Esti hírösszefoglalónkat a nap legszomorúbb hírével kell kezdenünk: szörnyű tragédia rázta meg a magyar autósportot, a raliszezont nyitó Esztergom–Nyerges Ralin a nézők közé csapódott egy versenyautó. A balesetben négyen vesztették életüket, s nyolc embert kellett kórházba szállítani, köztük egy gyermeket súlyos-életveszélyes állapotban.
Az F1-es szezon harmadik versenyét, az Ausztrál Nagydíjat Carlos Sainz nyerte, miután Max Verstappent két év után először utolérte a technika ördöge. A verseny összefoglalója itt, végeredménye itt, élő közvetítése itt, a pontverseny állása pedig itt olvasható.
A leintés után Sainz azzal tréfálkozott, hogy mindenkinek ajánlja vakbele kivételét, ha már neki ilyen jól sikerült a műtét, másodikként záró csapattársa, Charles Leclerc elismerte, hogy a spanyol egész hétvégén jobb volt nála, míg a dobogó alsó fokára lépő Lando Norris arról beszélt, hogy közelednek a céljuk eléréséhez.
A Formula Podcast futamértékelő adása is megérkezett – a „csak hang”-verzió ide kattintva érhető el.
A dobogósok egyaránt méltatták a futamgyőztest, Sainz viszont erre úgy reagált, hogy nem másoknak akar bizonyítani – egyúttal arra is kitért, hogy több ilyen hétvégét szeretne átélni utolsó ferraris szezonjában. Fred Vasseur csapatfőnök szintén elismerő szavakkal szólt versenyzőjéről, de egyúttal Leclerc-t, valamint az F2-be gyenge produkcióval visszatérő Oliver Bearmant is megvédte.
Bár csak néhány kör jutott neki, Max Verstappen így is a futam egyik főszereplője volt: a holland versenyző elmondása szerint olyan volt, mintha behúzott kézifékkel próbált volna versenyezni, míg ötödikként záró csapattársa, Sergio Perez szerint a Ferrari akkor is nyert volna, ha a világbajnok nem esik ki – és ezzel Helmut Marko is egyetérteni látszott.
A versenyen több megosztó incidens is történt: a karrierje 14. dobogójával egy nem túl örömteli rekordot megdöntő Norrist egy csapatutasítás is segítette, amiben sokan azt látták, hogy a McLaren kivételezik a brittel. A végül negyediknek befutó Oscar Piastri azonban elmondta, hogy nincs kifogása a döntéssel szemben, és természetesen Norris is egyetértett ezzel.
A legnagyobb vihart persze George Russell utolsó körben elszenvedett balesete okozta, melyet követően az előtte haladó Fernando Alonsót a stewardok veszélyes vezetésért 20 másodperces időbüntetéssel sújtották. A spanyol az ítélet előtt és után is tiltakozott az ellen, hogy bármi rosszat tett volna, míg a bukást követően kétségbeesetten piros zászlóért könyörgő Russell nem akart elhamarkodottan ítélkezni.
A Mercedes teljes csődjét e bukás tette teljessé Lewis Hamilton motorhibáját követően, mely a brit versenyző elmondása szerint a semmiből érkezett, a csapatvezető Toto Wolff pedig arról beszélt, hogy nagyon nehezen viseli a helyzetet, de nem érzi úgy, hogy távoznia kellene az istálló éléről.
Az alsóház hőse Yuki Tsunoda volt ezen a hétvégén, aki hat ponttal távozhat Melbourne-ből, míg csapatként a legkínosabb produkciók egyike a Sauberé volt, akik három nagydíj után továbbra sem tudnak hibás kerékcsere nélküli versenyt felmutatni…
Melbourne-ben az F2 és az F3 mezőnye is a pályára gördült, a kisebbik kategóriában a Prema versenyzője, a Ferrari-junior Dino Beganovic győzött, míg a Formula–2-esek főversenyét a sprinthez hasonlóan Isack Hadjar nyerte – azzal az el nem hanyagolható különbséggel, hogy ezúttal meg is tarthatta győzelmét.
A MotoGP-ben Jorge Martin győzelmét hozta a Portugál Nagydíj, s karrierje második versenyén dobogóra állhatott a szuperújonc, Pedro Acosta. A hajrában két világbajnok, Marc Marquez és Pecco Bagnaia ütközése borzolta a kedélyeket, mellyel kapcsolatban nem igazán értettek egyet a felelősség kérdését illetően.
A Superbike-világbajnokság Superpole-ját Toprak Razgatlıoğlu, a második barcelonai futamot pedig Alvaro Bautista nyerte, míg a bajnoki éllovas az olasz Nicolo Bulega két forduló után. Pontokat nem, pénzt viszont osztottak az IndyCar mai, bajnokságon kívüli versenyén, melynek végén a győztes Alex Palou félmillió dollárt tehetett zsebre.