DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök
F1

„A leggyengébb pályánk” – minden a Ferrari ellen szólt

Barcelona karakterisztikája az SF-23 gyengeségeit hangsúlyozta, ezért Sainz szerint azt sem lehet megítélni, működnek-e a fejlesztések. Leclerc pontot sem szerzett.

Ahogyan a szezon korábbi futamain is láttuk, a Ferrari gyengébb volt versenytempóban, mint időmérős sebességben. Ezúttal Carlos Sainz vitte a csapat zászlóját, aki a második rajtkockából indult, de a futam során lecsúszott a dobogóról, csak ötödik pozícióban végzett. A montmelói pálya karakterisztikája kifejezetten kedvezőtlen volt a Ferrari számára, az autó összes gyengeségét kidomborította.

„Az egész futamot a gumik menedzselésével töltöttem, mert tudjuk, hogy nagyon keményen használjuk őket, ezen a nagy gumikopású pályán pedig egyszerűen nem nyomhattam” – nyilatkozta Barcelonában Sainz, aki a rajtnál még megtámadta az éllovas Verstappent, de végül nem tudott mit kezdeni a Mercedesek és Sergio Perez ellen.



„Tudjuk, hogy ez számít az autó gyengeségének, ezért egy magas gumikopású pályán és egy kétkiállásos futamon egyszerűen csak végig menedzseltünk, hogy sikerüljenek az etapok célkörei, de néhányszor még ez sem jött össze. Az autónk gyengeségei feltámadtak ezen a pályán, ahol gyors kanyarok vannak és a gumikat keményen igénybe vesszük. Egyben ez azt is jelzi, hogy tegnap nagyon jó kört raktunk össze. A mai eredmény viszont újra azt mutatta, hol áll jelen pillanatban az autó versenytempó tekintetében. Az ilyen típusú pálya nem kedvez nekünk” – hangsúlyozta Sainz, a gyors kanyarokkal és gumikopással mennyire nem feküdt Barcelona az SF-23-nak.

Működtek a fejlesztések?

A Ferrari éppen Spanyolországba hozta el idei első nagy fejlesztési csomagját a megújult oldalszekrénnyel, középső szekcióval és padlólemezzel. Sainz arról is beszélt, mennyire váltak be az újdonságok a hétvége alapján.

„Nehéz megmondani. Tudom, a gyárban óriási erőfeszítést tettek, hogy ide tudjuk hozni őket. De talán épp a leggyengébb pályánkra hoztuk őket egész évben a karakterisztika miatt. Szóval a legjobbat valószínűleg még nem láttuk belőlük. Továbbra is úgy gondolom, hogy a pattogás és a nagy tempóból fakadó gyengeség miatt nem is volt benne a pakliban, hogy igazán versenyképesek leszünk. Ezért nehéz megmondani” – fejtegette Sainz.

Nem számított ennyi szenvedésre Leclerc

Míg Sainz első sorból indult, az időmérőt 19. helyen záró Leclerc csak a bokszutcából az autó hátuljának átépítését követően. A monacói pontot sem szerzett, csak a 11. helyig jutott a Spanyol Nagydíjon – éppen úgy nyilatkozott, ahogyan az egy ilyen pocsék eredményt követően várható:

„Hogy őszinte legyek, többet szenvedünk, mint amire számítottam. Volt már jó pár csalódást keltő napunk idén, sajnos ez összhangban van az év többi részével. Az első etapban a kemény gumi, aminek elvileg jó abroncsnak kellett volna lennie, valamilyen okból kifolyólag rossz volt, egyáltalán nem adott tapadást, főleg az első” – mondta Leclerc, hozzátéve, hogy a második szett kemény keverék ezzel ellentétben működött, ami meglepte őket.

„Valamilyen okból sosem sikerül a jó ablakba találnunk, ha pedig mégis, az meglepetésként ér minket” – fogalmazott, illusztrálva, milyen tanácstalan még mindig a Ferrari. „A második és utolsó etapban az érzet sokkal inkább a helyén volt. Összességében azonban még mindig hiányzik a teljesítmény, főleg megint csak a versenyen.”

„Arra kell fókuszálnunk, hogy sűrűbben legyünk a gumik teljesítményének maximumán és jobban tudjuk menedzselni őket. Két-három fok különbség rengeteget jelent az egyensúlyban, ezen a hétvégén pedig végig küszködtünk, hogy az ablakban legyünk és elégedettek legyünk az autóval. Ezen sokat kell dolgozni még” – zárta a monacói.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: