Ez volt az F1-es Bahreini Nagydíj
Közeleg a szürkület, az autók a rajtrácson, mellettük Davide Valsecchi hat szó/másodperces tempóban beszél, minden jel arra mutat, hogy rövidesen elkezdődik az idei negyedik futam, a Bahreini Nagydíj!
Nagy szeretettel köszöntjük kedves olvasóinkat élő közvetítésünkben, igyekszünk mindenről beszámolni, ami fontos lehet ezen a délutánon, s ebben nagy segítségünkre van a helyszínen tartózkodó Mészáros Sándor kollégánk is.
Minden adott ahhoz, hogy stratégiai szempontból jóval változatosabb legyen a futam, mint az előző. A lehetséges stratégiai kombinációk itt láthatóak:

Itt pedig azt láthatjuk, kinek milyen abroncsok állnak rendelkezésére. A Mercedesnek lágyat is kell használnia, ha kétszer akarnak kiállni, a McLarenek, a Ferrarik és Verstappen erre nincsenek rákényszerítve ebben az esetben sem.

Az első tízből a két Ferrari rajtol friss közepeseken, a többiek használt lágyakon vannak. Hamiltonékon kívül Alonso (13.), Lawson (17.) és Bortoleto (18.) indul közepeseken.
Készen álltok? Akkor kezdjük! Elindult a Bahreini Nagydíj felvezető köre.
Nagyon szétnyúlt a mezőny, Piastri már a harmadik szektor bejáratát közelítette meg, amikor Bearman elhagyta a Grosjean-baleset helyszínét. Azért most már zárkóznak a mezőny végének tagjai is.
ELRAJTOLT A 2025-ÖS BAHREINI NAGYDÍJ!
Leclerc a közepesen nem tudta tartani Russellt, sőt a remekül rajtoló Norris is megelőzte a monacóit!
Antonelli Gaslyval vívott, de rajtavesztett, amit Sainz ki tudott használni. Hatodik a spanyol, mögötte jön Antonelli, Verstappen, Hamilton és Tsunoda.
Bearman nagyot rajtolt az utolsó helyről, egy ponton már 14. is volt, aztán egy megingással egy helyet bukott. Így se rossz az öt hely plusz bő egy kör alatt.
Norris már Russell támadására készül a harmadik körben, remekül alakul a verseny eleje a tegnap önmagát ostorzó brit számára.
Húha. Norrist feljegyezték, mert pozíción kívülről rajtolt. Ha így történt, abból büntetés lesz...
Zajlik a vizsgálat, a videofelvételek alapján nincs is nagyon mit vizsgálni. Norris előrébb állt a kelleténél.
Sainz közben két hellyel visszább esik, Antonelli és Verstappen is megelőzi őt, szóval most Hamilton ellen védekezhet. Az olasz nagyon messziről repült be a spanyol mellé, Verstappen pedig kemény külsőíves manőverrel szerezte meg a pozíciót.
Hülkenberg öt, Hadjar hat kör után szabadult meg a lágy gumiktól, ők kezdték a kerékcseréket.
5 másodperces büntetést kap Norris, amit az első kiállásánál kell letöltenie majd.
Norrist hajtja a csapat, hogy próbálja megelőzni Russellt, és igyekezzen valamennyi időt kiautózni a büntetésből.
Micsoda csata! Hamilton megküzdött Sainz megelőzéséért, akire aztán Tsunoda is lecsapott. Sainz így csak a tizedik és Doohan támadja őt.
De Doohan nem előz, hanem elévágni próbál, ő kilenc kört ment a lágyakon, Ocon nyolcat.
Antonelli feljön az ötödik helyre, kemény csatában előzi Gaslyt, aki nem adta olcsón magát. Már Verstappen a francia nyakán.
A 10. kör végén Norris jön a bokszba, kivárják az öt másodpercet, jött Gasly és Verstappen is. A holland bukott két másodpercet a bokszban, így nem tudta átugrani Norrist!
Verstappen a többiekkel ellentétben keményet kapott, és Ocon is elébe került.
A visszajátszásból az is kiderült, hogy nem váltott át a Red Bull bokszutcai lámpája zöldre, ezen bukott a holland.
Tsunoda pedig 11 kör után jön ki, amivel Hadjar és Hülkenberg közé jön csak vissza. Nagyob sokat lehetett itt nyerni elévágással, persze a végén még ráfaraghatnak, akik túl korán jöttek.
Antonelli és Stroll 12 kör után teszik le a lágyakat, még öten mennek a pirosakon: Piastri, Russell, Sainz, Albon és Bearman.
Tsunoda is többet volt a bokszban a kelleténél, ugyanis ő sem kapott zöldet. Nézzük, Russell kap-e, aki a 13. kör végén áll a bokszba.
Kapott, és visszajött Norris elé. Az öt másodperc büntetést Russell három kör előnyre váltotta, amit megtehetett pluszban anélkül, hogy Norris megelőzte volna.
