Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Vasárnap délután rendezték a 2024-es MotoGP-szezon második futamát, a Portugál Nagydíjat. A pole-ból Enea Bastianini várhatta a 25 körös portimaói verseny startját, és bár a sprint rajtjával ellentétben most nem adódott gondja az összeültető rendszerrel, ezúttal sem tudta megtartani a vezetést: Jorge Martin tört az élre. Kettejük mögött a sprintgyőztes Maverick Vinales jött harmadikként, majd az egymással kemény csatát vívó Francesco Bagnaia és Marc Marquez.
Vinales hamar megelőzte Bastianinit, így feljött második helyre az apriliás, aki nem hagyta Martint se elszakadni – igaz, a gyári Ducatikat sem tudta lerázni magáról. Az ötödik Marquez mögött pedig ismét Pedro Acosta villogott: a Gas Gas Tech3 újonca két KTM-es márkatársával vívott, sőt néhány kör után át is hámozta magát Jack Milleren, majd Brad Binderen is. És itt nem is állt meg a 19 éves spanyol, hamarosan Marquezt is újfent megelőzte egy kemény manőverrel.
A táv harmadánál a Martin, Vinales, Bastianini trió már ellógott némileg Bagnaiától, akire megérkezett Acosta. Sőt, a debütáns be is próbálkozott a címvédő mellett, de ezúttal elmérte az 1-es kanyar féktávját, így Bagnaia azonnal visszavette tőle a pozíciót. Az élen viszont a „második félidőre” fordulva Martin is megnyújtotta a távolságot, hét-nyolc tized környékére növelte előnyét Vinalesszel szemben.
A futam hajrájában is a második csoport szolgáltatta az izgalmakat, de nem az újonc, hanem a világbajnok tempója esett vissza: Bagnaiát kemény manőverrel utasította maga mögé Acosta, aki ezzel már feljött negyediknek, majd az olaszt Marquez is szorongatni kezdte. Három körrel a vége előtt támadásba is lendült a nyolcszoros világbajnok, Bagnaia pedig egyből igyekezett aláfordulni – ennek azonban koccanás és kettős bukás lett a vége!
Martin eközben végig menedzselte az előnyét és magabiztosan húzta be idei első nagydíjsikerét a Pramac Ducatival, s ezzel az összetettben is magához ragadta a vezetlést. Mögötte viszont a végére is maradt dráma: Bastianini az utolsó kör elején előzte Vinalest, aki az 1-es kanyarban el is esett, vélhetően technikai (az Aprilia gyanúja szerint váltó)gondok miatt – ezzel pedig Acosta karrierje második MotoGP-versenyén a dobogóra állhatott! Mögötte a két gyári KTM jött Binder, Miller sorrendben, míg a top 10-be Marco Bezzecchi, Fabio Quartararo, Aleix Espargaro, Miguel Oliveira és Fabio di Giannantonio fért még be.
A futam végeredménye:
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | |
2. | Enea Bastianini | Ducati Team | 0.882 |
3. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 5.362 |
4. | Brad Binder | Red Bull KTM | 11.129 |
5. | Jack Miller | Red Bull KTM | 16.437 |
6. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 19.403 |
7. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 20.130 |
8. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 21.549 |
9. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 23.929 |
10. | Fabio Di Giannantonio | VR46 Ducati | 28.195 |
11. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 28.244 |
12. | Joan Mir | Repsol Honda | 29.271 |
13. | Alex Rins | Monster Yamaha | 31.334 |
14. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 34.932 |
15. | Johann Zarco | LCR Honda | 38.267 |
16. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 40.174 |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | 40.775 |
18. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 52.362 |
Kiesett: | |||
Maverick Viñales | Aprilia Racing | ||
Francesco Bagnaia | Ducati Team | ||
Álex Márquez | Gresini Ducati | ||
Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia |