DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
F1

„A tempónk biztató, de nem elég ahhoz, hogy elégedett legyek” – Leclerc

A Ferrari versenyzője szerint erős teljesítményt mutattak a Hungaroringen, azonban a hiányosságaik miatt nem tudnak a McLaren szintjére jutni – Spa mérvadóbb lesz a lemaradásuk mértékéről.

A hatodik helyről rajtolva negyedikként zárta a Magyar Nagydíjat Charles Leclerc – a monacói szűk 20 másodperces lemaradással szelte át a célvonalat a futamgyőztes Oscar Piastri, a második Lando Norris és a bronzérmes Lewis Hamilton mögött. A Ferrari pilótája a második kerékcserés etapot követően Max Verstappen Red Bullja elé került, ám a holland a pályán visszaszerezte a negyedik pozíciót – a Hamiltonnal való összeütközésének köszönhetően örökölte meg a monacói ismét a helyezést.



A leintést követően így értékelt Leclerc a Formula.hu helyszíni jelenlétében: „Úgy érzem, a tempónk elég erős volt, azonban egy ilyen típusú pályán nehéz előzni. Az első és a második etapunk is meggyőző volt, a harmadik szett abroncsra váltás előtt viszont nehéz döntés elé kerültünk: vagy Lewissal együtt jövünk a bokszba ezzel Max elé kerülve, vagy maradunk kint Max-szal.”

„Végül az előbbinél maradtunk, ami nem volt rossz meglátás, ám nagyon megnehezítette a dolgom – egy használt szett közepes került az autómra. Trükkös volt, a tempónk bizakodásra ad okot, de ez nem elég ahhoz, hogy elégedetté tegyen: ha a nagy képet nézzük, továbbra is lassúak vagyunk az időmérőn a fő kihívóinkkal szemben, és az ehhez hasonló pályákon ennek megfizetjük az árát.”

Mi a valós teljesítmény?

A kvalifikációt Carlos Sainz négy és fél tizedes lemaradással, míg Leclerc szűk héttizedes hátránnyal zárta – ezen adatok és a nagydíjon látottak alapján így fogalmazott a monacói a valós tempójukról: „Az időmérőn főleg Carlos tudott nagyon erős kört teljesíteni, így a köztük levő különbség a mérvadó.”

„Lehet, hogy ez csak erre a pályára vonatkozóan specifikus – hiszen nagy volt a lemaradásunk – de szerintem volt még egy kicsit több az autónkban. Az olyan aszfaltcsíkon, mint Spa, fog megmutatkozni a valós különbség, ezen a pályán fognak ejőjönni főként a hiányosságaink. Itt mi is meggyőződünk arról, hogy pontosan mit kell kijavítanunk, illetve, hogy az erre a hétvégére hozott fejlesztésünk valós segítség-e.”

Arra a kérdésre pedig, hogy van-e még a szezon hátralevő részében olyan helyszín, ahol esélyesek lehetnek a győzelemre, így felelt: „Nem gondolnám, ha így marad az autónk. Monaco nagyon specifikus pálya volt, az ottani erős teljesítményünk nem jelenti, hogy ez máshol is meg fog valósulni. Papíron nem vagyunk a legesélyesebbek.”

Hol a hiba?

„Megértettük a hibáinkat, a fejlesztések jó irányba viszik a teljesítményünket” – osztotta meg Leclerc. „Az a probléma, hogy a hiányosságaink hol felbukkannak, hol nem – ezáltal nehéz egyértelműen meghatározni, hogy milyen módosítás segít rajtunk.”

„Talán már kevesebbszer jelennek meg, főként az egyensúllyal kapcsolatos gondokra kitérve, de amin nem tudunk javítani, az az intenzitásuk: ha ott van, akkor nagyon is ott van. Jó irányba haladunk a kiküszöbölésükre, azonban Spában ismét fennakadást okozhatnak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: