A silverstone-i istálló a Katari Nagydíj előtt mindössze a nyolcadik helyet foglalja el a konstruktőri tabellán, igaz, egyetlen pont választja el őket a Haastól, és matematikailag még a Racing Bulls 18 pontos előnye is befogható a hatodik helyért vívott harcban.

A szezon egészét tekintve erős ingadozás jellemezte a csapatot, Alonso legjobb idei eredménye egy ötödik hely lett a Magyar Nagydíjon, miközben az év első nyolc futamán pont nélkül maradt – erre a 2018-as McLaren-korszak óta nem volt példa nála.
Amennyiben az Aston Martin végül a hetedik vagy nyolcadik helyen zár, az a 2022-es újraépítkezés óta a leggyengébb konstruktőri eredményük lesz, Alonso pedig jelen állás szerint a legrosszabb egyéni pontszámát produkálja majd 2018 óta.
A problémák gyökere a csapat szerint a 2024-es autóra vezethető vissza, amely alapjául szolgált az idei AMR25-nek. Az Aston Martin a háttérben már jóval nagyobb hangsúlyt helyezett a 2026-ban érkező új szabályrendszerre, és ez egyértelműen rányomta a bélyegét az idei fejlesztésekre.
„Ez egy teljesen más jellegű szezon volt ez, hiszen a 2026-os szabályok minden csapatnál prioritást élveznek. Őszintén szólva nem tudtunk annyi energiát fektetni a 2025-ös autóba, mint szerettük volna, a 2024-es alap pedig nem bizonyult elég erősnek. Az év második felére egyértelműen elveszítettük a versenyképességünket, és sajnos ez lett a kiindulópont a 2025-ös konstrukció számára is.”
A kétszeres világbajnok szerint a csapat idén egyszerre próbált alkalmazkodni a gyenge alapokhoz és készülni a 2026-os korszakváltásra, ami túl nagy falatnak bizonyult.

„Nehéz volt megtalálni a helyes irányt ebben az átmeneti évben. Egyértelmű, hogy az Aston számára ez egy kihívásokkal teli szezon, és nem vagyunk elégedettek. A körülmények ismeretében viszont látható, hogy ez egy bonyolult helyzet volt.”