Bortoleto az első, aki lecserélte a közepeseket, a brazil 13 kör után váltott keményre. 14 után pedig Piastri hagyja ott a szerelőinél a lágyakat, felteszi a közepeseket, így a két Ferrari vezet, akik közepesen rajtoltak.
Sainz és Bearman is kijött, így a 15. körben már csak Albon halad lágyakon. Ami pedig a felrakott abroncsokat illeti: Verstappen, valamint a mezőny végén Bearman, Lawson és Bortoleto keményen, a többiek közepesen.
A Ferrari szerelői sétáltak egyet. Abronccsal a kezükben. A mérnök B tervet említett Leclerc-nek, aki egy D-vel reagált.
Verstappen továbbra is hiába próbálja Ocont megelőzni, aki mögé a bokszutcai lámpa hibája miatt esett vissza. Antonelli mögöttük halad.
A 16. kör végén Albon lágyról keményre, Alonso közepesről közepesre vált, már csak a két Ferrari nem volt a bokszban.
Antonelli pedig támadás alá vette Verstappent!
Leclerc közepesről közepesre cserél, pedig tiltakozott a csapat megoldása ellen. Hamilton szintén kijött ugyanabban a körben.
Mindenkinek megvolt az első cseréje, Piastri, Russell, Norris, Leclerc, Gasly, Ocon, Verstappen, Antonelli, Doohan, Tsunoda a pontszerzők sorrendje.
Hamilton hat körrel frissebb gumikon simán előzi Tsunodát, Leclerc pedig a héttel frissebbeken Norrist vette üldözőbe.
Ocon hatodik helye részben a kitűnően időzített kerékcserének köszönhető, azóta viszont nagyon szépen tartja magát.
Antonelli megelőzi Verstappent, és feljön a hetedik helyre. Na ő mire megy vajon Ocon ellen?
Hamilton megette Doohant, aztán pedig simán megelőzi Verstappent is! Még pontszerző a holland...
Verstappent már Doohan is támadja! Micsoda élmény ez a fiataloknak.
Egy pillanatnyi állás 23 kör után:
Antonelli utolsó figyelmeztetést kap a pályahatárok miatt (a nyakán közben Hamiltonnal).
Leclerc megtámadta Norrist a célegyenes végén, de annyira mélyet fékezett, hogy onnan nem lehetett befejezni az előzést.
Két előzés szinte egyszerre! Leclerc feljön harmadiknak Norris elé, Hamilton meg hetediknek Antonelli elé. Beválni látszik a Ferrari taktikája!
Ocont Antonelli és Verstappen nem tudta megelőzni. De most jön Hamilton. És megy.
Leclerc már Russellre zárkózik fel, hamarosan támadási közelségben lesz.
Piastriról nem ejtettünk mostanában egy árva szót sem. Nos, hat másodperccel vezet Russell előtt, Leclerc tempóját hozza...
Hihetetlen. Verstappennek ezúttal nem tudták leszedni a jobb elsőjét, így aztán a második cseréje után a tökutolsó helyre jön vissza. Persze ebben az is benne van, hogy egyedül ő cserélt kétszer eddig, féltáv előtt visszarakták a közepeseket.
Na ezt nem láttuk jönni, ahogy az angol mondja. Antonelli féltáv előtt LÁGYAKAT kap. Azaz három cserét tervez a Mercedes.
Ocon is járt a bokszban, double stack az Alpine-nál, Hadjar is cserélt, jönnek a második cserékre szép sorban, igaz a többiek keményet kapnak.
Gasly, Ocon, Antonelli és Verstappen második cseréi miatt teljesen összekavarodik a pontzóna második felének sorrendje. Ráadásul Antonelli úgy 13., hogy garantáltan lesz még egy cseréje.
Sainz! Kemény csatában előzi Tsunodát, de a két autó összeér, rongálódás is történt...
Ocon és Antonelli áthámozza magát Alonsón, de az olasznak most már a Haast is le kellen tudnia ahhoz, hogy ki tudja taposni a lágyakból, ami bennük van.
Az eltérő taktikák szép csatákat eredményeznek...
Biztonsági autó!
A törmelékek miatt, jaj de csúnyán belenyúl ez most a versenybe. De nagy kár ezért.
Azok nem jöttek a bokszba, akik már voltak második cserén, mindjárt nézünk egy sorrendet azzal együtt, hogy ki milyen abroncson van.
1. Piastri (új közepes)
2. Russell (háromkörös lágy)
3. Leclerc (új kemény)
4. Norris (új közepes)
5. Hamilton (új kemény)
6. Gasly (4 körrel korábban tett fel keményet)
7. Ocon (5 körrel korábban tett fel keményet)
8. Verstappen (6 körrel korábban tett fel közepest)
9. Doohan (4 körrel korábban tett fel keményet)
10. Sainz (új kemény)
És azt is emeljük ki, hogy Antonellit kihozták még egy szett lágyért. Teljesen széttaktikázzák az olasz versenyét.
