Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az eleve igencsak eseménydús Portugál Nagydíj egyik legemlékezetesebb momentuma volt, amikor három körrel a vége előtt az ötödik helyért csatázva összeütközött Marc Marquez és Francesco Bagnaia. A 6-os kanyarban próbálkozott előzéssel a spanyol, ám kissé szélesre sodródott, így a címvédő egyből vissza akart bújni mellé, de Marquez is visszazárta az ívét, így összeértek és mindketten buktak. Bár a gresinis továbbment, sem ő, sem a gyári ducatis nem szerzett pontot Portimaóban.
A MotoGP Felügyelői Panelje vizsgálta ugyan a két többszörös világbajnok incidensét, de végül versenybalesetnek minősítették a történteket, így egyikükre sem szabtak ki érte büntetést. Azzal mindkét versenyző egyetértett, hogy versenybaleset volt, ami történt, abban már viszont kevésbé volt egyetértés közöttük, ki váltotta azt ki:
HIGH HIGH DRAMA!@marcmarquez93 and @PeccoBagnaia make contact and they're both on the ground!#PortugueseGP pic.twitter.com/CzHJM7Jfx9
— MotoGP (@MotoGP) March 24, 2024
„Amikor Marc megérkezett, egyszerűen próbált megelőzni, és szélesre sodródott. Próbáltam zárni az ívet, aztán ő is zárta a sajátját, így összeütköztünk. Ez idegesít, de ez normális. Versenybaleset volt, és tovább kell lépnünk a következőre” – idézi a Motorsport.com portál Bagnaiát, aki hozzátette, hogy a nullázás ténye bosszantja:
„Azért dühít, mert nulla ponttal zártunk. Tavaly ugyanígy jártam a második versenyen, akkor is nulláztam a saját hibámból kifolyólag. Idén egy versenybaleset miatt. Pontosan tudjuk, hogy a hátralévő 38 versennyel hosszú még a bajnokság. De arra számítottam és azt akartam, hogy kiegyensúlyozottabb legyek az eredményeket illetően, nem pedig már a második futamon nullázni.”
Arra a felvetésre, hogy esetleg túl kockázatos volt-e a visszaelőzési kísérlete, így reagált a gyári ducatis: „Ha egy motoros előtted, akivel csatázol, szélesre fut, mit akarsz tenni? Újra visszaelőzni, hogy több pontot szerezz. Szóval szerintem nem volt kockázatos.”
Bagnaiánál egy fokkal keményebben nyilatkozott Marquez, aki nem meglepő módon másképp látta a felelősség kérdését: „Természetesen lehetetlen, hogy két versenyző egyetértsen egy órával a baleset után. De amikor bementünk a versenyirányításhoz, elmondtam a felügyelőknek, hogy ez egy versenybaleset volt, ami a határon volt. De nekik, a felügyelőknek kell dönteniük arról, mi a határ.”
„Végső soron szerintem ez Pecco hibája volt, de nem csak az incidens, hiszen próbált visszajönni – oké, túl optimista volt és előfordulhatnak a kontaktok. De az is hiba volt, hogy az ötödik-hatodik helyért harcoltunk, azaz két pluszpontért. És ő már nagyon küszködött, különösen a hátsó gumival. Három-négy körrel a vége előtt tudod, hogy pozíciót fogsz bukni, szóval szükségtelen ilyen agresszíven visszajönnöd. De ő így döntött, és az eredmény, hogy két Ducati nullázott.”
A nyolcszoros vb-győztes hangsúlyozta: nem fog másképp versenyezni a riválisaival most, hogy már Ducatin ül. Hozzátette: „Az első körökben lehetsz agresszív, vagy ha a győzelemért csatázol az utolsó körökben. De a mai nem ilyen helyzet volt. De oké, így döntött, és biztosan tanulni fog belőle.”