A Formula-2 tegnapi sprintfutamához hasonlóan a főfutam is egy nem várt fordulattal kezdődött, ráadásul jóval a rajt előtt. A bajnoki éllovas Isack Hadjar, aki a harmadik rajtkockában sorakozhatott volna fel, nem hajtott ki időben a rajtrácsra, így a bokszutcából kellett kezdenie a versenyt. A pole-pozícióból elsőszámú riválisa, Paul Aron rajtolhatott, mögötte Enzo Fittipaldi és Gabriel Bortoleto következett.
Aron rajtja borzasztóan sikerült, majd az első kanyart el is fékezte és szélesre sodródott, egészen a hetedik helyig esett vissza. Victor Martins az ötödik pozícióból indulva állt az élre remek elrugaszkodásának köszönhetően, de Fittipaldi szorosan a nyomában maradt az első körökben, és folyamatosan szorongatta az ART-s versenyzőt. A negyedik és ötödik helyen érkező Zane Maloney és Andrea Kimi Antonelli voltak az első pilóták a sorban, akik az alternatív gumistratégiát választották, azaz a kemény abroncsokon rajtoltak.
Az élen stabilizálódni látszódtak a különbségek, a negyedik helyért viszont komoly csata zajlott, Antonelli nagyszerű manőverrel tudta maga mögé utasítani Maloney-t. A nyolcadik körben jönnie kellett a biztonsági autónak, miután Aron sodródott bele Maloneyba, ezzel mindkét versenyző futama véget ért. A lágy gumikon rajtolók ki is használták a lehetőséget, és kihajtottak a bokszba a friss fehér oldalfalú abroncsokért.
Az újraindítás után így Antonelli állt az élen, a tegnap diszkvalifikált győztessel, Richard Verschoorral és Kush Mainival a nyomában. Martins csupán az ötödik helyig esett vissza a kerékcseréje után, hamarosan pedig már a top hármat szorongatta. A teoretikus dobogó második fokáért Fittipaldi és Bortoleto küzdöttek. Antonelli a futam felére már hat másodperces előnyt tudott magának kialakítani a sor elején, kötelező bokszkiállása azonban továbbra is hátra volt. Mindeközben Martins egészen a második helyig jött vissza és az olasz nyomába eredt.
LAP 22 / 37
— Formula 2 (@Formula2) July 21, 2024
Amaury Cordeel crashes at turn 4 but reports that he's all ok
SAFETY CAR #F2 #HungarianGP pic.twitter.com/F1axRV3DBr
A 22. körben ismét biztonsági autós fázis következett Amaury Cordeel csúnya balesete miatt. Antonelli így ki tudott hajtani a friss lágy gumikért és az ötödik helyen tért vissza a pályára. A Mercedes-junior kihasználta a sokkal jobb tapadást: nagyon hamar átverekedte magát az előtte kemény gumikon autózókon és bő kilenc perccel a vége előtt átvette a vezetést. A hátralévő időben csak tovább növelte az előnyét, és végül bő 12 másodpercet adott a mögötte érkező Martins-nek, ezzel megszerezte karrierje első F2-es főfutamos győzelmét. A harmadik helyre végül Verschoor tudott odaérni, aki szintén kihasználta a gumielőnyét és az utolsó körben utasította maga mögé Bortoletót. Aron és Maloney kiesésével, valamint Hadjar 18. helyével az összetett élmezőnyének pilótái mind nulláztak.
Végeredmény:
Hely | Pilóta | Csapat |
1 | A.K.Antonelli | Prema Racing |
2 | Victor Martins | ART Grand Prix |
3 | R.Verschoor | Trident |
4 | G.Bortoleto | Invicta Racing |
5 | Enzo Fittipaldi | Van Amersfoort Racing |
6 | Dennis Hauger | MP Motorsport |
7 | Kush Maini | Invicta Racing |
8 | Ritomo Miyata | Rodin Motorsport |
9 | Taylor Barnard | PHM AIX Racing |
10 | R.Villagómez | Van Amersfoort Racing |
11 | Roman Staněk | Trident |
12 | Pepe Martí | Campos Racing |
13 | Franco Colapinto | MP Motorsport |
14 | Zak O'Sullivan | ART Grand Prix |
15 | Oliver Bearman | Prema Racing |
16 | J.M.Correa | DAMS Lucas Oil |
17 | Jak Crawford | DAMS Lucas Oil |
18 | Isack Hadjar | Campos Racing |
19 | Joshua Duerksen | PHM AIX Racing |
Amaury Cordeel | Hitech Pulse-Eight | |
Paul Aron | Hitech Pulse-Eight | |
Zane Maloney | Rodin Motorsport |