DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda

Motor

Ugrott az Alpine-motor az Andrettinek?

A franciák szerint lejárt az előszerződésük az F1-be vágyó amerikai csapattal: minden további egyeztetés csak akkor lehetséges, ha végleg zöld jelzést kapnak.

részletek

Kecskés Bence sporttörténeti mérföldkőhöz ért a magyar gyorsasági motorozásban

Az NTR Team fiatal tehetsége október elején szabadkártyával indul a FIM JuniorGP világbajnokság aragóni fordulójának Európa-bajnoki betétfutamán.

részletek

Halasztják a gumimelegítők tiltását az F1-ben

Az F1 Bizottság pénteki ülésén arról döntöttek, hogy jövőre még folytatják a tesztelést és csak 2025-től vezetik ki slick gumiknál a paplanokat.

részletek

Nagyrészt menthetetlen Russell ausztrál motorja

Kiderült, mi okozta a brit pilóta Mercedesének látványos kigyulladását és kiesését az F1-es Ausztrál Nagydíjon – csak az elektromos komponensek menthetők.

részletek

Már idén teszteli első prototípus F1-es motorját az Audi

Sanghajban osztott meg friss részleteket a 2026-ban a Sauber gyári motorpartnereként érkező német gyártó: zajlanak a fejlesztések minden téren.

részletek

Kovács Bálint: Felkészültünk, jöhet a nagy száguldás

A H-Moto Team pilótája elvégezte az utolsó simításokat a Maco Racing Team versenyzőjeként Le Mans-ban, ahol a hétvégén a legendás 24 órás viadalt rendezik.

részletek

Az előző motornak annyi – Norris

Szoros csatára számít a középmezőnyben a brit versenyző, akinél több erőforrás-alkatrész is cserére szorult a versenygépében. Lando Norris esetében összesen öt elemet kellett kicserélni, köztük a belső égésű motort, mivel az előző teljesen tönkre ment a pilóta elmondása szerint.

részletek

Mi fán terem a motorolajok API és ACEA besorolása?

API és ACEA. Valószínűleg a legtöbb autótulajdonosnak nem sokat mond ez a két mozaikszó. Pedig gépjárművük életében, annak gyártásának helyétől függetlenül, fontos szerepet tölt be. Legyen szó európai, amerikai vagy éppen japán kocsiról, mindegyikbe kell valamilyen motorolaj. Az azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen. Mi megmutatjuk, hogy hova mit szoktak önteni a szervizben, amikor olajat cserélnek a szakemberek.

részletek

A valaha volt legrosszabb F1-es motorok – 2. rész

Óriási az érdeklődés a motorgyártók részéről a Formula-1 iránt, hiszen hatan máris elkötelezték magukat a 2026-os indulás mellett.

részletek

A valaha volt legrosszabb F1-es motorok - 1. rész

Óriási az érdeklődés a motorgyártók részéről a Formula-1 iránt, hiszen hatan máris elkötelezték magukat a 2026-os indulás mellett.

részletek

Megingathatatlan Mercedes, lebőgő Ferrari és Alpine – kik voltak a legmegbízhatóbbak idén az F1-ben?

Egy téren 2022-ben is a Mercedes jelentette az etalont az F1-ben: egyetlen műszaki hibával hozták le a szezont. A Ferrari teljesítette a legkevesebb kört.

részletek

„A jövő évi Ferrari-motor egy bomba lesz”

Ezt Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke mondta el az alapján, amit a Scuderia leköszönő F1-es vezetőjétől, Mattia Binottótól hallott. Az amerikai istálló még tovább fejlődne 2023-ban.

részletek