Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. június 18. kedd
F1

Nem sokat ért a Ferrari bődületes végsebessége

Újabb bizonyítékot adott a kínai pálya arra, hogy végsebesség tekintetében már szinte azonos szintre képes a négy motorgyártó. A Ferrarik a beállítás miatt végeztek elöl, mögöttük színes a paletta.

Ha csak a csúcssebességeket nézzük, alig-alig van eltérés a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda között, köszönhetően az utóbbi hónapokban láthatóan felzárkózó franciáknak és japánoknak. Sanghajban már a hétvége korábbi szakaszában is látszott, hogy a vörös versenyautók végsebessége látványosan jobb, mint a riválisoké, mivel kevesebb leszorítóerőre állították gépeiket.

A gumigyilkos pálya híres 1,4 kilométer hosszú egyeneséről is, ami miatt a Ferrari feltétlenül előnyt remélt a magas végsebességtől. Utólag láthatjuk, ez önmagában nem tette versenyképesebbé az olasz versenyautókat, hiába végzett ugyanis az időmérő edzésen végzett mérések alapján az első két helyen Sebastian Vettel és Charles Leclerc, esélyük sem volt megszorítani (vasárnap sem) Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast. 

A futamot simán megnyerő Hamilton például csak a 14. helyet foglalja el a csúcssebességek listáján, ráadásul csak 18 pilóta eredménye értékelhető, mivel Alexander Albon nem is vett részt az időmérőn, Antonio Giovinazzi Alfa Romeója pedig már első mért körében tönkrement.

Vettel Ferrarija nagyon húzott, de a kanyarokban a Mercedes volt a király

A tabella első hat helyén mind a négy gyártó képviselője megtalálható, ami az elmúlt években nem volt megszokott, idén azonban egyre inkább. Vettel 327,1 kilométer/órás végsebessége megdönthetetlennek bizonyult, Leclerc csak egy km/órával ment lassabban, a harmadik helyen pedig egy Renault, Daniel Ricciardo található, ő már a 324-et sem érte el. Az ötödik pozícióban egy Hondát, a hatodikon egy Mercedest találunk.

Szakértők azonban már pénteken és szombaton is kiszámolták a GPS adatok alapján, hogy hiába szereztek Vettelék az egyenes szakaszokon öt-hét tizedes előnyt, a lassú kanyarokban ezt teljes egészében elvesztették. A kvalifikáció és a verseny végeredményét látva még többet is. Összességében a Ferrari-motorok gyorsak, az öt mérhető pilóta mindegyike az első kilencben végzett a mérések szerint, de ez önmagában kevés, a Haasok például hiába indultak a legjobb tízből, végül Magnussen és Grosjean is kicsusszant a pontszerzők közül.

A Williamsre pedig komoly munka vár, a sort ugyanis Robert Kubica zárta 313,6 kilométer/órával, ami még ezen a téren is komoly aerodinamikai lemaradást sejtet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?