Nem indult zökkenőmentesen a Formula-E második, vasárnapi futama Jakartában: a start előtt le kellett tolni a rajtrácsról Maximilian Günther és Sam Bird autóját. A pole-pozícióból szombathoz hasonlóan Maximilian Günther vágott neki a viadalnak, s meg is őrizte a vezetést a keményen védekező Jake Dennis, valamint az őt támadó Mitch Evans előtt. Mögéjük Stoffel Vandoorne zárkózott fel néhány körön belül, majd jött Sascha Fenestraz, Edoardo Mortara és az egy ízben nagy mentést bemutató Pascal Wehrlein.
A támadó módok első kétperces felvétele hamar átrajzolta az élboly sorrendjét: az attack mode-ot egy körrel később aktiváló Dennis ugyanis átvette a vezetést Günthertől. Hátrébb viszont a másik Andretti-pilóta járt pórul: Lucas di Grassival ütközve a falnak ment, így kiesett a Le Mans-i teszten szereplő André Lotterert helyettesítő David Beckmann.
Günthert közben Evans is megelőzte néhány kör elteltével, míg mögöttük Mortara kapaszkodott fel negyediknek egy Vandoorne elleni manőverrel. Günther viszont nem hagyta magát, rövidesen visszatámadott Evans ellen, sőt aztán a vezetést is megpróbálta visszavenni Dennistől, aki azonban tartotta magát a maseratis ellen. Egészen a támadó módok második felvételéig, amelyre ezúttal fordított sorrendben került sor kettejük között, Günther pedig ezzel átlépte Dennist.
THE CHAMPIONSHIP LEADER SLIPS ALL THE WAY DOWN THE ORDER!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2023
Has Nick Cassidy thrown the Championship lead away with this risky move!?
Gulavit #JakartaEPrix pic.twitter.com/N44Df8UVpY
Féltávnál jött a bajnokság szempontjából roppant fontos esemény: az összetettet vezető Nick Cassidy próbálta nagyon messziről megelőzni a fő ellenfelét, Wehrleint, de hozzáért a Porschéhez, amit az első szárnya bánt, így kénytelen volt meglátogatni a bokszát – ezzel pedig nullázott az Envision pilótája.
A futam utolsó harmadára alaposan szétszakadt az élmezőny, így Günther végül kényelmes előnnyel húzta be idei első sikerét – amely egyúttal a Maserati első győzelme is a Formula-E-ben (sőt, Juan Manuel Fangio 1957-es F1-es sikerei óta az első diadaluk együléses szériában). Dennis jött be másodiknak, a dobogót pedig Evans tette teljessé, mögöttük viszont óriási csata zajlott: a Nissan párosa, Fenestraz és Norman Nato lett a negyedik és ötödik, megelőzve Wehrleint – aki azonban így sem lehet csalódott, ugyanis hatodik helye és Cassidy nullázása révén átvette a vezetést a pontversenyben. A Porsche pilótája így egyetlen ponttal előzi a szintén nagyot ugró Dennist és hattal Cassidyt. A top 10-be amúgy Antonio Felix da Costa, Mortara, Vandoorne és Sebastien Buemi fért még be.
A vasárnapi futam végeredménye:
1. | Max Günther | Maserati | |
2. | Jake Dennis | Andretti | 2.822 |
3. | Mitch Evans | Jaguar | 18.498 |
4. | Sacha Fenestraz | Nissan | 19.307 |
5. | Norman Nato | Nissan | 19.924 |
6. | Pascal Wehrlein | Porsche | 20.108 |
7. | Antonio Felix da Costa | Porsche | 20.521 |
8. | Edoardo Mortara | Maserati | 20.996 |
9. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | 26.630 |
10. | Sébastien Buemi | Envision | 27.273 |
11. | Dan Ticktum | NIO | 28.614 |
12. | Nico Müller | Abt | 28.787 |
13. | Robin Frijns | Abt | 29.125 |
14. | Lucas di Grassi | Mahindra | 29.530 |
15. | René Rast | McLaren | 30.670 |
16. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 56.598 |
17. | Roberto Merhi | Mahindra | 1'06.645 |
18. | Nick Cassidy | Envision | 1'06.879 |
Jake Hughes | McLaren | Kiesett | |
David Beckmann | Andretti | Kiesett | |
Sam Bird | Jaguar | Nem állt rajthoz | |
Sergio Sette Câmara | NIO | Nem állt rajthoz |