A 2013-as szezonnak épp a felezőpontján rendezték a 28. Formula-1-es Magyar Nagydíjat, melyre az akkor háromszoros világbajnok Sebastian Vettel komoly előnnyel érkezhetett meg. Az addigi kilenc futamból a német négyet megnyert, s emellett volt két további dobogója is, így 34 ponttal járt Fernando Alonso előtt a bajnoki táblázaton, míg Kimi Raikkönen hátránya 41, Lewis Hamiltoné 58, Mark Webberé pedig 64 egység volt.
A Magyar Nagydíj előtt három, utána pedig négy hét szünet volt abban az évben, július elejétől augusztus végéig ez volt az egyetlen futam, mely enyhíthette a rajongók F1 iránti éhségét. Stílszerűbb lenne szomjúságot írnunk, a versenyt ugyanis roppant meleg időben rendezték, ami az előzetes számítások szerint nem kedvezett a Mercedesnek, mely hiába volt roppant gyors – az első kilenc hétvégén hat pole-t szereztek –, a gumikezelés terén komoly gondokkal küzdöttek.
Ami az egykörös tempót illeti, azzal ezúttal sem volt probléma: a Q1-ben és a Q2-ben Rosberg volt a leggyorsabb Hamilton előtt, ám az edzés harmadik szakaszában mégsem született kettős Mercedes-siker, hiszen Rosberg kellemetlen meglepetésre csak negyedik lett. Hamilton viszont megszerezte a pole-t, a szezon során immár negyedszer, míg mögé a bajnoki éllovas Sebastian Vettel, és a lassan Magyarország-specialistává váló Romain Grosjean sorolhatott be a felvezető körön – a francia az előző évi második rajthelyéhez ezúttal egy harmadikat tehetett hozzá.
S hogy Rosberg mellett kik lehettek elégedetlenek a kvalifikációval? Kimi Raikkönen a 6., Mark Webber pedig a 10. rajthelyet szerezte meg, miközben csapattársaik mehettek nyilatkozni az edzés után, a korábbi hungaroringi győztes Jenson Button 13. lett, Paul di Resta pedig már a Q1-ben kiesett a Force Indiával, kevesebb mint egy másodpercet adva csak a legjobb Caterhamnek.
A rajtot követően történt néhány változás az élmezőnyben: Massa megelőzte Raikkönent, Webber és Button több helyet javítottak gyengécske rajtpozíciójukhoz képest, Rosberg viszont kétszer is elhagyta a pályát, így egészen a 12. helyig csúszott vissza. Az ezt követő körökben nem történt sok változás, egészen addig míg Hamilton ki nem állt kerékcserére, ahonnan Button mögé tért vissza, ám hamar megelőzte a britet, az őt követő Vettel viszont beragadt a 2009-es bajnok mögé.
Vettel kiállása után Grosjean, majd a keményebbik gumin startoló Webber is az élre állt egy időre, s úgy tűnhetett, hogy akár az élmezőny dolgába is lesz esélye beleszólni. Nem lett, a meleg ugyanis kikezdte a keményebb keveréket, így az ausztrál végül kénytelen volt beiktatni egy extra kerékcserét. Az élmezőnyben zajlottak az események a verseny ezen szakaszában: Vettel első szárnya Button előzése közben sérült meg, majd Grosjean ért össze a McLaren versenyzőjével.
Ezt követően mutatta be a jó formában lévő francia a verseny legnagyobb előzését: második kiállását követően Massát támadta, s végül a négyes kanyar külső ívén utasította maga mögé a brazilt. A versenyirányítás azonban szabálytalannak minősítette a manővert, mivel időközben elhagyta a pályát, így áthajtásos büntetésre ítélték a francia versenyzőt, aki szezonbéli harmadik dobogójáért küzdött.
Grosjean így aztán nem, csapattársa, Raikkönen viszont felkerült a dobogóra, sőt Vettel problémáit kihasználva végül a második helyen ért célba a finn. A háromszoros világbajnoknak csak a pódium alsó foka jutott, míg mögötte következett a háromszor cserélő Webber, a szürke versenyt futó Alonso, a büntetett Grosjean, az egymás utáni második erős versenyét teljesítő Button, a többekkel bajszot akasztó Massa, a már körhátrányban befutó Perez és a saját maga és csapata szezonbéli első pontját szerző Maldonado, aki annak köszönhette tizedik helyét, hogy Rosberg autója a hajrában megadta magát.
Hamilton sikerével tíz pontot faragott Sebastian Vettel mögötti így is tetemes hátrányán, s bár Kimi Raikkönen volt ekkor a legközelebb a némethez, úgy tűnt, hogy a 2008-as világbajnok lehet majd Vettel legnagyobb kihívója a szezon hátralévő részében. Ennél nagyobbat azonban nem is tévedhettünk volna, a fennmaradó kilenc versenyt ugyanis Vettel egytől-egyig megnyerte, háromszor Alonso, háromszor Webber, egyszer-egyszer pedig Raikkönen, Grosjean és Rosberg előtt, míg Hamilton a soron következő Belga Nagydíj után még csak a pezsgőzésig sem jutott el többet abban az évben...
28. Magyar Nagydíj - 2013. július 26-28. | |||||||
A rajtsorrend | A futam végeredménye | ||||||
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19.388 | 1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:42:29.445 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +0.038 | 2. | Kimi Raikkönen | Lotus-Renault | +10.938 |
3. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +0.207 | 3. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +1".459 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | +0.332 | 4. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +18.044 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | +0.403 | 5. | Fernando Alonso | Ferrari | +31.411 |
6. | Kimi Raikkönen | Lotus-Renault | +0.463 | 6. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +52.295 |
7. | Felipe Massa | Ferrari | +0.541 | 7. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +53.819 |
8. | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | +1.253 | 8. | Felipe Massa | Ferrari | +56.447 |
9. | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | +3.010 | 9. | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | +1 kör |
10. | Mark Webber | Red Bull-Renault | - | 10. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | +1 kör |
Leggyorsabb kör: Mark Webber - 1:24.069, 61. kör | |||||||
Versenytáv: 70 kör, Idő: napos, forró |
További érdekességek
A rovat korábbi cikkei:
1986 - Piquet élete előzésével győzött
1987 - Mansell-dráma, Kesjár autóba ült
1988 - A Senna-Prost csata újabb fejezete
1989 - Mansell legendássá tesz egy kanyart
1991 - Az utolsó futam Schumacher nélkül
1992 - A Vörös Ötös nálunk ér csúcsra
1993 - Csillagok hullnak, születnek újak
1994 - A Mester első magyarországi sikere
1995 - Amikor Schumachernek sem volt válasza
1996 - Villeneuve letette névjegyét
1997 - Amikor "eltűnt" Damon Hill
1998 - Schumacher legnagyobb győzelme
1999 - Finn ünnep Schumacher távollétében
2000 - Hakkinen-dupla a pokoli hőségben
2001 - A Ferrari kettős címszerzése
2002 - Barrichello búcsúztatta a "régi" Ringet
2003 - Alonso nálunk ér fel a csúcsra
2005 - Raikkönen felzárkózik Alonsóra
2007 - Robban a bomba a McLarennél
2008 - Kovalainen öröme, Massa bánata
2009 - Egy majdnem tragikus baleset
2010 - A safety car mindent felkavart