Az F1-es Ausztrál Nagydíjat követő FIA-sajtótájékoztatón részletesen is beszélt a hétvégéjéről, a futamáról és a 2024-es évéről Carlos Sainz.
A karrierje harmadik F1-es futamgyőzelmét arató Ferrari-pilóta idénye úgy kezdődött, hogy kiderült: a Scuderia lecseréli Lewis Hamiltonra, így az utolsó szezonját tölti Maranellóban, és csapatot kell találnia 2025-re.
A kőkemény munkája után a téli teszten úgy tűnt, hogy nagyon egy hullámhosszon van az idei autóval, ott ő tűnt a gyorsabbnak házon belül, majd a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon fel is állhatott a dobogóra a két Red Bull mögé.
Ezt követte a dzsiddai kihagyás és a vakbélműtét, amely során elég mélyre került, de alig két héttel a beavatkozás után futamot tudott nyerni, így a negyedik helyen áll a tabellán annak ellenére is, hogy Szaúd-Arábiában értelemszerűen nem szerzett pontot.
Így arra a kérdésre is átfogóbb választ adott, hogy mit jelent számára ez a győzelem a műtéte után:
„Nemcsak az utóbbi két hétről van szó, hanem az egész évről… ahogy elkezdődött 2024 a szerződésemmel kapcsolatos hírrel, aztán készültem a szezonra, mindent beleadtam, Bahreinben sikerült dobogóra állni, és úgy gondoltam, hogy oké, jól kezdődik a szezon és átmenthetem ezt a lendületet a folytatásra” – tekintett vissza az idény elejére Sainz.
„Majd ezt az követte, hogy ki kellett hagynom a dzsiddai futamot, megműtöttek, hosszú napokat töltöttem az ágyban úgy, hogy nem tudtam, felépülök-e időben. Nyilván sok volt az ismeretlen, hogy milyen állapotban térek vissza, hogy megmarad-e a jó érzés az autóval… majd a visszatérés után nyertem. Ahogy mondtam a rádióban is: az élet egy hullámvasút” – tette hozzá a spanyol.
A végére elfáradt, de jó volt a Ferrari
Sainz a második körben előzte meg a pole-ból rajtoló Max Verstappent és vette át a vezetést, ezt követően csak egyszer, Fernando Alonso eltolt stratégiája miatt szorult le átmenetileg az első helyről, egyébként végig kontrollálta a futamot.
A műtét utóhatása pedig csak a legvégén jelentkezett, amikor már menedzselni tudta a helyzetet.
„A futam első felével kapcsolatban magabiztos voltam az állapotom miatt, mert nagyjából annyi kört teljesítettem pénteken. A második fele nyilván kérdéses volt, de amint elöl mész és van előnyöd, már tudsz menedzselni mindent, magadat, a gumikat, kiválaszthatod, hogy hol nyomod, hol nem, és onnantól minden könnyebbé válik. Nem fogok hazudni, az utolsó öt-tíz körben már elég merev és fáradt voltam, de semmi sem lassított le igazán” – árulta el az immár háromszoros futamgyőztes.
„Jól rajtoltam a pálya koszos oldaláról, és bár nyilván nem tudtam nyomás alá helyezni Maxot, de utána tudtam, hogy a gumik óvása mellett meglehet a tempóm ahhoz, hogy harcoljunk. Úgy voltam vele, hogy amilyen nagy jelentősége van itt a DRS-nek, ha azt ki tudom nyitni, akkor nyomás alá helyezhetem Maxot. Elkövetett egy hibát a hármas kanyarnál, emiatt DRS-távon belül maradhattam. Nem tudom, hogy mikor kezdtek elmenni a fékei, de a piszkos levegőben, egy másik autó mögött nyilván könnyebben előjön ez a probléma” – tekintett vissza Verstappen megelőzésére, és a vezető hely átvételére.
„Az első körben úgy láttam, hogy nyomta, nem tudom, hogy mikor jelentek meg a fékgondjai, de akárhogyan is, jó érzés volt őt megelőzni, mert elég nehéz ezt megtenni a pályán Maxszal és a Red Bull-lal. Ahogy mondtuk is korábban, ha ott tudunk lenni ebben a pozícióban, és nyomás alá tudjuk helyezni a Red Bullt, akkor néha összejöhet, de ehhez ott kell lenni, és többször kell ott lennünk, ha nyerni akarunk.”
Mennyire fenntartható ez a tempó?
Az első két versenyhétvégén is a második erő volt a Ferrari, de most Melbourne-ben sikerült felnőni a Red Bull szintjére – Sainz viszont leszögezte, hogy nem ez az alapállapot a folytatásra nézve.
„Szerintem az autónk nagyon jól működött ezen a hétvégén, de nagyon nehéz lesz ezt fenntartani addig, amíg nem jön a fejlesztésünk, amivel megpróbáljuk csökkenteni a Bahreinben és Dzsiddában látott hátrányunkat. Itt viszont az első körtől kezdve futamgyőztes autónak érződött most, és bár a Red Bull is gyors volt és pole-t szerzett, de az a köridő nekünk is elérhető volt. Szerintem lesznek pályák, ahol erősek leszünk, ahogy tavaly is, de idén úgy tűnik, hogy a versenytempónk is jobb. Van egy jó fejlesztési programunk, remélem, hogy többször tudjuk kihívás elé állítani a Red Bullt.”