Norris nem kér csapatutasítást, Verstappen nyugodt
A médianappal indult a szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj hétvégéje, amelynek második FIA-sajtótájékoztatóján összeültették a három világbajnoki aspiránst. A Lando Norris–Max Verstappen–Oscar Piastri trióval kapcsolatos benyomásokról és minden egyébről meghallgathatjátok helyszíni tudósítóink, Mészáros Sándor és Horváth Dániel videós összegzését IDE az alábbi képre kattintva:
Ezen a sajtótájékoztatón szóba került a McLaren esetleges csapatutasítása, Norris azonban jelezte: bár nyilván örülne ilyesminek, de nem is beszéltek róla, és nem is érezné fair kérésnek Piastri irányába.
Mindeközben Verstappen tűnt a legnyugodtabbnak a három esélyes közül: elmondása szerint nincs veszítenivalója, hiszen négy trófeát nyert már az előző években.
Így látják a többiek a vb-harcot
De megszólaltak természetesen mások is a vb-harcról. Gabriel Bortoleto szerint például a világbajnoki cím a világ legjobb pilótájáról szól, és úgy érzi, hogy idén ez a pilóta Max Verstappen.
Horváth Dániel kollégánk megkérdezte Fernando Alonsót, hogy vajon ő is megnyerte volna már a bajnokságot idén a McLarennel, ahogy azt Verstappen állította magáról: „Sosem tudhatjuk…” – reflektált a spanyol, aki később saját címeire utalva tréfásan megjegyezte: „Már 19 éve nem a legjobb pilóta nyer!”

„Ez Lando pályája, szerintem megcsinálja” – ez már Carlos Sainz véleménye, aki emellett saját csapatát, a Williamst is dicsérte.
George Russell szerint pedig nem lenne szabad csapatutasítással eldöntenie az idei vb-címet a McLarennek. A brit pilóta szerint ha már az egész idényt úgy játszotta le a csapat, hogy egyenlően próbálta kezelni két pilótáját, ne az utolsó futamon változtasson ezen és kérje meg Oscar Piastrit arra, hogy segítse hozzá a vb-címhez Lando Norrist.
Hadjar és Tsunoda reakciója a Red Bull-döntésre
Semmilyen elvárása nincs a jövő évvel kapcsolatban a Red Bullhoz előléptetett Isack Hadjarnak, ugyanakkor magabiztos: elmondása szerint az új szabályok miatt mindenki tiszta lappal indul 2026-ban, és egyébként is jól tud alkalmazkodni.
Csalódott és dühös Yuki Tsunoda amiatt, mert a Red Bull döntése értelmében 2026-ra kikerül a Formula-1-es mezőnyből, ugyanakkor igyekszik sokat tanulni az új teszt- és tartalékversenyzői szerepköréből.
Hamilton: Ez az autógeneráció a legrosszabb

Lewis Hamilton nem kertelt: egyáltalán nem fognak neki hiányozni a jelenlegi F1-es autók, egyáltalán nem élvezte a vezetésüket 2022 óta. Viszont azt is hozzátette: lehet, hogy a 2026-os versenygépek sem fognak sokaknak tetszeni.
A csapattárs Charles Leclerc eközben arról beszélt, hogy egyetért a Ferrari azon döntésével, hogy már tavasszal az idei helyett az új szabályok szerint építendő új autó fejlesztésére fókuszáltak, de egyelőre még csak bízni tud benne, hogy ez 2026-ban valóban kifizetődik. Szerinte ő és a csapat is jól dolgozott, csak az autó nem volt az igazi.
Fájdalmak az újoncoknál
Nem fognak hiányozni a ground effectes autók Oliver Bearmannek sem: a Haas brit újonca szerint sosem tapasztalt még ilyen fájdalmakat egy versenyautóban, mint amilyet a mostani generációs F1-es okoznak, úgyhogy örül a 2026-os nagy szabályváltozásoknak.
Fájtak Kimi Antonellinek a fenyegető és gyűlölködő kommentek, amelyeket a múlt vasárnapi F1-es Katari Nagydíj után kapott, a többek között a Red Bull részéről is érkező támogatás viszont segített neki túllépnie a történteket.

TGR Haas F1 Team és töréstesztelő Cadillac
Jutott a pályán kívülre is nagy bejelentés csütörtökre. Hivatalos közleményben jelentette be ugyanis a Toyota és a Haas, hogy a tavalyi szövetkezés után, amely visszahozta az F1-be a japán gyártót, 2026-ra újabb szintre emelik az együttműködést: a Toyota névadó partner lesz az amerikai istállónál, amelyet így TGR Haas F1 Teamnek fognak hívni.
Mindeközben újabb mérföldkövek a leendő 11. csapatnál, a Cadillacnél: több FIA-törésteszten is átmentek, így Graeme Lowdon csapatfőnök szerint most indulhat igazán az autó építése.
