Ha a szezon első két nagydíján, Bahreinben és Szaúd-Arábiában Max Verstappent kivettük volna a versenyből, a csapattárs mögött másodikként beérő Sergio Perez gazdagodott volna két győzelemmel. A mexikói azonban éppen akkor nem tudott teljesíteni, amikor a háromszoros világbajnok kiesett: csupán ötödikként ért célba az Ausztrál Nagydíjon, esélye sem volt dobogóra.
Pedig szombaton még szezonja legerősebb időmérőjét teljesítette Perez, harmadik helyezést ért el, de aztán Nico Hülkenberg Q1-es feltartása miatt a hatodik rajtkockába sorolták hátra. A rajtnál szintén elvesztett egy pozíciót, innen pedig érdemben nem sikerült felzárkóznia: még a negyedik Oscar Piastritól is húsz másodperccel elmaradt a leintésnél.
Nem tudjuk meg soha, Max Verstappen mire lett volna képes fékproblémája nélkül, amely Perez tavalyi mexikói balesete óta az első Red Bull-kiesést eredményezte, de a másik RB20 pilótája állítja, Melbourne-ben hiányzott a versenytempó.
„Egyszerűen nem volt meg a tempónk, már az eléjétől küszködtünk, láttuk, hogy a Ferrari és a McLaren egy lépéssel előttünk van. Nem tudtuk az egyensúlyt a megfelelő ablakba hozni, ezen a nagyon sajátos aszfalton nem voltunk képesek menedzselni az optimális tapadási szintet” – sorolta Perez a Sky Sports riporterének.
„Egyszerűen csapatként nem volt meg a tempónk az egész hétvége folyamán, már pénteken szenvedtünk. Láttuk már ilyet más pályákon, mint Vegasban, ahol nem tudtunk vigyázni az első abroncsokra, a Ferrari pedig jobb volt nálunk.”
Arra a kérdésre, hogy a Ferrari akkor is nyert volna, ha Verstappen versenyben marad, rövid, de határozott választ adott: „Abszolút, igen.”
Sérült volt Perez padlólemeze
A mexikói nyilatkozata egyértelműen a Red Bull gumikezelésének és versenytempójának tulajdonította a gyenge eredményt. A csapatfőnök azonban tisztázta a sajtónak, más (is) állt a háttérben, amiről a média előtt Pereznek még nem volt tudomása: a 11-es Red Bull padlója megsérült, ezért leszorítóerőt veszített.
„Valószínűleg nincs tudatában, de megsérült az autó, és jelentős leszorítóerő veszett el a padlóról, amikor megelőzte Fernandót” – nyilatkozta Christian Horner. „Ennek következménye a gumikopás romlása. Az etapok végén egyszerűen nem voltunk jók, márpedig ez nem szokásos jellemvonása az autónknak. Ezt még tanulmányoznunk kell.”