DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 21. kedd
Motor

„Szükségtelenül agresszív” – Marquez Bagnaiáról

Mindkét világbajnok versenybalesetnek minősítette a Portugál GP-n történt incidensünket, de abban már nem értettek egyet, ki érte a felelős…

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az eleve igencsak eseménydús Portugál Nagydíj egyik legemlékezetesebb momentuma volt, amikor három körrel a vége előtt az ötödik helyért csatázva összeütközött Marc Marquez és Francesco Bagnaia. A 6-os kanyarban próbálkozott előzéssel a spanyol, ám kissé szélesre sodródott, így a címvédő egyből vissza akart bújni mellé, de Marquez is visszazárta az ívét, így összeértek és mindketten buktak. Bár a gresinis továbbment, sem ő, sem a gyári ducatis nem szerzett pontot Portimaóban.

A MotoGP Felügyelői Panelje vizsgálta ugyan a két többszörös világbajnok incidensét, de végül versenybalesetnek minősítették a történteket, így egyikükre sem szabtak ki érte büntetést. Azzal mindkét versenyző egyetértett, hogy versenybaleset volt, ami történt, abban már viszont kevésbé volt egyetértés közöttük, ki váltotta azt ki:

 

„Amikor Marc megérkezett, egyszerűen próbált megelőzni, és szélesre sodródott. Próbáltam zárni az ívet, aztán ő is zárta a sajátját, így összeütköztünk. Ez idegesít, de ez normális. Versenybaleset volt, és tovább kell lépnünk a következőre” – idézi a Motorsport.com portál Bagnaiát, aki hozzátette, hogy a nullázás ténye bosszantja:

„Azért dühít, mert nulla ponttal zártunk. Tavaly ugyanígy jártam a második versenyen, akkor is nulláztam a saját hibámból kifolyólag. Idén egy versenybaleset miatt. Pontosan tudjuk, hogy a hátralévő 38 versennyel hosszú még a bajnokság. De arra számítottam és azt akartam, hogy kiegyensúlyozottabb legyek az eredményeket illetően, nem pedig már a második futamon nullázni.”

Arra a felvetésre, hogy esetleg túl kockázatos volt-e a visszaelőzési kísérlete, így reagált a gyári ducatis: „Ha egy motoros előtted, akivel csatázol, szélesre fut, mit akarsz tenni? Újra visszaelőzni, hogy több pontot szerezz. Szóval szerintem nem volt kockázatos.”

motogp-bagnaia-marquez-1



Bagnaiánál egy fokkal keményebben nyilatkozott Marquez, aki nem meglepő módon másképp látta a felelősség kérdését: „Természetesen lehetetlen, hogy két versenyző egyetértsen egy órával a baleset után. De amikor bementünk a versenyirányításhoz, elmondtam a felügyelőknek, hogy ez egy versenybaleset volt, ami a határon volt. De nekik, a felügyelőknek kell dönteniük arról, mi a határ.”

„Végső soron szerintem ez Pecco hibája volt, de nem csak az incidens, hiszen próbált visszajönni – oké, túl optimista volt és előfordulhatnak a kontaktok. De az is hiba volt, hogy az ötödik-hatodik helyért harcoltunk, azaz két pluszpontért. És ő már nagyon küszködött, különösen a hátsó gumival. Három-négy körrel a vége előtt tudod, hogy pozíciót fogsz bukni, szóval szükségtelen ilyen agresszíven visszajönnöd. De ő így döntött, és az eredmény, hogy két Ducati nullázott.”

A nyolcszoros vb-győztes hangsúlyozta: nem fog másképp versenyezni a riválisaival most, hogy már Ducatin ül. Hozzátette: „Az első körökben lehetsz agresszív, vagy ha a győzelemért csatázol az utolsó körökben. De a mai nem ilyen helyzet volt. De oké, így döntött, és biztosan tanulni fog belőle.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: