Házon belüli McLaren-dráma a Hungaroringen, Piastri először győzött – ezzel a szalagcímmel foglaltuk össze a Magyar Nagydíj vasárnapi futamát. Bizonyos pontokon úgy tűnt, leülhet a verseny, de végül a mogyoródi versenypálya nem hazudtolta meg önmagát, emlékezetes nagydíjat láttunk vasárnap: egy kerékcsere miatt a McLaren kellemetlen helyzetbe került, úgy nézett ki, Lando Norris megtagadhatja a csapatutasítást és győzhet, Lewis Hamilton 200. alkalommal állt a dobogóra, miután ütközött Max Verstappennel, aki a futam elején talán feleslegesen adott vissza egy pozíciót Norrisnak, innentől pedig folyamatosan ostorozta csapatát. Összefoglalónk itt olvasható, a fő történetszálakat pedig lejjebb soroljuk.
Piastri és Norris szerint is így volt igazságos
Gyerekkora óta erről a napról álmodott Oscar Piastri – a helycseréig vezető huzavona nem árnyékolja be a hungaroringi nyertes örömét. Célzott rá: mivel a rajtnál ő állt az élre, ő volt a jogos kedvezményezett – ezeket mondta Piastri.
A futam után, a sajtótájékoztatón Lando Norris is lehiggadt: bár a vb-harc miatt is fáj neki, de már úgy érzi a brit, hogy helyes döntés volt visszaadnia Piastrinak a győzelmet. Szerinte eleve megint a rossz rajtnál dobta el az esélyét. Részletek.
Andrea Stella csapatfőnök akkor aggódna, ha Lando Norris önként akarta volna átadni a vezetést – elmondta, mi hangzik el a délelőtti meetingen minden F1-es nagydíjon. Erre a találkozóra hivatkozott Will Joseph versenymérnök, mielőtt Norris végül beletörődött a helycserébe.
Verstappen mindenkit elküldött, Hamiltont felmentették
Kis túlzással végigidegeskedte a Magyar Nagydíjat a címvédő: úgy érzi, a Red Bull rossz stratégiai döntéseket hozott, Hamilton pedig bemozgott a féktávon, végezetül kritikusainak is beszólt – régen láttuk ennyire frusztráltnak az ütközés után csak ötödikként végző Verstappent, szavait itt írtuk meg.
Zárt ajtók mögötti beszélgetés jöhet a Red Bullnál Verstappen kritikái után. Christian Horner csapatfőnök a pilótát és Gianpiero Lambiase mérnököt is megvédte, de azért utalt rá, hogy lehetnek megbeszélésék a magyar F1-hétvége után. A csapatfőnök nyilatkozata.
Az ütközést követően 200. dobogós helyezését megszerző Hamilton cáfolta, hogy szabálytalan irányváltása vezetett a balesethez. A McLarennek és Piastrinak gratulált a brit, ezeket mondta el.
A versenyfelügyelők is vizsgálták a balesetet, a két érintettek is berendelték – Hamilton a sajtótájékoztatót idő előtt otthagyva sietett a meghallgatásra, de még így is elkésett. A bírák nem fogadták el Verstappen vádját, Hamilton nem mozdult be: az ütközésért egyiküket sem terheli túlnyomó felelősség, így nem járt büntetés. Ítéletükről itt írtunk.
A saját mércével pocsék futam ellenére Verstappen pontelőnye továbbra is óriási, 76 egység, az ötödik Piastri viszont lassan beéri a két Ferrarit, a csapatok között pedig fontos helycsere történt, a McLaren leelőzte az olasz gyártót a második helyen – így áll most az egyéni és konstruktőri pontverseny.
Nem volt elég a dobogóra a Ferrari
Charles Leclerc szerint erős teljesítményt mutattak a Hungaroringen, azonban a hiányosságaik miatt nem tudnak a McLaren szintjére jutni – Spa mérvadóbb lesz a lemaradásuk mértékéről.
Az időmérős bukását követően szép felzárkózást láthattunk Pereztől a hetedik helyig – a mexikói szerint a Red Bull teljesítménye a helyén van, már csak ki kell sajtolnia belőle. Részletek.
Perez teljesítménye és jövője ismét téma volt. A Red Bull F1-es vezére ismét fenntarthatatlannak nevezte Perez formáját a hungaroringi Q1-es baleset után. Helmut Marko elismételte: a nyári szünetben döntenek. Daniel Ricciardo arról beszélt, nem vonta be őt a Perez-ügy részleteibe a Red Bull: az ausztrál azonban ettől függetlenül úgy érzi, ezeken a futamokon hajtania kell, mivel most dől el F1-es jövője.
A Red Bullnál maradva sajtóhírek szerint a csapat F1-es tanácsadója aláírt egy dokumentumot, hogy 2026-ig marad az istállónál – ezzel bezárulhatott a kapu Verstappen előtt a Mercedes felé. Részletek.
Antonelli a Hungaroringen nyert először főfutamot
Az alternatív stratégia volt a győzelem kulcsa, a Mercedes-junior Andrea Kimi Antonelli pedig remekül kihasználta a felkínálkozó lehetőséget – óriási előnnyel nyerte meg az F2 főfutamát. Részletek.
Újabb dupla győzelem született a Formula-3-ban a Hungaroringen, ezúttal az ART párosa örülhetett a szokatlanul eseménytelen főfutamon az Alpine-junior Nikola Tsolov vezetésével. Összefoglaló.
Pascal Wehrlein a Formula-E világbajnoka
A német a londoni évadzáró forduló szombati első futamán aratott győzelme után magához ragadta a vezetést a Formula-E világbajnoki összetettjében, de csak három pont volt az előnye Mitch Evans és hét Nick Cassidy előtt. Ez ráadásul a vasárnapi időmérő után még szorosabbá vált, hiszen Cassidy zsebelte be a pole-t és az érte járó három pontot – így négy vb-egységen belül várta a piros lámpák kialvását a három esélyes!
Az elektromos széria történetének egyik legfeszültebb szezonfináléját hozta a második londoni futam egy bizarr hibával: végül a Porsche németje lett a bajnok a Jaguar duója előtt. Összefoglalónk a londoni futamról itt található.
A WRC-ben bemutatkozó Lett Ralit behúzta a szuperspeciáltól Power Stage-ig vezető Kalle Rovanpara. A hazai meglepetésember, a két szakaszt is megnyerő Martin Sesks a legvégén bukta el a megérdemelt harmadik helyet műszaki hiba miatt: így Sebastien Ogier és Ott Tanak álltak a dobogóra. Sesks végül hetedik lett, egy pozícióval végzett a vb-éllovas Thierry Neuville előtt, akinek pontelőnye nyolc egységre olvadt Tanakhoz képest.
A TCR World Tour Brazíliába utazott: Interlagosban az első futamot Esteban Guerrieri nyerte, Michelisz Norbert négy helyet javítva hatodikként látta meg a kockás zászlót, aztán a fordított rajtrácsos pole-ból nyerni tudott a második futamon: szezonja második győzelmével 15 ponttal vezet az új kihívó, Guerrieri előtt.