DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
Hírösszefoglaló

Csapatsorrend nincs, magyarázat van a McLarennél: csütörtöki F1-es hírek

Nem állítják be Piastrit Norris mögé, az FIA is szabálymódosítást mérlegelhet, Hamilton nem bánta meg a ferraris átigazolást: egy helyen a Katari Nagydíj sajtónapjának hírei.

Nem lesz csapatsorrend a McLarennél

Nem alkalmaz csapatutasítást az utolsó két versenyhétvégén a McLaren annak ellenére, hogy Max Verstappen 24 pontra megközelítette Lando Norrist és egyúttal utolérte Oscar Piastrit – jelentette ki Andrea Stella csapatvezető. Piastri megjegyezte: „nagyon rövid” megbeszélést folytattak erről, és a válasz egyértelmű nem.

norris-piastri-katar-day0-mclaren-1



A McLaren filozófiájával a rivális Verstappen is egyetért: „Nem tehetsz jobbat annál, mint hogy hagyod őket versenyezni. Mert miért mondanád hirtelen most, hogy Oscar nem versenyezhet többé? Ha nekem mondanának ilyet, elküldeném őket a fenébe.”

Norris szerint amúgy semmin sem változtat az, hogy már csak 24 pont a lemaradása Verstappennek a Formula-1-es világbajnoki összetettet, mivel nagyobb hátrány mellett is folyamatosan fenyegetésként kezelték őt és a Red Bullt 2025-ben.

 

Magyarázatot adott a McLaren, változtathat az FIA

Stella azt is elárulta: már a Las Vegas-i Nagydíj korai fázisában észlelték, hogy bajban lehetnek a váratlanul fellépő jelentős pattogás miatt, amelyet egyrészt sem a szabadedzéseken nem láttak előre, sem menet közben nem tudtak enyhíteni – de nem hiszi, hogy extra kockázatot vállaltak volna a hasmagassággal. Norris szerint is benne volt a pakliban, hogy kizárják őket Las Vegasban, nem érte őket totális meglepetésként, ami történt velük a futam után.

A wokingiak főnöke azt is állította, hogy az FIA vizsgálja a szabálymódosítás lehetőségét: „A sport- vagy pénzügyi szabályokkal ellentétben a műszaki szabályok megsértése esetén a büntetések alkalmazásában nincs arányosság. Maga az FIA is elismerte, hogy ezt az aránytalanságot a jövőben orvosolni kell, hogy a kisebb és véletlen technikai szabályszegések, amelyek minimális vagy semmilyen teljesítménybeli előnyt nem jelentenek, ne vezessenek aránytalan következményekhez.”

mclaren-vegas-f1-1

Nem ért egyet ezzel egyébként Alexander Albon, aki egy másik ponton nyúlna bele a jelenlegi előírásokba: „Számomra a lényeges inkább az, hogy nem szeretem ezt a randomitást: inkább ellenőrizzék mind a 20 autót, és akkor igazságos lenne, a véletlenszerűséggel ez kicsit trükkös, de a szabály az szabály” – mondta a thai williamses.

 

Alonso: Newey vezetésével még extrémebbé válhat a csapat

Amúgy is sokat foglalkozott a csapatmenedzsmenttel, így logikus lépésnek tartja Fernando Alonso Adrian Newey csapatvezetői kinevezését 2026-ra: a spanyol úgy érzi, ettől még az eddiginél is jobban a teljesítmény kerülhet a fókuszba az Aston Martinnál.

Az Aston Martin amúgy 2022 óta nem látott mélyponton végezhet a konstruktőri bajnokságban, és Fernando Alonso sem kertel: a spanyol szerint a 2025-ös szezon minden szempontból csalódást keltő.

 

Hamilton nem bánta meg, hogy a Ferrarihoz igazolt

hamilton-ferrari-katar-day0-1-f1

Finomított múltkori letört nyilatkozatán Lewis Hamilton, aki szerint csak a frusztráció beszélt belőle, amikor azt mondta, hogy nem várja 2026-ot, ugyanakkor jelezte: nem tekint sehogy se vissza az első ferraris idényére, mert csak előre figyel. Azt viszont leszögezte: nem bánta meg, hogy átigazolt a Mercedestől a vörösökhöz, és nem aggasztja a Charles Leclerc-rel szembeni hátránya sem.

 

Irányelvek helyett tv-szakértőket stewardnak?

Carlos Sainz úgy érzi, a versenyzési irányelvek létrehozása több problémát generált, mint megoldást, és csak rontott az incidensek megítélésén, három egykori F1-es pilóta tv-s elemzéseivel viszont kifejezetten elégedett. George Russell eközben a fizetett felügyelőket tartja megoldásnak.

 

Vettel „ijesztőnek” találja Verstappen fejlődését

„Ijesztőnek” találja Sebastian Vettel azt Max Verstappenben, hogy hiába már most is a Formula-1-es mezőny egyik legjobbja, még mindig fejlődik és éhes a sikerre. A fő erősségének a fejét tartja a német, aki szerint a Red Bull-os kevésbé érzi most a nyomást, mint a McLaren párosa.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: