perez | Red Bull | 133 | 1:30.305 | C4 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 65 | 1:30.664 | 0.359 | C5 |
3 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 131 | 1:30.827 | 0.522 | C5 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 67 | 1:31.024 | 0.719 | C4 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 76 | 1:31.036 | 0.731 | C4 |
6 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 79 | 1:31.261 | 0.956 | C4 |
7 | Kevin Magnussen | Haas | 95 | 1:31.381 | 1.076 | C4 |
8 | George Russell | Mercedes | 83 | 1:31.442 | 1.137 | C5 |
9 | Fernando Alonso | Aston Martin | 80 | 1:31.450 | 1.145 | C4 |
10 | Felipe Drugovich | Aston Martin | 77 | 1:32.075 | 1.770 | C5 |
11 | Lando Norris | McLaren | 37 | 1:32.160 | 1.855 | C3 |
12 | Pierre Gasly | Alpine | 56 | 1:32.762 | 2.457 | C3 |
13 | Alex Albon | Williams | 136 | 1:32.793 | 2.488 | C5 |
14 | Esteban Ocon | Alpine | 76 | 1:33.257 | 2.952 | C3 |
15 | Nico Hulkenberg | Haas | 77 | 1:33.329 | 3.024 | C3 |
16 | Oscar Piastri | McLaren | 44 | 1:33.655 | 3.350 | C3 |
17 | Nyck de Vries | AlphaTauri | 87 | 1:38.244 | 7.939 | C3 |