Balhéval kezdődik az év: Giedo van der Garde, a Sauber 2014-es tesztpilótája elvileg versenyülést a kapott 2015-re, ezért még közvetlenül az Ausztrál Nagydíj szabadedzései előtt sem volt biztos, ki vezetheti a hinwiliek autóját - a holland, vagy Marcus Ericsson? Van der Garde még üléspróbán is részt vett (Ericsson overáljában!) a Sauber garázsában, végül azonban maradt az eredeti felállás, az ülés nélkül maradt versenyző pedig bíróság elé vitte ügyét.
Öröm a köbön: a tesztek után senki sem fogadott volna a Mercedes ellen, majd a brackley-iek annak rendje és módja szerint fölényes kettős győzelemmel nyitották a 2015-ös szezont.
Mindig a fénybe nézz: a kezdeti nehézségek után megédesült a Sauber hétvégéje, az első versenyén induló Felipe Nasr (képünkön) ugyanis ötödik helyre vitte be a C34-est, Marcus Ericcson pedig a nyolcadik pozícióban zárt. A gárdának több volt, ez mint kárpótlás a pontnélküli 2014-es szenvedés után, igaz, ez maradt legjobb eredményük a szezonban.
Minden kezdet nehéz: a McLaren-Honda újjáépített kapcsolata nem is kezdődhetett volna rosszabbul, hiszen a Fernando Alonsót helyettesítő Kevin Magnussen el sem tudott rajtolni, Jenson Button pedig egy pillanatig sem tudott beleszólni a többiek csatájába - de legalább befejezte a futamot, ami nem vált általánossá a szezon későbbi szakaszában.
Pályán a Manor: miután elutaztak Melbourne-be azért, hogy egy métert sem tegyenek meg, Malajziában már kipróbálhatták előző évi autójuk módosított változatát. A modell azonban távol állt a versenyképességtől, és csak Roberto Merhi tudott elrajtolni vele - a spanyol egyébiránt egész szezonban párhuzamosan versenyzett az F1-ben, és a WSR 3.5-ös bajnokságában.
Meglepetés: Sebastian Vettel már a szezon második versenyén megszorongatta a Mercedeseket, sőt, remek taktikájának köszönhetően le is győzte őket - a Ferrari 2 majdnem két év után nyert ismét futamot a télen Maranellóba költöző négyszeres bajnoknak köszönhetően.
A szezon, de legfőképpen az éjszakai versenyek leglátványosabb elemének bizonyultak a szikrázó autók, a padlólemezre szerelt titániumlapoknak köszönhetően.
Emlékszünk még az RB10-es nevéből alkotott poénokra? Nos, a Milton Keynes-iek tavalyi modellje legalább begyűjtött három győzelmet, az RB11-es viszont megsínylette az erőforrás csapnivaló megbízhatóságát, ami a szezon második felére komoly feszültségeket generált a Red Bull és a Renault között.
Épp a legjobbkor: amikor már mindenki leírta Nico Rosbeget, akkor aratott fölényes győzelmet Lewis Hamilton előtt Spanyolországban.
Amikor egy arckifejezés mindent elárul: Nico Rosberg szezonbeli második diadalát a Mercedes taktikai hibájának köszönhette, hiszen a végig vezető Lewis Hamiltont biztonsági kerékcserékre hívták Max Verstappen balesetét követően. A brit a harmadik helyre esett vissza, és a hátra lévő néhány körben már nem tudott előzéssel próbálkozni - a kétszeres bajnok 2014 után idén is csalódottan távozott a hercegségből.
Szenvedő Williams: az addig stabil harmadik erőnek számító grove-iak Monacóban szó szerint eltűntek a középmezőny mocsarában, és csak a 14-15. hely jutott nekik osztályrészül. Teljesítményükről mindent elmond, hogy csak a két Manort sikerült megelőzniük...
Jenson Button itt a monacói, csütörtöki sajtótájékoztatón vigyorog, de a verseny után is lehetett oka az örömre: nyolcadik helyének köszönhetően a McLaren-Honda először szerzett pontot a 2015-ös idényben.
Ritka hiba: Lewis Hamilton nem látjuk gyakran megingani, de ha igen, akkor sem kulcspillanatban - itt éppen a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén csúszott a falnak, de mentségére szóljon, hogy csapata átmeneti abroncsokkal küldte ki a rengeteg vízzel borított pályára.
A Williams kétarcúságát jól példázta, hogy amíg Monacóban szenvedtek, addig Kanadában visszakerültek az élmezőnybe. Nem csak hogy visszakerültek, Valtteri Bottas remekül használta ki Sebastian Vettel büntetését, és Kimi Raikkönen hibáját, így 2015-ben először vitte dobogóa csapatát.
Szokatlan pillanatoknak lehettünk szemtanúi az Osztrák Nagydíj időmérőjének utolsó perceiben: előbb Lewis Hamilton prödült meg az első kanyarban, majd Nico Rosberg (képünkön) csúszott ki célegyenesre fordulva, így egyikük sem tudott javítani korábban megfutott idején. A brit 45. pole-ját szerezte, de már a rajtnál alulmaradt csapattársával szemben, aki sima győzelmet aratott.
Bajnokok, ha találkoznak: a spielbergi futam legijesztőbb pillanata az volt, amikor Fernando Alonso szó szerint megmászta Kimi Raikkönen Ferrariját, nem sokkal a rajt után. A finn a Remus-kanyarból kigyorsítva állt keresztbe, a spanyol elől pedig elfogyott az út - szerencsére mindketten megúszták a balesetet.
Az év PR-húzása: a versenyt követően a Mercedes egyik munkatársa Monster energitalokkal látja el rajongókat - a Red Bull Ringen...
Egy elszalasztott lehetőség: a két Williams, Felipe Massa vezetésével lerajtolta a Mercedeseket a Brit Nagydíj elején, majd végig uralták a verseny első szakaszát. A csapat előbb nem engedte előzni a magát gyorsabbnak valló Valtteri Bottast, amikor pedig igen, akkor a finn nem tudott elmenni csapattársa mellett. A "szokatlan" szituációban lévő Williams végül egyik pilótáját sem tudta dobogóra küldeni, mert a verseny végén eleredő esőben szokás szerint nem tudtak felpörögni, így csak a 4-5. helyen zártak.
Hometown Hero: Lewis Hamiltonnak ezúttal nem kellett csapattársa műszaki hibája, hogy nyerjen Silverstone-ban, igaz, az esőben Rosberg húzta a rövidebbet.
Motordráma: 2015-ben sajnos nem a pályán zajló remek küzdelmekről, vagy a kiélezett vb-csatáról írhattunk legtöbbet, hanem a Red Bull és a Renault vitájáról. Itt éppen Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke figyeli Cyril Abiteboult, a Renault F1-es programjának vezetőjét - őszre majdnem a szakításig fajult a két fél kapcsolata a francia motorok megbízhatatlansága miatt, de a szükség végül még is úgy hozta, hogy ne vágjanak el minden köteléket egymás között.
Folytatjuk!