A takarítás véget ért, máris jöhet az újrarajt...
Újrakezdték, lesz-e helycsere...?
Óh! Leclerc megcsúszott, Norris nem tudta ezt kihasználni, Hamilton viszont megelőzte Norrist, de honfitárs egy kanyarral később visszavette a helyét. Hamilton szerint pályán kívül.
A visszajátszás alapján Norris négykerekes pályaelhagyást követett el, a csapat szól is neki, hogy engedje vissza Hamiltont.
Leclerc így meglép kicsit a két angoltól... Sainz veszített több pozíciót az újraindításnál, ráadásul Antonellit is kizavarta a bukótérbe. Szerencsétlen Antonelli, mi jöhet még...
Norris újra megelőzo Hamiltont, most simán, Verstappen pedig végre letudja Ocon megelőzését.
Russell jeladója megőrült, hiszen miközben határozottan a második a live timing immár "kiesőnek" írja. A tv-közvetítésből inkább levették a sorrendet!
"Szívás!" – értékeli Hamilton a kemény keveréket.
Bearman támadta Tsunodát, őt Albon gyötri, aki mellé Antonelli dobja be az autót. Gyönyörű harc a 10-13. helyen!
Az 57 körös futam 42. körében járunk. Russellt végre odatette az időmérés, ahol van, szóval mindenki láthatja, hogy Bearman sajnos nem pontszerző, bárki bármit is állítson.
A 15. helyen haladó Lawson kap egy büntetést koccanás miatt.
Tsunoda és Sainz ütközését feljegyezték. Ha minden igaz, ez még az az ütközés, aminek a törmelékei miatt jött a safety car. Épp ideje volt "feljegyezni".
Ezzel együtt 14 kör van még, az első három helyen négy-négy közepes, lágy és kemény abroncs. Érdeklődve figyelnénk Russell szektoridőit a piros oldalfalú Pirelliken, de mindent nem lehet...
Az mindenesetre látszik, hogy Leclerc közeledik Russellre, az pedig egyenesen biztos, hogy a monacói Norrisra nyithatja a DRS-ét.
Sainz tíz másodpercet kapott Antonelli terrorizálása miatt. Ki is hozzák a bokszba, az utolsó helyre jön vissza.
Tsunodát viszont elengedték, ő megúszta.
Norris megpróbálkozott egy előzéssel... Vagy hát. Ezt próbálkozásnak is nehéz nevezni.
Sainz letöltötte a tízesét, majd kiáll a bokszba a lyukas autóval, és feladja a versenyt.
Doohan két helyet visszaesett, ezzel Bearman most már tényleg pontszerző tíz körrel a vége előtt. Antonelli most a 11. helyen áll az egyre használtabb lágyakon.
Nem lesz ebből pontszerzés, Doohan még egy helyet veszít, már csak a 13. helyen áll.
Leclerc gyönyörűen védekezik Norrisszal szemben, őrzi a harmadik helyet!
Russell két másodperc fölé hízlalta előnyét Leclerc-rel szemben, köszönhetően a csatának Norris és a monacói között.
Russellt figyelmeztetik, hogy elmehet a kormánykijelzője. A brit szerint addig minden rendbne, amíg le nem esik a kormány.
Egy pillanatnyi állás az 57 körös verseny 51. köréből:
Megcsinálta! Leclerc mindent megtett, de végül Norris feljött a dobogóra.
Ajjaj... Russellt vizsgálják DRS-szabálysértés miatt. Jelezték neki korábban a csapat részéről, hogy gond van a DRS-sel. Meg ugye ott volt a live timing hiba. A kormánykijelző. Valami nagy baj van ezzel az autóval.
Norris kap egy fekete-fehér zászlót a pályahatárok miatt, mi jöhet még...
Norris 1 másodpercre Russell mögött. Előbbinek a pályahatárokra kell figyelnie, utóbbit DRS-hiba miatt büntethetik.
Lawson kap még egy tízest. Jól van.
Utolsó előtti kör... Russell tartja maga mögött Norrist, Leclerc vár a lepattanóra...
A célegyenes utoljára...
Norris megpróbálta, de túl messze volt, így aztán a második egyenesben sem tud előzni! Lesz-e még lehetősége...?
És nem, nem sikerül, Russell lesz a második, és...
OSCAR PIASTRI NYERI A BAHREINI NAGYDÍJAT!
Russell második, Norris a harmadik, Leclerc a negyedik, aztán Hamilton, Verstappen, Gasly, Ocon, Tsunoda és Bearman. A holland az utolsó körben előzte meg Gaslyt a hatodik helyért.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, ez volt a Bahreini Nagydíj élő közvetítése, de maradjatok velünk, hiszen hozzuk a nyilatkozatokat, érdekességeket, fejleményeket – így például a Russellre váró vizsgálatról...