DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Hírösszefoglaló

Hamilton-szerződés, Mercedes-pénzbírság, vitás rajt – vasárnapi hírek

Max Verstappen nyerte a Spanyol Nagydíjat, de ezúttal több beszédtémát szolgáltatott a Mercedes. Az F1 mellett még hat nagy széria versenyeiről számoltunk be június 4-én.

Rajt-cél győzelmet aratott az F1-es Spanyol Nagydíjon Max Verstappen: a világbajnok az első kanyarban kivédekezte Carlos Sainz támadását, onnantól pedig senkitől sem zavartatva, közel egy bokszkiállásnyi előnyben autózva húzta be újabb győzelmét, és növelte tovább előnyét a pontversenyben. A holland a végén a leggyorsabb kört is megfutotta, így kimaxolta a barcelonai hétvégét, és tovább erősítette a Red Bull dominanciáját. Hamilton és Russell is odaért a pódiumra, Perez negyedik lett, elmaradt az Alonso-csoda, Leclerc pontot sem szerzett. Összefoglalónk itt olvasható el, aki pedig még több részletre kíváncsi, élő közvetítésünket olvashatja vissza.

 



A holland számára csak Sainz és a pálya határa okozott nehézséget: ezt nyilatkozta a leintés után. Csapattársa, Sergio Perez szerint meg kell nézni, hogy mi ment félre ezen a hétvégén, és dicsérte a Mercedes tempóját: a negyedik helyezett mexikóiról itt írtunk külön.

Helmut Marko beszólt a riválisoknak: „Csak hallok a fejlesztéseikről, de a stopperen nem látszanak.”

Kettős dobogót szerzett az F1-es Spanyol Nagydíjon a Mercedes: Lewis Hamilton és George Russell sem számított erre a tempóra és eredményre, ezt mondták a parc fermében. Ott, ahol a Mercedes megsértett egy szabályt, a versenyzők fizioterapeutái az elkerített területhez mentek, ami csak a szerelőknek engedélyezett. A vége egy 10 ezer eurós pénzbírság lett – ezzel a sztorival itt foglalkoztunk.

Vitás pillanat volt George Russell első köre, amelynek során öt pozíciót vesztett, de átvágta az első kanyart – ebből a videóból kiderül, miért nem érdemelt büntetést. Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke szerint viszont mindössze azért végzett a brit dobogón, mert a rajtnál leszaladt a pályáról, és nem büntették meg érte. A Mercedes vezetője, Toto Wolff természetesen nagyon örült a kettős dobogónak, de reálisan látja a helyzetet: javultak, ez viszont egyelőre csak annyit jelent, hogy megtalálták a helyes irányt, amerre haladniuk kell a folytatásban. A két csapatfőnök nyilatkozata itt olvasható.

Hamilton hétfőn aláírhatja új szerződését a Mercedesszel? A futam utáni sajtótájékoztatón ejtette el, hogy hétfőn találkozik Toto Wolff-fal, és remélhetőleg összehoznak egy megállapodást – bővebben itt.

Még a Mercedesnél maradva: a dobogó mellett hétvégéjük meghatározó pillanata volt az időmérőn történt összeérés, egy kommunikációs félreértés következtében történt „buta” jelenet. Részletesen foglalkoztunk azzal, mi történt pontosan a Q2-ben.

Barcelona karakterisztikája az SF-23 gyengeségeit hangsúlyozta, ezért Sainz szerint azt sem lehet megítélni, működnek-e a fejlesztések. A pontot sem szerző Leclerc azt szemléltette, milyen tanácstalanok a gumik működését illetően – itt olvasható a két ferraris nyilatkozata.

A hetedikként végző Alonso szerint kicsit furcsa, hogy nem volt meg a tempójuk, de nincs ok aggodalomra: ő hibázott szombaton, Kanadában igyekeznek javítani. „Jobb volt a Mercedes, de nem aggódom” – mondta a spanyol.

Lando Norris Hamiltonnal ütközött a kettes kanyarban, ami a mezőny végére vetette vissza. Türelmesebbnek kellett volna lennie, mondja Hamilton. A kárvallott arról beszél, rosszul mérte fel a helyzetet – miközben lesújtó képet festett a csapat tempójáról.

Egy másik incidense is volt a futamnak, Yuki Tsunoda és Guanyu Zhou kontaktja.  Az időbüntetés miatt pontokat bukó japán szerint a kínai ellenfélnek lett volna helye befordulni. „Lett volna még ott hely, de kiment a bukótérbe és úgy csinált, mintha kikényszerítettem volna. Lett volna még helye, tudott volna a pályán belül maradni” – mondta a Zhoura megorroló Tsunoda.

Günther Steinert megrótták a stewardok kritizálása miatt. Steiner elmondta, a „laikus” jelzővel nem arra utalt, hogy nem profin végzik a munkájukat a stewardok, a más sportokkal tett összehasonlítása során pedig csupán arra utalt, hogy azoknál hivatásszerűen végzik a bírók a tevékenységüket. A Haas-vezér egyúttal „elnézést kért mindenkitől, akit megsértett” a szavaival vagy azzal, hogy azok félreérthetők voltak, amit el is fogadtak. Részletek itt találhatók.

F2, F3, Formula-E, WRC, WRX, Euro RX

Ennyi különböző sorozat versenyzett még vasárnap a Formula-1-en kívül. Oliver Bearman magabiztos győzelmet aratott az F2-esek főfutamán Barcelonában, Victor Martins pedig az alternatív stratégiának köszönhetően a hetedik helyről indulva állhatott fel a dobogóra – részletek itt.

A mindössze 17 éves Josep María Martí rajt-cél győzelmet aratott hazai pályán az F3 főfutamán, egy Williams- és egy Ferrari-junior fért még fel a dobogóra Barcelonában. Beszámolónk itt olvasható el.

A Formula-E-ben először nyert a Maserati. Maximilian Günther ezúttal győzelemre váltotta a pole-t Jakartában Jake Dennis és Mitch Evans előtt, Pascal Wehrlein pedig Nick Cassidy nullázása után az élre állt.

Thierry Neuville győzelmét hozta a drámai Szardínia Rali. Ogier hibázott, Tanak kiesett, alig négy WRC ért célba a Rali-vb olaszországi futamán – részletek.

A Ralikrossz-világbajnokság Portugáliában tartott szezonnyitóján mondhatni, szokás szerint az ötszörös világbajnok Johan Kristoffersson dominált. Az Európa-bajnokság is versenyzett ugyanitt, az RX1 kategória magyar résztvevői közül az előfutamok során Benyó Máté remekelt, kétszer is második lett az összesítésben, döntőbe azonban végül nem ő, hanem Kárai Tamás jutott be, aki negyedik helyezést ért el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: