A kínai pályára a pénteki GPS-mérések szerint extrém beállítást alkalmaz a Scuderia a minél kisebb légellenállás érdekében. Ez azonban a kanyarokban a leszorítóerő rovására megy, így amennyi előnyt összegyűjtenek az egyenesben, azt elveszítik Vettelék a kanyarokban. Tény, ezzel nagyobb esélyük lesz előzni, de egyáltalán sikerül előzési pozícióba kerülniük?
Az Auto Motor und Sport számításai szerint (a pénteki edzésekre alapozva) a Red Bull-Honda motorerő tekintetében hajszálnyi hátrányban van a Mercedesszel szemben, az egyenesekben a Ferrari látványosan gyorsabb bárki másnál. Az energiaitalos istálló főtanácsadója, Dr Helmut Marko szerint nyolc tizednyi előnyhöz jut az olasz istálló csak az egyenes szakaszokon. De ez később visszaüt.
A német szaklap is közel hasonló következtetésre jutott a GPS-adatok alapos vizsgálata után, az AMuS 0,7 másodperces fórt mért a Ferrarinak az egyenesben, utána azonban a kanyarokban a teljes összegyűjtött előny megy a levesbe. Kifejezetten alacsony leszorítóerőt használhatnak, ez is magyarázhatja az Ausztrál Nagydíjon látott gyenge produkciót. A gumikat sem tudják emiatt a megfelelő működési tartományban tartani, sokat csúszkál Vettel és Leclerc is.
A második szabadedzés GPS-adatai alapján a Mercedes a versenytempó tekintetében is kevéssel a Ferrari előtt jár, a Red Bull pedig az időmérős teljesítményben elmarad, a bikák versenytempója azonban gyakorlatilag azonos a legjobbakéval. Egészen izgalmas Kínai Nagydíjnak nézhetünk elébe, a Mercedes és a Ferrari mellett ugyanis a Red Bull is beleszólhat az első hely kérdésébe.