Ahogy már megszokhattuk, pénteken nap közben bemutatták a Barcelonára hozott fejlesztési csomagjaikat az F1-es csapatok, a legnagyobb érdeklődés pedig természetesen a Ferrarit övezte, amely már pénteken megmutatta vadonatúj oldaldobozát - ez a nagy frissítések leglátványosabb része, de végül nem mutatott be túl sok mindent az istálló
Az oldaldobozokkal együtt a motorborítás, a karosszéria középső része is megújult, a tájékoztató szerint pedig ennek levegőáramlási okai vannak: egyrészt ettől másképp működik majd a hűtés, másrészt pedig a hátsó szárny, illetve az autó hátsó része felé terelik másképpen a levegőt, amitől az aerodinamikai hatékonyság javulását várják. Ehhez egyébként a hátsó szárnyat is hozzáfaragták, bár állítólag csak pályaspecifikus változtatásokat ejtettek annak fő és szélső elemein.
fotó: RacingNews365.com
Ezen felül a padlólemez is megújult: a szélei és a fő része is új geometriával bír, a szélein lévő légterelő szárnyak is újak, ezektől pedig nagyobb leszorítóerőt várnak. Érdekesség, hogy a feltüntetett változtatások között nem szerepel a beharangozott új hátsó futómű, ami a hasmagasságon segítene. (apró kiegészítés: állítólag a Ferrari az első szabadedzésen még csak Carlos Sainz autójára szereli fel ezeket a fejlesztéseket.)
A legutóbb szinte új autóval érkező Mercedes ezúttal csak két apróbb módosítást hozott: egyrészt az oldaldobozok belépő részéről eltávolította a tükrök tartóit, szárnyait, mert az új kialakításban azokra már nincs szükség, így pedig jobban áramlik a levegő az autó hátsó része felé. Ezen felül a diffúzor oldalfalán módosított a csapat, több levegő áramlik most erre a területre, és nagyobb leszorítóerőt szeretnének vele elérni.
A Red Bull a padlólemez szélén és a diffúzoron módosított a nagyobb leszorítóerő érdekében, és hozzátették a tájékoztatóban, hogy utóbbi változtatást a riválisoknál látott megoldások ihlették.
Az Alpine, az Alfa Romeo és a Haas egyetlen fejlesztést sem mutatott be, semmilyen új alkatrész nem hoztak ezek a csapatok erre a hétvégére, és a McLaren is csak az első fékcsövek körüli légterelőket módosította. A Williams az első szárnyak úgynevezett Gurney flapjét változtatta a barcelonai pálya követelményeinek megfelelően, illetve a motorborításon ejtett még egy extra hűtőnyílást, amit eddig nem láthattunk.
Az AlphaTauri a hátsó szárnyán változtatott, a fő elem javításától egyenesekben kisebb légellenállást, kanyarokban pedig nagyobb generált leszorítóerőt vár, és ez utóbbi hatás érdekében a szárny véglapjait is módosította.
Végezetül pedig az Aston Martin, amely több dologhoz is hozzányúlt. A legjelentősebb változtatás az első szárnyat érinti, a főelem megváltoztatásától kicsit más lesz a leszorítóerő eloszlása, a véglapok új geometriája pedig másképp dolgozik össze a mögötte lévő első kerekekkel, ettől nagyobb stabilitást vár a csapat. Ezekhez az orrkúpot is hozzáigazították, és az autó hátsó része sem maradt érintetlen: a hátsó szárny oldalsó széleit, illetve az úgynevezett övszárnyat is átalakították, ez utóbbit már a véglapok működésének maximalizálása érdekében.