Pascal Wehrlein a londoni évadzáró forduló szombati első futamán aratott győzelme után magához ragadta a vezetést a Formula-E világbajnoki összetettjében, de csak három pont volt az előnye Mitch Evans és hét Nick Cassidy előtt. Ez ráadásul a vasárnapi időmérő után még szorosabbá vált, hiszen Cassidy zsebelte be a pole-t és az érte járó három pontot – így négy vb-egységen belül várta a piros lámpák kialvását a három esélyes!
A mindent eldöntő második London ePrix elején Cassidy megőrizte a vezetést a Maximilian Günthert átlépő Jaguar-csapattárs, Evans előtt, akit először meg is kért a csapat, hogy alakítson ki különbséget a vezetőhöz képest, hogy Cassidy „szabadon” felvehesse az első támadó módját.
Később azonban Evans mégis támadásba lendült honfitársa ellen, és át is vette a vezetést, amikor Cassidy másodszor is aktiválta a támadó módot – amely után Wehrlein is elé került. A Porsche németje ráadásul Evans első helyét is fenyegette, mivel jobban állt energiával is, a futam második felében pedig folyamatosan támadta is az új-zélandit.
A végjátékban Cassidy szállt ki először a csatából, Antonio Felix da Costa ugyanis nekikoccant, a vb-aspiráns pedig defektet kapott és ütközött Güntherrel – bár folytatni tudta még a versenyt egy bokszlátogatás után, de később mégis feladta a viadalt.
Az igazi dráma azonban még hátra volt: az élen Oliver Rowland szólt bele a talpon maradt két bajnokesélyes csatájába, amely aztán szürreális módon vett fordulatot és dőlt el. Evans és Wehrlein ugyanis előbb egy safety car-fázis miatt nem tudta aktiválni az utolsó támadó módját, majd a biztonsági autó kiállása után Evans el is vétette a zónát!
Emiatt a jaguaros a következő körben is kénytelen volt kimenni a támadó módért, ezzel viszont Wehrlein megelőzte. Ez pedig azt jelentette, hogy Rowland nyert, Wehrlein pedig a második helyével megnyerte a világbajnokságot! A korábban az F1-et is megjárt német első vb-címét ünnepelte a Porsche színeiben, míg a Jaguar a csapatvilágbajnoki elsőséggel vigasztalódhatott.
A 2. futam végeredménye:
1. | Oliver Rowland | Nissan | |
2. | Pascal Wehrlein | Porsche | 1.055 |
3. | Mitch Evans | Jaguar | 3.782 |
4. | Sébastien Buemi | Envision | 4.004 |
5. | Antonio Felix da Costa | Porsche | 4.362 |
6. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 4.805 |
7. | Nico Müller | Abt | 5.202 |
8. | Robin Frijns | Envision | 5.582 |
9. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | 6.104 |
10. | Lucas di Grassi | Abt | 6.667 |
11. | Jake Hughes | McLaren | 7.107 |
12. | Sergio Sette Câmara | ERT | 7.579 |
13. | Norman Nato | Andretti | 8.076 |
14. | Dan Ticktum | ERT | 9.478 |
15. | Sacha Fenestraz | Nissan | 19.185 |
16. | Nyck de Vries | Mahindra | 43.480 |
Kiesett: | |||
Nick Cassidy | Jaguar | ||
Max Günther | Maserati | ||
Jehan Daruvala | Maserati | ||
Sam Bird | McLaren | ||
Edoardo Mortara | Mahindra | ||
Jake Dennis | Andretti |