Az F3-asok után a Formula-2 mezőnye is felsorakozott a Hungaroringen a sprintfutamra, amelyet Richard Verschoor kezdhetett a fordított rajtrácsos pole-ból Kush Maini és Zane Maloney előtt. A Mercedes reménysége, Andrea Kimi Antonelli a negyedik rajtkockából indult.
Már a lámpák kialvása előtt jött a dráma: Maloney nem tudott elindulni a harmadik helyről a felvezető körre, így az egyik győzelmi esélyes rögtön ki is szállt a csatából. Verschoor szépen rugaszkodott el a rajtnál, de Antonelli – aki Mainival és Verschoorral ellentétben a lágy gumikat választotta a kemények helyett – már az első körben szorongatta a hollandot. A tridentes agresszívan – néha már-már túl agresszívan – védekezett a premás ellen, aki viszont a negyedik kör elején mégis átverekedte magát rajta és az élre állt. Antonelli ki is használta a lehetőséget, egy-két kör alatt két másodpercre húzott el a sortól.
A Mainiék mögött érkező, lágy abroncsokon lévő versenyzők nem tudták előrébb verekedni magukat, így innentől a gumimenedzsmentről szólt a futam. A sprint feléhez közeledve elkezdtek elfogyni a piros oldalfalú gumik Antonelli Premáján, így Verschoor és Hadjar egyre közelebb kerültek az olaszhoz, néhány tizedre ledolgozva a hátrányukat. A Mercedes-junior a 17. körig bírta a hátulról rá nehezedő nyomást, amikor is sokadjára elfékezte az abroncsait, szélesre sodródott az első kanyarban, így Verschoor és Maini is megelőzték, hamarosan pedig tovább csúszott hátrafelé a premás. Csapata úgy döntött, nincs értelme tovább koptatni a lágy abroncsokat, így a sprinten szokatlannak számító módon kihívták a bokszba egy kerékcserére.
Az élen Verschoor és Maini első két helye stabilnak tűnt, mögöttük a harmadik helyen lévő Victor Martins a piros oldalfalú gumikon nem jelentett veszélyt rájuk. Eközben a bajnoki tabella éllovasa, Isack Hadjar folyamatosan tört előre a kemény abroncsokon, néhány körrel a vége előtt már a dobogóért harcolt Martins-nel. Riválisa, az összetett második Paul Aron szintén a fehér oldalfalú gumikon jött előre a hetedik helyig.
Richard Verschoor és Kush Maini végül simán behúzták az első és második helyet, Martins pedig remek gumimenedzsmentjének köszönhetően a lágy gumikon hozta be az ART-t a harmadik helyre. Antonelli és Bearman is kicsúsztak a pontszerző helyekről, Hadjar pedig növelte az előnyét az összetettben.
FRISSÍTÉS: Órákkal később Verschoort túl vékony padlólemez miatt kizárták, így Maini örökölte meg a győzelmet.
Sprinting to the points #F2 #HungarianGP pic.twitter.com/cWRMBpjV44
— Formula 2 (@Formula2) July 20, 2024