Kalandos versenye volt a végül ötödikként záró Max Verstappennek vasárnap a Hungaroringen. Kezdődött azzal, hogy a start után a bukótérbe kiszaladva jött fel a második helyre, és bár úgy érezte, hogy a McLarenek leszorították és nem maradt neki hely a pályán, végül a csapat kérésére visszaadta a pozíciót Lando Norrisnak.
A regnáló világbajnok szerint azonban visszatekintve ez a történet egyáltalán nem számított, mert sem a tempó, de főleg a taktika sem volt megfelelő a Red Bullnál az F1-es Magyar Nagydíj futamán:
„Nyilván nem volt meg ma a tempónk a McLaren ellen. Úgy vélem, így is végezhettünk volna harmadik helyen, de a rossz stratégiai döntések hátrányba hoztak, folyamatosan harcolnom kellett emberekkel és megelőznöm őket. Ma ez nem működött: nagy a forróság, és amint közel érsz egy másik autóhoz, a gumik túlmelegednek, így gyakorlatilag az összes gumielőny eltűnik már.”
Úgy érzi, Hamilton bemozgott a féktávon
A verseny hajrájában az említett eltolt bokszstratégia miatt előbb Charles Leclerc-en, majd Lewis Hamiltonon kellett volna áthámoznia magát Verstappennek, utóbbival azonban ütközött az 1-es kanyarban. A holland már a rádióban is arra panaszkodott, hogy úgy érezte, hogy a mercedeses bemozgott féktávon, és szerinte ez vezetett a koccanást előidéző elfékezéséhez is:
„Sokan szarral dobáltak engem Ausztriában, ahol az emberek azt mondták, hogy bemozogtam féktávon, bla-bla-bla. Pedig az első mozdulattal pozícionáltam az autómat, és onnan egyenesen haladtam” – húzott párhuzamot a néhány héttel ezelőtti, Lando Norris elleni spielbergi csatájával.
„Ma a féktávon ő folyamatosan fordult jobbra, és ezért is fékeztem el magam, mert nyilván rápróbáltam az előzésre, de aztán láttam, hogy a külső íven haladó autó folyamatosan közelít felém. Különben már korábban ütköztünk volna, meg kellett fékeznem az autót, ezért blokkoltam.”
Túl kemény volt a rádióban?
Verstappen a futam során a szokottnál is keményebb hangot ütött meg a csapatrádióban mérnökével, Gianpiero Lambiasével szemben. Ám amikor ezt felvetették neki, hogy most még ingerültebb volt, a vb-éllovas így reflektált:
„Nem értek egyet ezzel. Nyilván csak ideges voltam a maiak miatt. Talán a csapat az adott pillanatban nem észlelte, mit rontott el vagy nem látták át, hogy ennyire nehéz követni a másikat.”
Arra a kérdésre, hogy mivel volt leginkább elégedetlen, a tempóval vagy a taktikával, így felelt a 26 éves versenyző: „A stratégiával… Az autó miatt eleve nehéz versenynek néztünk elébe a McLaren legyőzése szempontjából, de legalább a harmadik helyet meg kellett volna szereznünk, és ez sem sikerült.”
Verstappen hangsúlyozta: máskor is volt már ideges, ki szokta fejteni a véleményét a rádióban, és azt is megjegyezte, hogy bízott benne, hogy a második kiállásnál jobb döntést hoznak, de ez nem így történt, ezért is volt bosszús. „De ez nem zavaró vezetés közben” – tette hozzá.
Az interjú végén azt is megkérdezték Verstappentől, hogy mit szól azokhoz a kritikákhoz, miszerint túlságosan keményen kommunikál a csapatával és a versenymérnökével a rádión, a holland pedig tömör üzenetet küldött: „Ők mind elmehetnek a picsába.”