Az Abu Dhabi Nagydíj hétvégéjének még egyenlő feltételekkel vágnak neki a McLaren-pilóták, de ha úgy alakul a futam, hogy már csak egyiküknek maradt reális esélye a Formula-1-es világbajnoki címre, akkor elképzelhető csapatutasítás – ismerte el Zak Brown.
A szezonzáró előtt Lando Norris 12 ponttal vezet Max Verstappen és 16-tal Oscar Piastri előtt, azaz még a wokingiak mindkét pilótája meccsben van a végső elsőségért, de közben az ősszel egyre fenyegetőbb közelségbe kerülő Verstappennek is reális esélye maradt arra, hogy elorozza előlük a trófeát.

Emiatt egyre komolyabban téma, hogy alkalmazhat-e csapatutasítást az a McLaren, amely egész szezonban a Norris és Piastri közötti egyenlőséget szajkózta – még ha voltak sokak szemében megkérdőjelezhető lépéseik is, mint például a monzai pozíció-visszacsere a brit elrontott kerékcseréje után.
Norris csütörtökön arról beszélt, hogy nem egyeztettek ilyesmiről és ő személyesen nem is kérne ilyesmit Piastritól, míg például a Mercedest erősítő George Russell kijelentette: nem lenne fair az ausztrállal szemben, ha az egész éves egyenlősdi után most beállítanák Norris mögé.
A McLaren vezetőségéből Andrea Stella csapatfőnök Katar után úgy fogalmazott, hogy amíg mindkét pilótájuknak van esélye a címre, nem fognak beleszólni. Most Brown a másik oldalról közelítette meg a kérdést – azaz ha egyikük végleg és érdemben kikerül a képből (aki gyakorlatilag szinte csak Piastri lehet), akkor előfordulhat, hogy Norris segítésére kérik:
„Igen, természetesen. Realisták vagyunk. Meg akarjuk nyerni a pilóták világbajnokságát” – felelte a papaják vezérigazgatója a Sky Sports F1 azon kérdésére, hogy lehet-e csapatutasítás Abu Dhabiban. „Úgy vágunk neki a hétvégének, hogy tudjuk, mindketten egyenlő lehetőségeket kapnak, még ha természetesen van is pontkülönbség.”

„Nem tudhatjuk, hogyan fog alakulni az időmérő, mi lesz a megbízhatósággal, de ha megérkezünk a futamra, és eléggé világossá válik, hogy csak az egyiknek van esélye, míg a másiknak nincs, akkor meg fogjuk tenni, amit tudunk, hogy megnyerjük a versenyzők világbajnoki címét, őrültség is lenne, ha nem tennénk.”
„Meg akarjuk nyerni a pilóták vb-címét. Szóval meglátjuk, hogyan alakul a verseny, de nem fogjuk megnyerni a bajnokságot azért, mert egy harmadik, negyedik, hatodik vagy hetedik helyet vagy bármit védünk.”
„Ez egy csapatsport, nem igaz?” – folytatta Brown. „Csapatként próbáljuk megnyerni a konstruktőri világbajnokságot, ahogy a versenyzőkét is. Tudom, hogy ez kissé furcsán hangozhat, de ha egyikük már nem tudja megnyerni, akkor azt akarják, hogy a másik nyerje.”
„És ezt akarja a csapat is. És ők csapatjátékosok, láthattuk ezt már tavaly is: láthattuk a brazíliai sprinten és azt hiszem, Katarban. Szóval nem hiszem, hogy szokatlan bármely sportban, hogy a csapattársak beáldozzák magukat a másikért, hogy megadják azt a csapatnak, amit akarnak.”
Egy megvalósulható forgatókönyv lehet a Brown által említett helyzetre például az, ha úgy haladnak a fináléban a pilóták, ahogy egy hete Katarban befutottak: Verstappen vezet, Piastri a második, Norris pedig a negyedik. Ebben az esetben Verstappen lenne a világbajnok, de ha Piastri kikerülne közülük és a brit feljönne harmadiknak, akkor már nála lenne az előny. Az összes matematikai lehetőséget egyébként ebben a cikkben szedtük össze.