DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F2/F3

Formula-2: Sima Bearman-győzelem a főfutamon

Oliver Bearman magabiztos győzelmet aratott az F2-esek főfutamán Barcelonában, Victor Martins pedig az alternatív stratégiának köszönhetően a hetedik helyről indulva állhatott fel a dobogóra.

Az esős körülmények között megtartott tegnapi sprintfutam után ma már barátságosabb időjárás fogadta a Formula-2 mezőnyét a barcelonai főfutam előtt, amelyet az időmérőn nagyszerű kört futó Oliver Bearman kezdhetett pole-pozícióból Enzo Fittipaldi és Jack Doohan előtt. A bajnoki éllovasok, Theo Pourchaire és a tegnapi győztes Frederik Vesti az ötödik és a nyolcadik pozícióból várhatták a rajtot.

Hatalmas volt a tülekedés az élen a rajt után, de Bearman tartani tudta a vezetést. Pourchaire nagyot rajtolt, egészen a harmadik helyig jött fel, és még Fittipaldit is meg tudta szorongatni a második pozícióért, aki azonban szépen védekezett. A tizedik körben az ART franciája kezdte meg a bokszkiállások sorát az élmezőnyből, Fittipaldi is követte a példáját egy körrel később. A brazil Pourchaire elé tudott visszajönni a pályára, a francia azonban hamarosan támadta is a carlinost, kevés sikerrel. Bearman pár körrel tovább nyúzta a lágyakat, mint az őt üldözők, így a verseny második felének némi gumielőnnyel vághatott neki, ráadásul a már kiállók elé tudott visszatérni.



Időlegesen Victor Martins állt az élre, őt Vesti üldözte. Pourchaire tempója az új szett abroncsokon nem bizonyult túl erősnek, Ayumu Iwasa és Doohan is maga mögé utasította a Sauber-akadémistát. Bearman kiépített egy kényelmes előnyt Fittipaldival szemben, és a keményeken rajtolók után eredt. Csapattársa, Vesti a 25. körben ment ki a bokszba, így 12 köre maradt arra, hogy a kilencedik helyről minél tovább feltornázza magát. Az alternatív stratégiát választók sorát vezető Martins az ötödik helyig esett csupán vissza bokszkiállásával, a friss lágyak jelentette tempóelőnnyel pedig jó eséllyel pályázott a dobogós helyezések egyikére.

A francia őrült tempóban zárkózott az élen haladókra, öt körrel a vége előtt Iwasa mögött haladva azonban elkezdtek elfogyni autóján a gumik, így már nem előre, hanem a mögötte érkező Vestire kellett figyelnie, a dobogó legalsó fokáért hármas küzdelem alakult ki. Iwasa aztán nem tudott mit kezdeni az őt üldözőkkel, akik szinte letolták a pályáról maguk előtt

Oliver Bearman ellen senkinek sem volt ellenszere, Baku után Barcelonában is behúzta a főfutamot, így a Prema a hétvégén megszerzett két győzelemmel jelentősen növelte előnyét a konstruktőri bajnokságban. Fittipaldi másodikként ért cérba, míg Victor Martins a hetedik helyről indulva állhatott fel a dobogó legalsó fokára. Az összetettben Vesti maradt az élen és 11 ponttal meg is lépett az őt követő Pourchaire-től.

 

Hely 
No.  Pilóta  Csapat  Kör  Idő  Hátrány
 
1 Ollie Bearman Prema Racing 37 56:56.729    
2 Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 37 56:59.573 2.844  
3 Victor Martins ART Grand Prix 37 57:00.207 3.478  
4 11  Ayumu Iwasa DAMS 37 57:05.752 9.023  
5 Frederik Vesti Prema Racing 37 57:06.344 9.615  
6 14  Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 37 57:13.820 17.091  
7 Théo Pourchaire ART Grand Prix 37 57:17.144 20.415  
8 Dennis Hauger MP Motorsport 37 57:18.012 21.283  
9 12  Arthur Leclerc DAMS 37 57:18.612 21.883  
10 22  R.Verschoor Van Amersfoort Racing 37 57:31.342 34.613  
11 23  J.M.Correa Van Amersfoort Racing 37 57:38.763 42.034  
12 20  Roman Staněk Trident 37 57:39.616 42.887  
13 Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 37 57:40.221 43.492  
14 Jehan Daruvala MP Motorsport 37 57:42.282 45.553  
15 25  Ralph Boschung Campos Racing 37 57:55.016 58.287  
16 Zane Maloney Rodin Carlin 37 57:57.382 1:00.653  
17 24  Kush Maini Campos Racing 37 57:59.415 1:02.686  
18 16  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 37 58:01.012 1:04.283  
19 15  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing 37 58:17.825 1:21.096  
20 10  Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 36 57:06.814 1 kör /10.085
21 21  Clément Novalak Trident 36 57:06.862 1 kör /10.133
22 17  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 36 58:46.420 1 kör /1:49.691
 
           
 
   
 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: