DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Az egyenesben óriási a Ferrari fölénye

A sanghaji mérések alapján kijelenthető, hogy az egyenesek királya a Ferrari, de hiába gyűjtenek össze fél másodpercnél is nagyobb előnyt, a lassú kanyarokban mindent elveszítenek. Megéri?

A kínai pályára a pénteki GPS-mérések szerint extrém beállítást alkalmaz a Scuderia a minél kisebb légellenállás érdekében. Ez azonban a kanyarokban a leszorítóerő rovására megy, így amennyi előnyt összegyűjtenek az egyenesben, azt elveszítik Vettelék a kanyarokban. Tény, ezzel nagyobb esélyük lesz előzni, de egyáltalán sikerül előzési pozícióba kerülniük?

Az Auto Motor und Sport számításai szerint (a pénteki edzésekre alapozva) a Red Bull-Honda motorerő tekintetében hajszálnyi hátrányban van a Mercedesszel szemben, az egyenesekben a Ferrari látványosan gyorsabb bárki másnál. Az energiaitalos istálló főtanácsadója, Dr Helmut Marko szerint nyolc tizednyi előnyhöz jut az olasz istálló csak az egyenes szakaszokon. De ez később visszaüt.

Az egyenesben nehezen lesz fogható a Ferrari, de a kanyarokban elvesznek


A német szaklap is közel hasonló következtetésre jutott a GPS-adatok alapos vizsgálata után, az AMuS 0,7 másodperces fórt mért a Ferrarinak az egyenesben, utána azonban a kanyarokban a teljes összegyűjtött előny megy a levesbe. Kifejezetten alacsony leszorítóerőt használhatnak, ez is magyarázhatja az Ausztrál Nagydíjon látott gyenge produkciót. A gumikat sem tudják emiatt a megfelelő működési tartományban tartani, sokat csúszkál Vettel és Leclerc is.

A második szabadedzés GPS-adatai alapján a Mercedes a versenytempó tekintetében is kevéssel a Ferrari előtt jár, a Red Bull pedig az időmérős teljesítményben elmarad, a bikák versenytempója azonban gyakorlatilag azonos a legjobbakéval. Egészen izgalmas Kínai Nagydíjnak nézhetünk elébe, a Mercedes és a Ferrari mellett ugyanis a Red Bull is beleszólhat az első hely kérdésébe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: