A 2012-es szezon második felét megkezdve a bajnoki tabella igen furcsa képet mutatott, Fernando Alonso ugyanis 35 pontos előnnyel vezetett a magasabban rangsorolt Red Bull-pilóta, Mark Webber előtt, dacára annak, hogy a Ferrari az idény kezdetén már szinte leírta az azévi esélyeit a rosszul sikerült téli felkészülés után. Sebastian Vettel további tíz ponttal követte csapattársát, ám a kétszeres bajnok eddig nem tűnt túl acélosnak a szezonban, hiszen tíz versenyből csak egyet tudott megnyerni. Az F1-be két év kihagyás után visszatérő Kimi Raikkönen is magára talált és elkezdte a dobogókat halmozni, míg a balszerencsével és a McLaren formaingadozásával sújtott Lewis Hamilton csak a finn mögött, az ötödik helyen állt a tabellán.
A Hungaroring azonban a bajnoki riválisok közül mindenekelőtt Hamilton vadászterületének számított, hiszen korábban kétszer nyert már itt, és az előző évben is csak taktikai- és vezetői hibája fosztotta meg a domináns győzelemtől. A brit ezúttal ismét elemében volt, és szombaton komoly, négytizedes előnnyel szerezte meg a pole-t Romain Grosjean Lotusa és Sebastian Vettel Red Bullja előtt.
A rajtprocedúra után a Mercedesnél harmadik, egyben utolsó évét töltő Michael Schumacher okozott kavarodást, ezzel el is indítva azt a lavinát, ami aztán hosszú pályafutása egyik legszörnyűbb versenyét eredményezte. A hétszeres bajnok már szombaton is csak a 17. helyre kvalifikált, aztán másnap a felvezető kör után tévedésből nem oda, hanem a 19. rajtkockába állt fel. A versenyirányítás erre a rajt megszakításával, sárga lámpákkal reagált, a német azonban leállította az autóját, mielőtt a mezőny elindult volna egy új felvezető körre. A Mercedesnek emiatt a bokszból kellett rajtolnia, ám miután csapata ott újraindította a W03-as modellt, Schumacher átlépte a bokszutcai sebességlimitet, amiért áthajtásos büntetéssel sújtották a rajt után. Ám még mielőtt ezt letölthette volna, a második körben egy defekt miatt kellett behajtania kerékcserére.
Az élen állók persze a német kálváriájából nem sokat érzékeltek - Hamilton megtartotta az első helyet a start után, Vettel pedig támadást indított Grosjean ellen, de manővere sikertelen volt, ráadásul a 2-es és 3-as kanyarokban Jenson Button is kicselezte őt, így a 4. helyre csúszott vissza. Az élen Hamilton és Grosjean képesek voltak elhúzni üldözőiktől, sőt a Lotus olykor vészesen közel is tudott férkőzni a McLarenhez, noha előzésre nem nyílt lehetősége, sem az első, sem a hasonló képet festő második etapban.
Button féltáv magasságában eltűnt mögülük, mivel kettő- helyet háromkiállásos taktikát próbált érvényre juttatni, ám törekvései hamar nagy csapást szenvedtek, hiszen több körre beragadt Bruno Senna Williamse mögé, így sok időt vesztett közvetlen riválisaival szemben. Vettel is előnybe került vele szemben, nem beszélve Raikkönenről, aki a kezdeti KERS-hibával Alonso mögött töltött első körök után egyre erősebb tempót tudott produkálni, amivel rengeteg időt hozott az élen állókon is, és második kerékcseréje után pontosan Grosjean mellé érkezett vissza a bokszból. A két Lotus egy gyors csatát is lezavart, az 1-es kanyarban, amely során a belső ívet birtokló finn kitessékelte a pályáról fiatal csapattársát, ezzel átvéve a második helyet. Raikkönen Hamiltont is üldözőbe vette, de túljutni rajta már ő sem tudott, hiszen a tempóját végig precízen megválasztó britnek a Hungaroring adottságai is segítettek.
Hamilton az extra felvezető kör miatt 69 körösre rövidített versenyen így végül elsőként ért célba, harmadik győzelmét aratva a magyar pályán. A két Lotus követte őt, míg Vettel a negyedik lett, miután a futam utolsó szakaszában egy extra kerékcserét is megengedett magának, hátha a friss gumikkal még üldözőbe veheti Grosjeanékat. Végül utolérte ugyan a franciát, de előzésig ő sem jutott. Alonso maga mögött tartotta a 6. helyre visszacsúszó Buttont, és a spanyol még 10 pontot szerezve is képes volt növelni előnyét a tabellán, hiszen a szintén háromszor a bokszba látogató, és csak a 11. pozícióból startoló Webber végül csak 8. lett.
Az utolsó pont Nico Rosbergé lett, így a német legalább tett arról, hogy ne üres kézzel távozzon a Mercedes a számukra különösen nehéz hétvégéről. Schumacher az 58. körben az autó túlmelegedése miatt adta fel a versenyt a 18. helyről, ami ezzel véget vetett vasárnapi szenvedésének.
27. Magyar Nagydíj - 2012. július 27-29. | |||||||
Az időmérő eredménye | A futam végeredménye | ||||||
1. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:20,953 | 1. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:41:05,503 |
2. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:21,366 | 2. | Kimi Raikkönen | Lotus-Renault | +1,032 |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:21,416 | 3. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +10,518 |
4. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:21,583 | 4. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +11,614 |
5. | Kimi Raikkönen | Lotus-Renault | 1:21,730 | 5. | Fernando Alonso | Ferrari | +26,653 |
6. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:21,844 | 6. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +30,243 |
7. | Felipe Massa | Ferrari | 1:21,900 | 7. | Bruno Senna | Williams-Renault | +33,899 |
8. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:21,939 | 8. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +34,458 |
9. | Bruno Senna | Williams-Renault | 1:22,343 | 9. | Felipe Massa | Ferrari | +38,350 |
10. | Nico Hülkenberg | Force India-Merc. | 1:22,847 | 10. | Nico Rosberg | Mercedes | +51,234 |
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) - 1:24,136, 68. kör | |||||||
Versenytáv: 69 kör |
További érdekességek:
A rovat korábbi cikkei:
1986 - Piquet élete előzésével győzött
1987 - Mansell-dráma, Kesjár autóba ült
1988 - A Senna-Prost csata újabb fejezete
1989 - Mansell legendássá tesz egy kanyart
1991 - Az utolsó futam Schumacher nélkül
1992 - A Vörös Ötös nálunk ér csúcsra
1993 - Csillagok hullnak, születnek újak
1994 - A Mester első magyarországi sikere
1995 - Amikor Schumachernek sem volt válasza
1996 - Villeneuve letette névjegyét
1997 - Amikor "eltűnt" Damon Hill
1998 - Schumacher legnagyobb győzelme
1999 - Finn ünnep Schumacher távollétében
2000 - Hakkinen-dupla a pokoli hőségben
2001 - A Ferrari kettős címszerzése
2002 - Barrichello búcsúztatta a "régi" Ringet
2003 - Alonso nálunk ér fel a csúcsra
2005 - Raikkönen felzárkózik Alonsóra
2007 - Robban a bomba a McLarennél
2008 - Kovalainen öröme, Massa bánata
2009 - Egy majdnem tragikus baleset